• LillaCamilla

namntatuering

Skulle vilja tatuera in mitt barns namn och födelsedatum men vet inte vart eller hur jag vill ha tatueringen. Nån som har nå bra förslag? Eller nån som redan har gjort det och har en bild så ja kan få lite idéer.

• Svar på tråden namntatuering
  • Cornbread
    Ailie skrev 2009-07-22 19:25:45 följande:
    www.familjeliv.se/hem/ailie/gallery/phpus4jaa... vad tycker ni om denna bild? Och vad tycker ni om teckensnitten? Jag själv som konstruerat ihop denna med hjälp av typ lite tidningar och många olika tatueringar :D tror inte jag ska tatuera nu denna månad, är väl säkert rötmånad gånger 10 för fuktigheten ...... dumt å chansa... bättre å vänta till september... eller va tror ni?
    rötmånad e ju bara en skröna som ligger i sen förr, då allt ruttnade pga att de inte fanns kylskåp. tatuera dig du o sköt hygienen som man ska
  • FamiljenPeura

Jag har tatuerat in alla mina barns namn plus mitt eget! Klicka in i mitt bildgalleri kan du se två iaf!

Klart att du kan gadda dig nu, inga problem se till att sköta om den bara och alltid ha solskyddsfaktor på soliga dagar!

• Fillilliam
    vad tycker ni om denna bild?Och vad tycker ni om teckensnitten?
    Fin bild! Gillar teckensnittet, och fjärilen var riktigt snygg! Men finns det inte risk att den blir lite rörig som tatuering, tänker jag. Jag är i och för sig absolut ingen expert på tatueringar, den kanske funkar alldeles utmärkt, men jag tror skissen hade vunnit på att ha lite färre detaljer. T ex ta bort blommorna och en del av kringelikrok-strecken.
  • Ailie
    Cornbread skrev 2009-07-23 08:23:25 följande:
    rötmånad e ju bara en skröna som ligger i sen förr, då allt ruttnade pga att de inte fanns kylskåp. tatuera dig du o sköt hygienen som man ska
    aha ja kanske de.. då kanske de blir en snart då :) så fort sambon har tid ... (tatuerar här hemma)
    Fillilliam skrev 2009-07-23 08:48:49 följande:
    Fin bild! Gillar teckensnittet, och fjärilen var riktigt snygg! Men finns det inte risk att den blir lite rörig som tatuering, tänker jag. Jag är i och för sig absolut ingen expert på tatueringar, den kanske funkar alldeles utmärkt, men jag tror skissen hade vunnit på att ha lite färre detaljer. T ex ta bort blommorna och en del av kringelikrok-strecken.
    Hm du kanske har rätt...... men jag ska ha lite färg i blommorna, en ljuslila / blå för sonen å en för dottern.. jag ska ha tatueringen på över underarmen så den blir över hela armen på till sidorna.......... har en bild på den jag tog inspiration på, jag ska fixa fram en länk till den med.. jätte fin!
    ♥ Axel å Saga ♥
  • Laire
    Ailie skrev 2009-07-23 15:23:35 följande:
    www.familjeliv.se/hem/ailie/gallery/phprzt2tx... så ser den ut jag tog inspiration från. Den är ju grymt snygg! även den på  övre underarmen..
    Jag tycker det beror på vad du vill ha fokus på, inspirationbilden såg jag två fjärilar och snirklar, sedan efter lite studerande såg jag namnet. Vill man ha namnet i fokus bör man skala av den tycker jag.
  • Edenshage
    www.familjeliv.se/hem/ailie/gallery/phpus4jaa...vad tycker ni om denna bild?Och vad tycker ni om teckensnitten?Jag själv som konstruerat ihop denna med hjälp av typ lite tidningar och många olika tatueringar :Dtror inte jag ska tatuera nu denna månad, är väl säkert rötmånad gånger 10 för fuktigheten ...... dumt å chansa... bättre å vänta till september... eller va tror ni?
    Jag tycker den såg skitsnygg ut!!!
  • Ailie
    Laire skrev 2009-07-23 15:26:18 följande:
    Jag tycker det beror på vad du vill ha fokus på, inspirationbilden såg jag två fjärilar och snirklar, sedan efter lite studerande såg jag namnet. Vill man ha namnet i fokus bör man skala av den tycker jag.
    Nej, jag vill inte ha namnet i fokus... det är ju SÅ vanligt att bara ha namnen på barnen .. :)
    ♥ Axel å Saga ♥
  • JJL

Jag har lagt in bild på min "namntatuering".
    Kika in i mitt galleri

• mosterjosie

Ännu en som ska tatuera sig.. Jag vill ha mina döttrars namn nedåt längs med ryggraden.. Fattar ni hur jag menar?? I nacken tänkte jag ha en stjärna och mellan namnen en mindre stjärna.. Jag skull gärna vilja ha lite fler stjärnor runtom, men hittar inget bra... Nån som vet var man kan hitta, eller nån som har nån idé??

Jättesnygga tatueringar ni andra har!! Är sååå taggad just nu, men livrädd för smärtan! Tänkte jag skulle ha sån där bedövningssalva, det måste ju lindra lite.. *feg*

• Rita D

Ailie: Jag är Helt inne på ditt spår med något "mer" än namnen.
    Hummelbumsan: Din tatuering gillade jag jättemycket.

Jag kanske gör en kombination av era. Jag ska be en vän knåpa ihop några förslag. Hon har designat flera tattoos tidigare. Längtar!

Svar på tråden namntatuering