Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Emmsan skrev 2009-07-24 22:28:28 följande:
    behöver OT tips ska ha middags gäster imorgon men det är tomt i huvudet vaaad ska man bjuda på??? säg inte grilla bara då spyyyyr jag men gärna kött annars ;)
    Teriyaki kyckling *mums*
  • Everlonn
    Emmsan skrev 2009-07-24 22:30:47 följande:
    tell me???
    Superenkelt!

Man köper Teriyakimarinad och marinerar kycklingen som man skurit i bitar, steker den i olja. Sen kan man ha vad man vill till!

Jag brukar köra med smalstrimlad kål, morötter, böngroddar och nudlar och Teriyakisås (finns oxå att köpa färdig)

Man kan woka tex kinagrönsaker med kycklingen, sås och så ris till..

Man kan nog ha potatisgratäng till eller pommes...

Teriyaki är söt soya...supergott!!
  • Everlonn
    LJ2 skrev 2009-07-24 22:36:49 följande:
    bandpasta med en gräddsås med fläskfile o kantareller (champinjoner funkar med) i, o så har jag nåt ägg i med, för smakens skull =)) tar inte så lång tid o göra, men är såå gott =)) o enkelt o bara ha rårivna morötter eller majs till =)) en sallad funkar med =)
    Åh, det lät mumsigt!
  • Everlonn

Nä, jag skulle ju gå och lägga mig ju!!

Måste ju PACKA imorgon!! Hua vad grejer som ska med!

• Everlonn
    Emmsan skrev 2009-07-24 22:42:07 följande:
    VAR ska du???????????
    Överallt ha ha ha

Till Stockholm, Borlänge och Uppsala ska vi under två veckor

Fast det viktigaste är att vi ska till LJ2 En liten date på vägen *Längtar*
  • Everlonn
    Emmsan skrev 2009-07-24 22:46:22 följande:
    åhh ha det så niiiice  man längtar lite tills semestrarna e över så man får tillbaka alla goa pölsekärringar härinne
    Vi har tillgång till internet nääästan hela tiden Utom i borlänge-djupa-skogen-allmän-väg-slutar-skogen
  • Everlonn
    LJ2 skrev 2009-07-24 22:50:54 följande:
    haha, ja men dom är ju alltid små.. =)) tyckte jag med om min "stora" tjej.. tills jag insåg att hon var huvudet längre än de på dagis.. o numera får stå länst bak i kyrkan på avslutningen för att hon e så lång.. precis fyllt 8 år o alldeles snuddar vid 140 gränsen min "lilla" stora tjej.. så jag tycker verkligen att in minsta e liten!! haha.. de andra var ju måånga cm längre än henne vid samma ålder.. =)) men tur det, så jag får ha kvar min bebistid läänge.. hon  ju min sista nu..
    Som min grabb då Fast nu är han 14 år och 178cm lång{#lang_emotions_surprised} Och jo, vi är 4 i famlijen
  • Everlonn

Nä, nu MÅSTE jag lägga mig! Men jag har ju inte hunnit sitta vid datorn på hela dagen ju *svårt att slita mig*

• Everlonn
    LJ2 skrev 2009-07-24 22:57:35 följande:
    japps (hoppas jag iaf!!!)håller som bäst på o kurera mig massor!!! kom efter köpenhamn i mån o tis.. hmm.. gick nog från o va varm inne till kallt blåsigt ute, (men då fryser man inte) sen blåsigt på ströget på tis.. så i ons liite ont i halsen.. ytterst lite igår morse, sen inget alls efter det..vaknade dock i morse o va heelt konstig i skallen, täppt i näsan, fast det rinner inte?? o kan inte snyta mig?? jaja.. tung i skallen o hela huvudet, har gått på panodil idag, o mådde piss när den slutade verka!! helt hängig o konstig o allt.. tog en tablett till, sen gick det 30 min så piggnade jag till..hoppas verkligen inte att det är feber på g!!! *verkade dock så innan, med tanke på att jag mådde bra en stund efter tabletten verkade* brukar dock bli liggandes heelt när jag har miinsta feber, så tror inte jag har haft det.. men på g kan det ha försökt varit..nu är jag dock piggare, så hoppas på att jag bara behöver sova lite, o inte stiga upp o ta barnen i morgon, utan få sova ut!!!..är det bara såhär så är det absolut ingen fara.. får jag feber så trycker jag i mig hela asken.. vill ha hit dig på frukost ju!!!
    Nä nä du är inte sjuk *inbillning* Klart vi kommer
    LJ2 skrev 2009-07-24 23:00:06 följande:
    oj..!!! han va lång!!! hoppas han snart har växt färdigt då?! ja, hade för mig att jag hört, sett, läst det ju tänk så rätt jag hade =)) *o va uppmärksam man e utan att veta om det*
    Tror det eller njae han växer nog lite till men så gott som färdig tror jag
    LJ2 skrev 2009-07-24 23:01:41 följande:
    så säger jag VARJE kväll slutar dock med att man lägger sig 12 typ, o blir lika arg på sig själv varje gång.. o på morgonen fattar man inget alls när man bökar med välling vid sju o hoppas att dom ska somna om av den, vilket dom INTE gör.. o så säer man sig själv att ikväll, då ska jag sova tidigt.. haha... o så komemr kvällen, o här sitter man
    Precis! Men jag skulle bara kika till tråden nu innan sängen så NU går jag och lägger mig!

Natti natti!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14