Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Hej i tråden, allt väl? Maken lagade just en underbar middag o tog ut sonen så nu ska jag sätta fart hemma med disk o annat men en fråga:

Är Molos regnbågsoverall från förra hösten större än de enfärgade i samma storlek? Hur är det generellt?

Alla säger att de är en stolk större, me D har ju en jacka med regnbågsfärger i 92 och den var stor förra året, men inte så stor, tyckte den var normal eftersom han då hade 86. Han har växt til sig lite så den sitter nog betydligt bätre i år.  

stolt mamma till Damien (070913) och en till kille, Adrian, på G (BF 11 nov)
  • Damien och Adrian
    saturnina skrev 2009-09-27 17:14:43 följande:
    Ja, bambi ja, oooh, den é fin.Jag håller med. Jag är också mat-tokig.
    jag tröttnar nog inte på Molo men märker att jag köper allt mer NS t ex.  Jag tycker Molo är underbara fram till ca 2 år men sedan vil jag ha lite andra kläder som passar en större pojk, iaf mer variation. Molobyxor har han i princip bara hemma, jeans är både finare och mer praktiska för lek.

Som tur är kan en molofreak som jag frossa i detta til kommande bebisen iaf.
  • Damien och Adrian
    MammatillO skrev 2009-09-27 17:31:12 följande:
    hmm tror ni min grabb kan ha 98 nästa år i Molos regnbågs overall? han är 82,5 cm lång nu.
    det sägs at de är stora som 104.
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2009-09-27 17:22:01 följande:
    Hej i tråden, allt väl? Maken lagade just en underbar middag o tog ut sonen så nu ska jag sätta fart hemma med disk o annat men en fråga:Är Molos regnbågsoverall från förra hösten större än de enfärgade i samma storlek? Hur är det generellt?Alla säger att de är en stolk större, me D har ju en jacka med regnbågsfärger i 92 och den var stor förra året, men inte så stor, tyckte den var normal eftersom han då hade 86. Han har växt til sig lite så den sitter nog betydligt bätre i år.  
    puffar för min fråga om molooveraller!

Är Molos regnbågsoverall från förra hösten större än de enfärgade i samma storlek? Hur är det generellt?
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-09-27 17:41:50 följande:
    Hello flickor!Då har man avverkat en helg i Småland och bäst av allt är att helgen fortsätter för oss på måndagar numera eftersom maken är f-ledig då Vad händer här då? Jag har dessutom raderat min minnes på T för att inte falla dit Mycket salg nu ju
    mysigt! Även jag har raderat det mesta på T minnes, maken gav mig köpstopp.

Min man har varit ledig 20% sedan Damien föddes, tidigare hade han en dag i veckan, men nu när vi båda jobbar har han två eftermiddagar så D kan sluta dagis tidigare - suveränt.

vet du om det skiljer sig mellan regnbågsoveraller och de enfärgade i stlk?
  • Damien och Adrian
    saturnina skrev 2009-09-27 17:44:23 följande:
    Ja verkligen! Fast Molo tjejkläder och ytterkläder är underbara tycker jag!
    alla molosar är underbara men de ser lite barnsliga ut om man kör byxor och dräkter t ex.
  • Damien och Adrian
    solouniko skrev 2009-09-27 18:20:07 följande:
    Fin! Jag är inte heller så småfolkig av mig men den är var jättesöt! Och billig
    ja, blir fin till en liten kille i sommar.

Mawe123 skrev 2009-09-27 18:19:51 följande:
    Ang regnbågsoverallerna, så tror jag att denna är fjolårets och det är en 98 som jag ska ha på 90 cm lång son. Han kommer att ha en pop overall i 92 och denna molo i 98 i vinter och de är ungeför lika stora, så nej denna är inte som en 104. Som en normal 98 skulle jag säga.
    tack! ungefär vad jag tycker om de enfärgade (har en fråmn i fjol) och regnbågsjackan.
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-09-27 18:30:09 följande:
    Det är såå skönt att ha honom hemma en extra..I morgon ska jag klippa och färga håret,så behövligt..fundilerar till och med på att bli en brunetta istället för blondieIngen koll på overallerna tyvärr.. Ha ha- du är såå kass på det här med köpstopp
    ja det är jag. Jag ahr några grejer kvar i T minnes, me sen ska jag nog undvika både den här tråden och T ett tag, haha!
  • Damien och Adrian
    MammatillO skrev 2009-09-28 21:32:06 följande:
    Åhlens har fina , om man inte vill spendera flera hundalappar på ett barn som inte går ännu, Fick tag i ett par då O var i millas ålder för 99:-
    fast NS är himla coola, även om de bara kan krypa/åla...

Katvig (body+strumpor) och Nova Star  jeans och Ida T keps

Katvig strumpor o body och Nova Star jeans

Hej i tråden! Kikar in en snabbis som vanligt, ska strax nana.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14