Åkt ambulans?
Hur många gånger har du åkt ambulans?
För er som vill, varför åkte du ambulans?
Hur många gånger har du åkt ambulans?
För er som vill, varför åkte du ambulans?
1 gång. När jag var 12 år så hade jag rest mej upp i sängen och slagit skallen i snedtaket ovanför sängen. När de till slut fick upp min trasiga rumsdörr hade jag varit helt väck.
Jag minns nästan inget av det, bara att det var kallt när de bar ut mej och att jag såg takplattorna inne på akuten när de rullade mej genom korridoren.
Har åkt 4 gånger, första gången på grund av misshandel, andra gången med anhöroig, tredje gången då sonen ramlade baklänges på hårt golv och blev medvetslös fjärde gången också sonen.
Åkt en gång. Akut från Storuman till Umeå när jag va 12år på grund av lunginflammation. Hade över 42graders feber.
3 ggr.
1: När jag va liten och det va nått fel på min mage. Vaknade med sjuka kramper så jag nästan inte kunde andas. Då ringde mina föräldrar efter ambulans.
2: Jag va gravid och svimmade på Malmö centralstation. Ambulansen kom med blåljus och sirener.
3: Jag hade blivit misshandlad av mitt ex. Tre brutna ben i ansiktet.
en gång.
åkte med i ambulansen då min kompis druckit för mycket och var medvetslös. Vi var 14 år och hon hade 4 promille, uscha.
Röstade på 4 ggr.
1. Benet gick av pga en tumör som "ätit" sönder skelettet.
2. Gjorde illa knät när jag körde vespa.
3. Hade hemska smärtor i ryggen en natt som troligen var gallsten.
4. När första dottern föddes, gick så fort, hade 1 minut mellan värkarna i ambulansen.
Sen har jag åkt ambulans som sjuktransport några gånger pga cancern som åt upp benet på punkt 1.