• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åkt ambulans?
  • Vifsla

1 gång. När jag var 12 år så hade jag rest mej upp i sängen och slagit skallen i snedtaket ovanför sängen. När de till slut fick upp min trasiga rumsdörr hade jag varit helt väck.
    Jag minns nästan inget av det, bara att det var kallt när de bar ut mej och att jag såg takplattorna inne på akuten när de rullade mej genom korridoren.

• kafferast
    Mariohn skrev 2009-07-09 13:47:57 följande:
    jag såg glimten i ditt öga Men jag minns fortfarande sommaren när alla vi kusiner åkte och hälsade på morfar och nästkusiner uppe i norrlands skogar. Lisa 5 år blev biten av en broms och det började blöda. Paniken och hysterin hennes mamma lät spela upp i samband med skrik och rädsla för infektioner blev till hysterisk humor i jämförelse med morfar som förbryllat försökte förklara att flugan nog hade gått hem nu.
    LOL
  • EllieMay

Har åkt 4 gånger, första gången på grund av misshandel, andra gången med anhöroig, tredje gången då sonen ramlade baklänges på hårt golv och blev medvetslös fjärde gången också sonen.

Det räcker inte att äga ett gott förstånd, det väsentliga är att använda det väl.
  • jaghoppas

Åkt en gång. Akut från Storuman till Umeå när jag va 12år på grund av lunginflammation. Hade över 42graders feber.

• elinvd

3 ggr.

1: När jag va liten och det va nått fel på min mage. Vaknade med sjuka kramper så jag nästan inte kunde andas. Då ringde mina föräldrar efter ambulans.

2: Jag va gravid och svimmade på Malmö centralstation. Ambulansen kom med blåljus och sirener.

3: Jag hade blivit misshandlad av mitt ex. Tre brutna ben i ansiktet.

Don't let other people determine your future
  • Prinsessan Zelda

en gång.

åkte med i ambulansen då min kompis druckit för mycket och var medvetslös. Vi var 14 år och hon hade 4 promille, uscha.

• EllieMay
    jaghoppas skrev 2009-07-09 14:30:39 följande:
    Åkt en gång. Akut från Storuman till Umeå när jag va 12år på grund av lunginflammation. Hade över 42graders feber.
    Hade du över 42 graders feber? Då kan du skatta dig lycklig  att du överlevde, då få överlever 43 graders feber, samt hjärnskadorna man kan få av detta.
    Det räcker inte att äga ett gott förstånd, det väsentliga är att använda det väl.
  • NoMercy
    Flyssel skrev 2009-07-09 14:01:12 följande:
    Som min morfar - råbarkad bonde som tycker smärta är bra för karaktären. Han åkte omkull med motorcykel iförd en lädermössa istället för hjälm, och drog upp ett redigt sår i skalpen. Det var inte tal om att åka till något sjukhus, utan han fixade det själv med nål och tråd. Tokgubbe... Han hör hemma i Dalarna, men det är ju nästan Norrland och långt ifrån alla storstäder.
    ja du, smart man reder sig själv
  • LillaMalin

Röstade på 4 ggr.

1. Benet gick av pga en tumör som "ätit" sönder skelettet.

2. Gjorde illa knät när jag körde vespa.

3. Hade hemska smärtor i ryggen en natt som troligen var gallsten.

4. När första dottern föddes, gick så fort, hade 1 minut mellan värkarna i ambulansen.

Sen har jag åkt ambulans som sjuktransport några gånger pga cancern som åt upp benet på punkt 1.

Amanda 05 * Emilia 08 * Bebis i magen nov 09
  • NoMercy
    lövet2 skrev 2009-07-09 13:40:24 följande:
    Jo, precis. Brutna armar och ben är ju ingenting man får åka ambulans för, eftersom det alltid är brist på ambulanser. De är liksom reserverade för hjärtinfarkter och folk som håller på att dö. Jag hade tillräckligt svårt att få en taxi med liggplats åt sonen, när han bröt benet på 2 ställen ...
    Felställda ben bör ju få åka med men annars har du gansak rätt i det du säger. Så skulle ju folk slippa dö för att någon med bruten handled åker ambulans.
Svar på tråden Åkt ambulans?