Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Zvartaliljan skrev 2009-09-18 15:07:41 följande:
    Ingen hummeloverall i lådan idag heller Hur länge ska man vänta?? Fick skickat-mejlet från Freshmilk i måndags kväll...Och minpluddevutt kan inte hitta mitt paket som de skickat till fel adress O hon har bara en jacka kvar, inga byxor. Jag vill ju ha hela setet men om man skickat till fel adress utan avsändare, vad gör dom med paketet då??? Hon har ringt posten o anmält det saknat och de skulle höra av sig om de hittade det men det har de inte gjort Det måste ju finnas nånstans tycker man!!!Fyy vilken otur jag verkar ha nu Ingen hummeloverall o ingen hummeljacka + byxor
    usch vad tråkigt, hoppas det löser sig. du kan inte köpa byxan någon annanstans?
    stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    Tasha78 skrev 2009-09-19 11:25:21 följande:
    det pratas mycket om t här så jag måste bara säga en sak, en med 0 omdöme bjöd på en min auktion så jag var lite orolig och jag hade tänkt skicka iväg vinnarbrev nu under dagen så kommer jag hem så hade jag redan fått pengar på paypal helt otroligt alltså jag har ju inte ens skickat vinnar brev och redan fått pengarna
    många nya är väldigt angelägna om at få positiva omdömen men det kan också vara "gamla" som öppnat nya konton. Jag tycker ofta att de utan omdömen eller med få är dukiga betalare.

Hej förresten tjejer! Kikar snabbt in o smygläser om tapeter o annat, jag har hämtat vår nya skoskonvagn idag, nya babyskyddet, nya nappar, nappflaska (håll tummarna - Damien vägrade bägge o låste fast mig vid honom) och lite mammaprylar - nya amningsinlägg och mjölkkupor o dyl.

I helgen ska vi städa ur gamla vagnen och sälja, vi ska även försöka fixa till babyrummet som är lite av skräprum för tillfället.

Generell fråga: vad tror ni man kan få för en Emmaljunga cerox 360 (inkl liggkorg) från hösten 2007? Schysst skick, den är ljus så allt syns på den men den är inte så mkt använd eg... Bör jag använda T eller FL eller Blocket?
  • Damien och Adrian
    Milliz skrev 2009-09-19 14:08:46 följande:
    Å, vad roligt och fixa med bebisgrejor Vilken syskonvagn har ni köpt?
    Babytravel - dissade faktiskt urbanjungle som är allas favo, den är opraktisk med sufletten t ex. Den här vagnen - duger, det finns få snygga syskonvagnar. Tog en röd.

Babyskyddet fick denna gång bli en acta graco logico S med bas, smidig. Hade gärna velat ha Izi sleep med liggläge när man är utanför bilen men den var vansinnigt tung att bära och basen funkade inte i vår bil.

Damien provade genast vagnen och klappade på liggdelen och sa "bebis sitta dä" Härligt! Lägger in lite bilder i BT, D har på sig Molo så det är inte helt OT.
  • Damien och Adrian
    Busbellan skrev 2009-09-19 17:52:44 följande:
    Det hade vi också innan, en brun Fick nästan lika mycket för den när vi sålde den som vi betalde för den ny
    lillronya skrev 2009-09-19 17:48:38 följande:
    Å vi har också en babytravel! Min absoluta favvovagn!
    låter bra! Maken gillade att den var så hopfällbar i bilen.
  • Damien och Adrian

Shoppar ni något? Jag har 3 paket att hämta på Ica (imorgon)  och 3-4 paket på väg. Och jag som skulle sluta köpa.

• Damien och Adrian
    lillronya skrev 2009-09-19 17:56:50 följande:
    Vi har en svart. Ja det verkar som att man får bra för den begagnad. Bra det!Vi är inte riktigt klara med vår ännu.
    jag hade velat ha en grå eg, men det fanns inte i årets färger, så det fick bli röd. Jag gillar mkt färg, men ångrar nästan att jag inte tog en mörk så man kan ha roliga filtar och andra färger på det viset... fast jag har en Katvig japan röd filt och en röd åkpåse så det blir nog fint iaf.
  • Damien och Adrian
    Milliz skrev 2009-09-19 17:58:18 följande:
    Vi har också en babytravel! Den har funkat kanon tills nu. Nu sitter de bara och slåss och retar varandra, så jag har börjat fundera på att byta till en p&t. Fast babytraveln är kanon då man har ett litet barn.
    Antar att de kan reta varandra rejält när de sitter så.
    MammatillO skrev 2009-09-19 17:58:27 följande:
    Yes , eller jag har IRL shoppat
    vad?
    lillronya skrev 2009-09-19 17:58:23 följande:
    Jag har ot shoppat ett par cerisa stuprörsjeans till Anjelin och en jeanstunika till Nikita idag.Annars jobbar jag mest på att få IN pengar nu.
    aha, T?
  • Damien och Adrian
    Milliz skrev 2009-09-19 18:01:00 följande:
    Jag har shoppat två name it tunikor och leggings idag. Inte helt ot iaf.. Nu, måste jag gå och förbereda en tårta Lilltjejen blir ju 1 år imorgon. Jag fattar inte var tiden tog vägen.. cu!
    Grattis i förskott! {#lang_emotions_flower}
  • Damien och Adrian
    lillronya skrev 2009-09-19 18:09:27 följande:
    Måste fråga lite ot.När jag laddade upp auktioner valde jag tre minuter emellan avsluten. Men nu i min lista så går alla ut samtidigt... Varför?
    låter knepigt.

MammatillO skrev 2009-09-19 18:08:22 följande:
    finns en länk med dom saker jag shoppat lite ovanför här :-Pmen blev en Molo lurv i hallonröd jr92 och en Molo dalmantiner suit hoppas inte snoppen trillar av då han fick en sådan lurv jacka
    jag har ofta unisex till Damien, det är fint! Han har haft tjejiga plagg med men de blir mest oyamas, som  tex Molo poetry, cups osv.
  • Damien och Adrian
    MammatillO skrev 2009-09-19 18:17:46 följande:
    fast man sover inte med en lurv på Men han passar jätte fint i lila,mörk rosa,rött och lila alltså riktiga flickfärger men i pojkfärger är det ljusgrönt,turkost och brunt han passar också jätte bra i. Men alla kanske inte tycker han passar i dom
    lila och rött är väl inte tjejigt? Damien har massor med röda plagg och vissalila, fast han är inte så fin i dem... Köpte massor med lila till grabben i magen st 6-2-68 på de små blir det jättefint! Har även en o annan rosa byxa el body...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14