• Daggdroppen

Vita Hem

Välkommen till Vita Hem!

Tråden är till för oss som älskar att inreda med vitt som bas.

Här pratar vi inredning, ger varandra goda råd och tips samt pratar av oss om allt mellan himmel och jord.

♥ Varmt välkomna - gamla som nya ♥

♥Mina älsklingar William och Julia♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-27 18:02
    Trädgårdstråd som många vitahemmare skriver i: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45788158.html
  • Svar på tråden Vita Hem
  • mariaw

Mimmi71: Håller med om att man delvis missar charmen med auktion genom att lägga bud i förväg, men jag gör ibland både och beroende på om jag är ute efter flera saker... Älskar också auktioner{#lang_emotions_smile}

• Mimmi 71
    mwe skrev 2009-10-01 11:04:04 följande:
    Mimmi71: Håller med om att man delvis missar charmen med auktion genom att lägga bud i förväg, men jag gör ibland både och beroende på om jag är ute efter flera saker... Älskar också auktioner
    Jo jag förstår vitsen med tidsbesparing dessutom. För tillfället ligger mitt autionsintresse nere på grund av tidsbrist
  • misak

VN: Den var snygg, förmodar att den är det i verkligheten också!

Vad har ni andra för mediamöbler i vardagsrummet?

Hittar inte min batteriladdare till kameran.... typiskt! Tänkte uppdatera bloggen.... Där finns i allafall ett inlägg från igår, alltid nåt!

drommenometthuspalandet.blogspot.com

• misak
    numberone skrev 2009-09-30 20:01:50 följande:
    mellan 180-300 *ler*
    Helt ok pris! Vill också ha!!!
  • Gummsan82
    Prinsessan Leia skrev 2009-09-30 20:37:48 följande:
    Nu är spegel klar, blev kanon (enl mig själv och töserna gilla å få något att spegla sig i!!Ska bara inhandla ett litet bord..funderar på ett typ sängbord då månbord inte går att finna här Skruvat lite hyllor och satt ankarkrokar under..ska hängas lite små påsar med alla tofsband i osv där!Nu ska jag måla en pidesal maken sover så sjuk så...så ensamheten kräver projekt!
    Vill du fortfarande bli av med den där skohyllan?
  • Gummsan82

Vem här var det som kunde hjälpa mig med header i bloggen?

• Bellevue
    misak skrev 2009-10-01 14:37:48 följande:
    VN: Den var snygg, förmodar att den är det i verkligheten också! Vad har ni andra för mediamöbler i vardagsrummet? Hittar inte min batteriladdare till kameran.... typiskt! Tänkte uppdatera bloggen.... Där finns i allafall ett inlägg från igår, alltid nåt! drommenometthuspalandet.blogspot.com
    Du vill inte veta vad jag har för "mediamöbel" men jag tänker berätta ändå, fast det är hemskt och jag längtar mig sjuk efter nåt i stil med Liatorp. Vår tjockTV står på ett litet, men stabilt, bord i furu. Ovanför TVn sitter en vit vägghylla som innehåller DVD, decoder, klockradio, wii, lite bröte och nån fin vit staty. Den här konstellationen kommer sig av att vi har en liten Erik som bara äääääälskar knappar och rattar
    Har iaf tänkt måla bordet vitt, men tiden räcker inte till riktigt.
  • Pums

Hej alla!
    Här är det lugnt på pyssel fronten idag. Har städat, tvättat och planterat om en massa blommor. Känns så skönt att få det gjort.
    Har sen stått och strykt kökshanddukar som jag lagt på hög i min lilla strykkorg. Måste strykas och pressas på ett särkilt sätt så det blir spikraka rader i linneskåpet.
    Har en känsla av det är många här inne som är lite kikadana som mig vad gäller sånt....??

Tänkte kolla runt lite på era bloggar för inspiration med gardiner. Men lite svårt att veta under vilka etiketter man ska kolla.
    Tar tacksamt emot tips pm var jag kan hitta det hos er!
    Fluffiga: på din blogg finns det inga etiketter? Ska det vara så?

• Daggdroppen
    misak skrev 2009-10-01 14:37:48 följande:
    VN: Den var snygg, förmodar att den är det i verkligheten också! Vad har ni andra för mediamöbler i vardagsrummet? Hittar inte min batteriladdare till kameran.... typiskt! Tänkte uppdatera bloggen.... Där finns i allafall ett inlägg från igår, alltid nåt! drommenometthuspalandet.blogspot.com
    Vi har liatorp från ikea och en vit från ellos. Den från ellos är både snyggare och bättre kvalité!
    Pums skrev 2009-10-01 18:34:46 följande:
    Hej alla! Här är det lugnt på pyssel fronten idag. Har städat, tvättat och planterat om en massa blommor. Känns så skönt att få det gjort. Har sen stått och strykt kökshanddukar som jag lagt på hög i min lilla strykkorg. Måste strykas och pressas på ett särkilt sätt så det blir spikraka rader i linneskåpet. Har en känsla av det är många här inne som är lite kikadana som mig vad gäller sånt....?? Tänkte kolla runt lite på era bloggar för inspiration med gardiner. Men lite svårt att veta under vilka etiketter man ska kolla. Tar tacksamt emot tips pm var jag kan hitta det hos er! Fluffiga: på din blogg finns det inga etiketter? Ska det vara så?
    Jo men visst har jag! Ser du inte dem?  {#lang_emotions_undecided} Konstigt!

Det beror väl på vilka gardiner du är ute efter... Vi har en Wilma i vardagsrum och kök. Vita hemmasydda linnegardiner (hiss) i hallen uppe och nere, hissgardiner av gamla lakan i tvättstugan, kontoret och vårt sovrum, hissgardiner som jag sytt själv i barnens respektive rum och Vivangardiner i det extra rummet och just nu i vårt sovrum.