• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Åkt ambulans?
  • MysTic PrincesS
    challe 1 skrev 2009-07-09 16:10:16 följande:
    en eller två gånger. minns inte exakt. men iaf var det samma dag i så fall.Hade ramlat av en häst och fick hästen på foten så den krossades till små bitar.
    Hur lagades foten? Eller gjore läkarna inget? Efter 500 kg häst på min stortå så är den i småflis, men de gör inget, trots besvär och smärtor.
    Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • SweetStarAngel

Jag har åkt 3 ggr. Första gången för min getingallergi, den andra gången för min tarmsjukdom och den tredje gången för min blodsjukdom

Jag behöver inga tatueringar, min mans och mina barns namn är ristade i mitt hjärta för evigt!
  • Starkast

2gånger med min äldsta son.

Första gången hade han ramlat och slagit huvudet i en stenplatta och kräktes. Åkte då ambulans till närmsta sjukhus. Sen vidare med ambulansen till nästa sjukhus där barnklinik fanns.

Andra gången för ett par veckor sen när han av misstag tryckte in en hel veckas insulindos i ett svep.

1 gång med mig själv.

En hästolycka. Visade sig vara flera sprickor i bäckenet samt 4 eller om det var 5 spruckna revben och en ryggkota som flyttat på sig.

• Mandiros

En gång, var på skidresa i Trysil. Gick en promenad andra kvällen, halkade och bröt benet. Det var den semestern det..

• Pretty Banana

Två: när jag skulle föda min son och krystvärkarna satte igång hemma, och när sonen andades konstigt och jag trodde han fått något i halsen (men det var ett virus visade det sig).

• Starkast

Efter en bilolycka också kom jag på. I Italien. Räknar inte den gången då jag blev TVINGAD att åka med mot min vilja. Mådde helt okej och ville åka hem, men ambulanspersonalen var inte av samma åsikt...

Fick ligga i en stor vänthall i 8 timmarmed en stödkrage och fick inte röra en fena. Försökte smyga in på toan men en sköterska kom arg som ett bi och tryckte ner mig på den stenhårda britsen igen.
    När jag väl kom in till dr. kunde jag inte röra en fena. Dr. var då orolig och ville göra en massa undersökningar. Minns att jag frågade honom hur smidig han själv skulle vara om han legat blick still på en stenhård brits i 8timmar.... Gick med på en rtg. som visade en spricka i bröstbenet samt blev ordinerad stödkrage i flera veckor utan att jag hade det minsta ont i nacken. Men dagen efter hade jag REJÄLT ont i nacken så då tyckte jag inte dr. var lika fånig längre utan den var min räddning

• challe 1

MysTic PrincesS skrev 2009-07-09 16:14:37 följande:

Hur lagades foten? Eller gjore läkarna inget? Efter 500 kg häst på min stortå så är den i småflis, men de gör inget, trots besvär och smärtor.
    ja alltså dom gipsade det och röntgade flera gånger. var mest fotknölen som hade haft bättre dagar. Behövdes inte operera. men jag har fortfarande ingen fotknöl och kan inte vinkla foten fullt så mycket. speciellt inte om det är kallt ute. så att hålla ner hälen när man rider är lite svårt.
  • Majbarnen

1 gång när jag själv var sååå sjuk i halsfluss att vårdcentralen skickade mig till sjukhuset ifall jag skulle svälla igen mer i halsen!

Och sen 2 gånger med dottern när hon haft svåra kruppanfall och vi bodde på landet.

Svar på tråden Åkt ambulans?