• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 14

Tre nya härliga månader av shopping

Gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m42958741.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43869403.html

Tråden med länkar till all shopping
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-13 22:20
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html - nya bildis

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-15 22:07
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html - lagersalg info
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14
  • Tjollabolla

Himmel! Vi fick RUSA iväg innan. Skulle på bröllop, vi trodde det var kl.16. Klockan 13 såg jag att det var kl.14! Attans vad det gick undan Tur att det var här i byn så det gick snabbt att köra dit! Festen kan vi tyvärr inte vara med på, då den är barnfri och alla vi känner är bortresta/upptagna. Lite svårt mitt i sommaren liksom...

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • mortillsju
    Jes sica skrev 2009-07-25 15:35:42 följande:
    Hej tjejer!! vart å shoppat Blidde lite molorea lite po.p och retro blomtröjan till Linnea fasiken att den ska vara så svårmatchad har verkligen inget som funakr med den.
    Är den verkligen svårmatchad? Jag skulle tro att den passar till massor. Jeans, velourisar från Lindex, leggings från Lindex. De brukar ha massor där. Sen kan man ju matcha på Molovis, dvs inte matcha alls bara ta nåt man gillar nedtill Kanske Katvigs lila/vita från nu i vår??
  • ängeln83
    mortillsju skrev 2009-07-25 15:38:39 följande:
    Han har 110 i pop (senaste inköpet) de är absolut inte tokstora alls. Utan ok ( hmmm har väl inte använt dem på 5 veckor så helt tvärsäker kan jag inte vara ) Jag tänkte börja köpa ett par XL och sen köpa nåt mer par ut höstkollektionen *hoppas på mörkare denim då*
    Isf räcker det nog med 110 tror jag.
    XL baggysarna är ganska så stora, framför allt vida i benen, Liam har 92 i sina och dom kommer han kunna ha länge.

Hoppas också på fina mörka till hösten.
    LIAM
  • mortillsju
    Tjollabolla skrev 2009-07-25 15:40:33 följande:
    Himmel! Vi fick RUSA iväg innan. Skulle på bröllop, vi trodde det var kl.16. Klockan 13 såg jag att det var kl.14! Attans vad det gick undan Tur att det var här i byn så det gick snabbt att köra dit! Festen kan vi tyvärr inte vara med på, då den är barnfri och alla vi känner är bortresta/upptagna. Lite svårt mitt i sommaren liksom...
    Då gäller det att vara en naturlig skönhet minsann Om man ska stressa så....
  • mortillsju
    ängeln83 skrev 2009-07-25 15:41:04 följande:
    Isf räcker det nog med 110 tror jag. XL baggysarna är ganska så stora, framför allt vida i benen, Liam har 92 i sina och dom kommer han kunna ha länge. Hoppas också på fina mörka till hösten.
    Hmmm då kanske jag ska testa 110. Jag såg att Mysgrodan hade inne.
  • ängeln83
    mortillsju skrev 2009-07-25 15:42:06 följande:
    Hmmm då kanske jag ska testa 110. Jag såg att Mysgrodan hade inne.
    Är du allför osäker så kan du ju alltid maila om mått, men jag tror nog dom ska funka.
    LIAM
  • mortillsju
    ängeln83 skrev 2009-07-25 15:42:40 följande:
    Är du allför osäker så kan du ju alltid maila om mått, men jag tror nog dom ska funka.
    Ja det kan man ju göra. Jag ska prova de där 110:orna här hemma och se hur jag tycker de passar.
  • Jes sica
    mortillsju skrev 2009-07-25 15:40:54 följande:
    Är den verkligen svårmatchad? Jag skulle tro att den passar till massor. Jeans, velourisar från Lindex, leggings från Lindex. De brukar ha massor där. Sen kan man ju matcha på Molovis, dvs inte matcha alls bara ta nåt man gillar nedtill Kanske Katvigs lila/vita från nu i vår??
    Jeans blir ju fint såklart till KAtvigs lila och idaTs lila har jag provat mot inte alls samma lila har kollat på hm lindex och kappahl ingen matchande bra färg. Nu har jag ett par orangeprickiga meandi leggings till de passar skapligt men inte klockrent.
  • Jes sica
    Tjollabolla skrev 2009-07-25 15:40:33 följande:
    Oj haha tur att ni hann iaf
  • mortillsju
    Jes sica skrev 2009-07-25 15:48:32 följande:
    Jeans blir ju fint såklart till KAtvigs lila och idaTs lila har jag provat mot inte alls samma lila har kollat på hm lindex och kappahl ingen matchande bra färg. Nu har jag ett par orangeprickiga meandi leggings till de passar skapligt men inte klockrent.
    Jag blev lite glad av Molokatalogen (har du den?) De tokmatchar ju hela tiden och det ser jättefint ut tycker jag. Själv tycker jag att övermatchat känns tristast på barn. Lite ängsligt sådär. Jag tror personligen att en mörklila velourbyxa blir fin till och svart. Här hemma låter jag snart 3-åriga S matcha själv, hon är tokfin hela tiden
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 14