Inlägg från: HannaJennebo |Visa alla inlägg
  • HannaJennebo

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

Thegran skrev 2009-09-02 21:34:54 följande:
    men vänta , vilken grupp är ni nu igen? Lindesberg? Var det ni som snackade mycket? eller vad sa ni? ska spana in er på måndag :P
    Det var inte du som gick och pratade i telefonen förbi kameran? För visst läser du i arboga? Jag ska också hålla utkik på måndag :P
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-03 08:06:44 följande:
    haha oj, har vi seminarie på mån? :)det fattade ju inte jag.men, har vi föreläsning på em eller slutar vi efter seimnariet?vi som är första gruppen kommer ju få gå o vänta flera timmar i sånnafall..
    Föreläsning på em (perspektiv på vetenskap) vi ska väl läsa nå i thurén tills dess?
    Ingen som vet om vi ska läsa mer i Imsen än ett kapitel?
  • HannaJennebo
    MammaHela skrev 2009-09-03 08:31:19 följande:
    ja vi ska läsa första kapitlet av Thuren innan måndag.
    Okej, Imsen då
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-06 09:05:52 följande:
    Jag vet inte, men det är klart att man måste kunna få göra någon ersättningsuppgift iaf!
    Jo det blir nog troligen komplettering då!
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-07 19:54:56 följande:
    ska spana på er med.Hanna kanske man kan känna igen på kortet här på fl, men MammaHela blir svårt :)
    Det är jag som pratar jämt haha och irriterar mig över tekniken
    Nu ska jag kolla seminarierna, får se om ni syns då haha
  • HannaJennebo

Jag måste bara fråga alla nu när det har gått några veckor! Hur känner ni nu? Har ni valt rätt?

Själv tycker jag att det är superkul att plugga igen och ha ett mål i sikte Även om Liedman inte var en höjdare så hade han ju något att säga och tankarna har börjat snurra. Hur är det för er?

• HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-09 21:07:30 följande:
    jodå, för mig känns det också bra hitills! :) tycker det mesta är rätt intressant hitills. Ska bli kul med första vfu perioden! Ringde till min handledare och hon var jättetrevlig så nu ser jag fram emot det massor!Känns också jätteskönt att kunna vara hemma så mycket med dottern! Det var en förutsättning för att börja plugga igen.ett litet moln på min himmel är dock vetskapen om att mitt föra program också kändes rätt...och sen efter 1.5 år ändrade jag mig.det var dock lite "jag vill rädda andra så som folk räddade mig" över det och det är nog ingen vettig anledning egentligen. Upptäckte på vår långa praktik att det inte alls var vad jag ville göra...MEN nu hoppas jag ha kommit rätt!! Lärare låg dessutom på min intresselista redan när jag sökte andra programet med, så det är inget nytt påfund...
    Vah har du redan fått reda på var du ska göra din vfu? (ska inte det stå på "min sida"?)

Jag gick också ett år (på socionomprogrammet), gjorde ingen vfu dock men kände då att det inte var någontng för mig. Lärare har jag velat blivit sedan jag var liten och jag känner nu att det nog är rätt. Skönt att vi ska ut på vfu redan v46 på socionomprogrammet låg den första på termin 5! (Lite sent)

Hur går det med svensk utbildningshistoria då? (boken alltså)
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-09 22:25:24 följande:
    nämen vänta. 48 ska vi väl ut?ja, vi hade möte med vfu placerarna förra veckan (iaf vi i vår studiegrupp, de i den andra men som också läser i arboga tror jag inte haft något sådant) och bestämde då vart var o en skulle ringa (dom hade med en lapp med alla handledare, sen fick vi välja och vraka) o så ringde vi dit själva, o så var det klart :)jag ska vara på en syskonavdelning :)boken har det gått fint med. Har svarat på alla frågor själv nu i veckan för o vara förberedd imorrn då vi ska sätta igång :)själv då?
    hmm jasså, ja det kanske är v48 haha jag är lite trött nu efter allt pluggande
    Okej, vad duktigt! jag har läst hälften, mycket info på liten plats. Vet du förresten om den boken kommer vara en central bok i tentan eller om det bara är thurén. Tänkte på första delen av tentan.
  • HannaJennebo

Och jag tror att jag vet vem du är ^^

Det var iaf paradigm, har inte alla orden på denna dator hmm men paradigm var det iaf. Sedna var det väl positivism och hermeneutik?

• HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-09-14 17:09:34 följande:
    tack snälla!ska testa o kika på andra datorn o se om ljudet blir bättre...eller kanske koppla in den till tv:n...hm
    Varsågod =D jag håller på att kolla nu om jag hör bättre, men jag hatar tendberg för det går ju inte att spola!!

Vad tyckte du om dagens föreläsningar då?
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad