• LillaCamilla

namntatuering

Skulle vilja tatuera in mitt barns namn och födelsedatum men vet inte vart eller hur jag vill ha tatueringen. Nån som har nå bra förslag? Eller nån som redan har gjort det och har en bild så ja kan få lite idéer.

• Svar på tråden namntatuering
  • Ailie

Ingen som har tips på vart man kan hitta snygga teckensnitt?
    har kollat dafont.com men hittar aldrig nått jag är nöjd med.

vill ha som miami ink tror jag, men vart finns sådant då? någon som vet ett bild arkiv?

♥ Axel å Saga ♥
  • Stilla

Jag har ett ankare i grått/svart med en banderoll i rosa som det står noralinn i med skrivstil.
    Grunden är en old school tatuering,( typiskt sjöman förr i tiden) fast med en modern tappning.
    Valde ett ankare eftersom det symboliserar en fast punkt och hon är min i livet :)

Den sitter på nedre delen av överarmen..

• NathalieMio

Jag har dotterna namn & födelsedatum på vänstra underarmen & pojkens på högra underarmen

*OHANA*
  • Flinken
    Edenshage skrev 2009-07-16 01:06:38 följande:
    Jag har barnens namn på handlederna. Gjorde inte speciellt ont, klart att det känns, men inte ont som man tror. Bilderna är tagna nån vecka efter, så de är lite svullna och röda, men du fattar ju poängen!
    Jätte fina
    * * * Tvillingpojkar födda 2003 & blivande son BF 10/11-09 * * *
  • prinsessanTyra
    EttElaktTroll skrev 2009-07-16 01:06:56 följande:
    Nu finns en bild i mitt galleri.Jag är dock varken en mästerfotograf eller bra på fotografering med vänster hand
    Jättefin!!!
  • dooleys85

Har Isaacs namn och födelsedatum på vänster underarm ska snart göra Elias namn och födelsedatum på högra underarmen!

Isaac 051109 & Elias 080923 (isaacseliasmamma.blogg.se)
  • EttElaktTroll

tack

prinsessanTyra skrev 2009-07-16 09:17:04 följande:
    Jättefin!!!
  • LillaCamilla

The garden of Eden skrev 2009-07-18 11:30:40 följande:

Min tatuering finns på www.memento-tatto.com Näst högst upp i galleriet.
    Går inte att öppna den sidan för mej =/
  • Miirakel
    LillaCamilla skrev 2009-07-16 00:44:22 följande:
    Ja har funderat på att tatuera min dotters handavtryck + namn och födelsedatum på skulderbladet. Men om ja får fler barn kommer ja väl ha handavtryck över hela kroppen =P
    Hehe ja så kom jag och tänka med , men nästa får bli ett fotavtryck på överarmen istället :D
Svar på tråden namntatuering