• Daggdroppen

Vita Hem

Välkommen till Vita Hem!

Tråden är till för oss som älskar att inreda med vitt som bas.

Här pratar vi inredning, ger varandra goda råd och tips samt pratar av oss om allt mellan himmel och jord.

♥ Varmt välkomna - gamla som nya ♥

♥Mina älsklingar William och Julia♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-27 18:02
    Trädgårdstråd som många vitahemmare skriver i: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45788158.html
  • Svar på tråden Vita Hem
  • mage06

Tjock kulan skrev 2009-09-27 19:28:37 följande:

Det e Kajsas blogg hon kikar in i bland.
    Tack! Hoppas allt är bra med er!

Nu: Järnsängsbombning!
    Men åååh!
    www.blocket.se/orebro/Jarnsang_23808113.htm&w=3
    Letar efter sådana här till tjejerna men de är ju alltid för långt bort *grrr*
    www.blocket.se/vastmanland/Antik_Jarnsang_23796896.htm&w=3
    *suck*
    www.blocket.se/malmo/Jarnsang__dubbel_skolbank_fran_sekelskiftet_23711814.htm&w=3
    Ängelholm liksom%/¤&()!
    www.blocket.se/angelholm/Antik_Jarnsang_23669834.htm&w=3
    Hylte, de driver med mig!
    www.blocket.se/halland/Jarnsang_fran_1800_talet_23248566.htm&w=3

Får väl skylla mig själv för att inte leta i mitt eget område
  • Pums

Hej alla!

NU är vi hemma igen efter vår barnfria helg.
    Det hade gått hur bra som helst med lillen men har är lite febrig och förkyld dock. Har varit det nu till och från i tre veckor, hur länge ska de vara sjuka innan man bör ringa sjukan?

• Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-09-27 19:39:01 följande:
    Nu är vårt trätak i hallen på övervåningen vitt o fint. Sambon har hållt på o sprutat o maskerat hela dagen. Jag tycker dock att det ser ut som vi kanske måste spruta en gång till men det tycker inte han.Fick även tag på boken romantiska hem & inspiration i vitt i dag. Snälla Linda som har Almas rum i Nora som ska fixa hit den åt mig. Super bra service från hennes sida så jag kan verkligen rekommendera hennes butik, tyvärr har hon ingen nätbutik men man kan beställa genom hennes blogg www.almasrum.blogspot.com/
    Här går det undan!
    Förra helgen altanräcket och nu taket, det märks att din man fått en ny "leksak"
  • Anton2005
    Villa Nordåker skrev 2009-09-27 20:43:41 följande:
    Här går det undan!Förra helgen altanräcket och nu taket, det märks att din man fått en ny "leksak"
    Ha ha o jag som tycker allt går så långsamt för oss. Nästa helg kanske vi kan ta taket i hallen på bottenvåningen :)
  • Pums
    Anton2005 skrev 2009-09-27 20:47:57 följande:
    Ha ha o jag som tycker allt går så långsamt för oss. Nästa helg kanske vi kan ta taket i hallen på bottenvåningen :)
    Vi funderar också på en sån där spruta.
    Har ni något bra tips om märke och inköpsställe?
  • Anton2005
    Pums skrev 2009-09-27 20:52:11 följande:
    Vi funderar också på en sån där spruta.Har ni något bra tips om märke och inköpsställe?
    Efter massa undersökningar från sambons sida (han letade reda på nå´t forum om färgsprutor) så köpte vi en wagner projekt 115 från bauhaus 3195:- men jag vet att mwe har kopplat en färgsputa till deras kompressor o det verkar oxå toppen
  • Titan

Camilla R skrev 2009-09-26 14:06:30 följande:

Om jag minns rätt så var det 129:- metern. Vi har en som ser ut som vit linneduk, den har legat på länge nu och är fortfarande lika fin. Bara att torka av
    Tackar, det är ju ett överkomligt pris, behöver nämligen 3 m. Är det ngn som känner till ngt annat ställe (bra att veta ifall de finns på fler ställen)?
  • nica83

tack tack

Och grattis i efterskott Gummsan! Ska definitivt hålla utkik efter de bilderna!

• annaOmeja

Hade för mig att det var Kajsa men var inte säker. Bloggar hon fortfarande?? Och i säfall är det någon som har hennes mailadress så man kan kontakta henne??

Jag efterlyser tvättstugebilder i min blogg, någon som vill dela med sig??