• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åkt ambulans?
  • Grannen

1 gång, tog för mkt insulin av misstag.

• Majsan70

2 ggr!
    Gång 1 fick jag missfal o blödde så fruktansvärt samt att jag hade såna s märtor att jag inte kunde stå på benen.

Gång 2 hade jag ramlat o dragit på mig en svår ryggskada. Den gånger ringde SSK på jobbet efter ambulans.

• namera

3 gånger.

1: Åkte som 6-åring in med hjärnskakning efter ett fall från ganska hög höjd.

2: Åkte som 10-åring in med dubbelsidig lunginflammation.

3: Åkte för något år sedan in med min dåvarande pojkvän då han misstänktes ha fått hjärnskakning.

• kramgrisen

3 gånger

1 gång när jag fick en stor gren i huvudet och svimma av..
    1 gång när min bror skärde av sig tummen när vi var själv hemma var väl 15 och min bror 10..ingen granne hemma och inget så fick ringa ambulans..

och sista gången var när min son var några veckor gammal och blev blå och krampade?! tänkte först ta bussen, kläde på hono och allt.. sen krampa han igen, så våga inte ta bussen.. så ringde och fråga vad tusan jag skulel göra och så rätt vad det var stod här en ambulans..

• vargzaga

Har aldrig åkt ambulans.

Men igår var det nära. Svimmade och slog i bakhuvudet i marken igår och då kom ambulansen. Men jag vägrade följa med.

• Flyssel
    NoMercy skrev 2009-07-09 13:56:57 följande:
    Finns studier som visar att det är så. Norrlänningar är sjukare när dom åker ambulans. Eller rättare sagt, folk utanför storstäder åker mindre i onödan och har mer vårdbehov när de väl åker.
    Som min morfar - råbarkad bonde som tycker smärta är bra för karaktären.
    Han åkte omkull med motorcykel iförd en lädermössa istället för hjälm, och drog upp ett redigt sår i skalpen. Det var inte tal om att åka till något sjukhus, utan han fixade det själv med nål och tråd. Tokgubbe...
    Han hör hemma i Dalarna, men det är ju nästan Norrland och långt ifrån alla storstäder.
  • Emmixen

Fem, om jag räknat rätt. En pga nackspärr när jag var liten och fyra pga andningssvårigheter.

• novembersol

har nog åkt 10-15 gånger oftast pga min epilepsi, men även skallskador, hjärtproblem, förgiftning ett flertal tillfällen av min egen medicin!

Utan dessa killar i grönt hade jag nog inte suttit här idag!

• LA Woman

1: I mammas mage på väg till förlossningen på ett större sjukhus då mammas blodtryck blev skyhögt plötsligt. (fast det kanske inte räknas eftersom jag inte var född )

2: Till förlossningen när vattnet gick redan i v 33+0 med yngsta tösen, hon var fortfarande rörlig och jag var hemma själv.

3 + 4: Med yngsta tösen pga att hon slutade andas vid 4 resp 6 veckors ålder.

5: Nu i början av sommaren för en allergisk chock med andnöd, grannen ringde ambulans och tog sen hand om mina barn.

• luttelin

0 ggr för egen del.
    2 ggr då jag åkt med ngn boende från jobbet. Inga jätteakuta resor dock.

Svar på tråden Åkt ambulans?