• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åkt ambulans?
  • MikaTela

Körde av vägen för 2 år sen och krossade foten så fick åka ambulans då.

• Eisa
    Mariohn skrev 2009-07-09 12:51:38 följande:
    Haha :´) Vad är "södra sverige" - aktigt?
    Jamen här i Norrland är det mer "åh fan, jag bröt benet, jag lindar det när jag kommer hem och tar en sup så blir det nog bra" och så åker de inte in förrän de får kallbrand i benet och är nära döden, och då tar de sin egna bil.

I södra Sverige är det mer "jag lärde mig i skolan att läkare ska man lita på så jag ringer ambulans när jag inte mår riktigt bra"
    This is perfection. Så sexy, so divine and so full of energy.
  • Flyssel

En gång, och det var när sonen blev så dålig av väldigt hög feber att han knappt var kontaktbar. Jag fick inte åka själv med honom i bilen enligt sköterskan på Sjukvårdsrådgivningen, så hon ringde efter en ambulans åt oss.

Det var visserligen ett klart fall för barnakuten, men det kändes lite överflödigt med ambulansen. Men det var nog en säkerhetsåtgärd eftersom vi hade långt att åka och jag var rätt skärrad över hur dåligt han mådde.

• Mariohn
    Eisa skrev 2009-07-09 13:17:13 följande:
    Jamen här i Norrland är det mer "åh fan, jag bröt benet, jag lindar det när jag kommer hem och tar en sup så blir det nog bra" och så åker de inte in förrän de får kallbrand i benet och är nära döden, och då tar de sin egna bil. I södra Sverige är det mer "jag lärde mig i skolan att läkare ska man lita på så jag ringer ambulans när jag inte mår riktigt bra"
    Haha det känns lite olustigt att jag håller med eftersom jag bor i södra sverige men du har rätt :´)
  • MammaHela

2 gånger.

Första gången själv, mitt ben blev helt förlamat och jag rasade i barrummet och slog huvudet i handfatet och svimmnade. Ringde mamma när jag vaknade och hon larmade ambulans. Men jag hade flyttat 3 daggar innan så hon kunde inte min adress, så larmcentralen ringde upp mig.

Andra gången var när min 9 dagars dotter slutade andas och blev blå...

nån som kan laga ett krossat hjärta?
  • Eisa
    Mariohn skrev 2009-07-09 13:26:12 följande:
    Haha det känns lite olustigt att jag håller med eftersom jag bor i södra sverige men du har rätt :´)
    Haha tack

Jag vet att jag drog mina fördomar till det extrema nu men ändå.
    This is perfection. Så sexy, so divine and so full of energy.
  • Zstina

3 gånger

1 gång för misstänkt utomkvedes
    1 gång för hjärnskakning efter ha halkat omkull
    1 gång för svåra magsmärtor

• lövet2
    Eisa skrev 2009-07-09 13:17:13 följande:
    Jamen här i Norrland är det mer "åh fan, jag bröt benet, jag lindar det när jag kommer hem och tar en sup så blir det nog bra" och så åker de inte in förrän de får kallbrand i benet och är nära döden, och då tar de sin egna bil. I södra Sverige är det mer "jag lärde mig i skolan att läkare ska man lita på så jag ringer ambulans när jag inte mår riktigt bra"
    Jo, precis. Brutna armar och ben är ju ingenting man får åka ambulans för, eftersom det alltid är brist på ambulanser. De är liksom reserverade för hjärtinfarkter och folk som håller på att dö. Jag hade tillräckligt svårt att få en taxi med liggplats åt sonen, när han bröt benet på 2 ställen ...
    You´d better start learning the game, and I mean now!
  • Kakan83

Röstade noll men kom på att det var ju fel. Åkte ambulans i dec när jag hamnade mitt i en kedjeolycka. Blev påkörd av en bil i 70 Km/h medans jag stod still så fick rätt ont i nacken. Så borde röstat på 1.

• Mariohn
    Eisa skrev 2009-07-09 13:27:05 följande:
    Haha tack Jag vet att jag drog mina fördomar till det extrema nu men ändå.
    jag såg glimten i ditt öga Men jag minns fortfarande sommaren när alla vi kusiner åkte och hälsade på morfar och nästkusiner uppe i norrlands skogar. Lisa 5 år blev biten av en broms och det började blöda. Paniken och hysterin hennes mamma lät spela upp i samband med skrik och rädsla för infektioner blev till hysterisk humor i jämförelse med morfar som förbryllat försökte förklara att flugan nog hade gått hem nu.
Svar på tråden Åkt ambulans?