Inlägg från: Everlonn |Visa alla inlägg
  • Everlonn

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Stormis skrev 2009-08-06 21:26:41 följande:
    Nu blir jag lite OT här för alla andra, men näringsdrycker kan jag allt om! Nästan iaf... Är dietist .Som du säkert sett på Apotekets hemsida så finns det en hel del att köpa (recepfritt). Problemet är att de ganska sällan har produkter hemma (för barn) eftersom det är ett stort och skrymmande sortiment. Så i regel tar de hem först när man får det utskrivet av läkare/dietist (120 kr för 3 månaders bruk vid sjuksom som stöder behovet). Dock kan du beställa det du vill ha ändå, men till ett litet otrevligare pris. Brukar ta nån vecka för leverans. Exempel på drycker till barn är Minimax (de brukar vara de mest populära), Nutrini, Frebini.
    Felet är att vi är på semester..så mitt hopp går till att nåt apotek har det hemma i stockholmsregionen...gärna typ över stockholm...

Tror att hon kommer att äta bättre när vi kommit hem (peppar peppar) så behovet är JUST NU! Vi kör hem på måndag..
  • Everlonn
    stökmamma skrev 2009-08-06 21:33:11 följande:
    ni hittade till uppsala och stockholm?? Gick det bra att åka?
    Det gick jättebra

TACK för att vi fick komma och invadera!! Det var klart värt att åka de extra 50 milen att få träffa dig och barnaskaran!! MYCKET roligare än makens trista polare i Söderhamn
  • Everlonn
    Stormis skrev 2009-08-06 21:40:20 följande:
    Då blir det nog till att ringa runt tyvärr. Mitt tips skulle vara att kolla på sjukhusapoteken först. Men jag skulle inte ha några förhoppningar dock. Hur gammal är hon? Om det bara gäller nån enstaka/dag så går det med vuxennäringsdrycker också. En vanlig energirik (1,5 kcal/ml), typ Fresubin, Fortimel, Resource (se bara till att det inte är "extra" av nåt, speciellt inte protein). Finns bara en helt mjölkfri, heter Provide Xtra. Dock innehåller den naturliga juicer (alla utom citron/lime, den är enbart syntetisk). Dock sägs det att ev allergener är borta iom upphettningen i produktionen etc, men jag vill inte lova det så här rakt av.
    Hon är 2 och 4 mån...

Försvann för nattning

*skriver upp*
  • Everlonn
    stökmamma skrev 2009-08-06 22:49:14 följande:
    ni är välkommna när som helst
    {#lang_emotions_heart} Ni oxå!! {#lang_emotions_heart}
  • Everlonn
    stökmamma skrev 2009-08-06 23:04:10 följande:
    tips på vad??
    Lurvar Kanske skulle de komma imorgon till b&r
  • Everlonn

Nu har jag ingt apoteket, enda stället i Stockhol som har näringsdryck är mitt i centrum! Ett jourapotek..att de skulle vara så svåra att få tag på

Men svågern kanske kan hoppa av där på vägen hem från jobbet och köpa några för Bus åt 3 skedar joggi till frukost sen ville hon inte ha mer

• Everlonn
    ängeln83 skrev 2009-08-07 08:44:47 följande:
    Matador, Veras hus, EST vad jag vet.
    Tackar, kikar genast
  • Everlonn
    jompa skrev 2009-08-07 08:47:26 följande:
    Men dricker hon ok?Och hon äter inte dåligt för att det är varmt och inte är så hungrig. Jag vet att min lilla kille hade såna perioder när han knappt åt. Ungefär som du beskriver, nån tugga på mackan på morgonen och nån köttbulle, men han drack bra och efter nån vecka eller två så vände det och han åt bra igen. Det går ju upp och ner hela tiden med de små. Men så länge de får i sig vätska och att det inte är allt för lång tid.
    Hon dricker bra men så här lite har hon aldrig ätit..tycker mig se att hon smalnat av lite *spinkisen* och hon har sovit mer än hon brukar..inte mycket mer men...känner att jag vill att hon ska få i sig näringen hon behöver.
  • Everlonn
    jompa skrev 2009-08-07 08:57:19 följande:
    Ahhh men då förstår jag att du vill ha i henne lite extra. Sonen var precis som vanligt, inte tröttare utan snarare tvärtom.Och sen blir man ju extra orolig om de är smala sen innan. Sonen är en spinkis och han bör inte gå ner men dottern är lite mulligare och skulle klara det bättre.
    Bus hade äntligen lagt på sig lite nu innan semestern men nu så ser hon smalis ut igen.

Jag tror att hon kommer att äta som vanligt när vi kommit hem men eftersom det är några dagar till på smestern så..

Får ge henne grädde när vi kommer hem så hon tjockar till sig lite
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14