Inlägg från: HannaJennebo |Visa alla inlägg
  • HannaJennebo

vi som pluggar lärare på distans via karlstad

HannaJennebo skrev 2009-09-23 19:37:49 följande:
    Jag tror att jag ska skriva lite stolpar under varje "del" tex medeltiden- bondesamhälle...eftersom det är så stora frågor kanske det kan komma berätta skolansutveckling :SJag kolar mycket på kursplanen vad som ingår där, för det är ju det vi ska tenta av.Värre med observationsdelen, vad fokuserar du på där? Vad har du för hypotetiska frågor som kan uppstå?
    Oj vad mycket stavfel, skrev det fort :P

Ska naturligtvis stå:
    Jag tror att jag ska skriva lite stolpar under varje "del" tex medeltiden- bondesamhälle...
    eftersom det är så stora frågor kanske det kan komma en fråga: "berätta skolans utveckling" :S

Jag kollar mycket på kursplanen vad som ingår där, för det är ju det vi ska tenta av.

Värre med observationsdelen, vad fokuserar du på där? Vad har du för hypotetiska frågor som kan uppstå?
  • HannaJennebo

Vi har fått nytt på it´s. Gruppuppgifterna ska ses som instuderingsfrågor!! Skönt då har man något att gå på. Det var förvisso det jag redan trodde :)

• HannaJennebo

Någon som vet om vi kommer få göra om båda delarna om man kuggar på ena?!
    Eller blir det bara ena delen då?

Lycka till på måndag!

• HannaJennebo

Här var det dött!

Lycka till på quizzet allihopa!

• HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-10-09 10:23:29 följande:
    nädå, jag är här :)lycka till du med!!8 min kvar.dottern somnade som tur var. var lite orolig där ett tag, hon var grinig och trött men ville inte somna...hade inte gått o göra det när hon var på sådant humör :)
    Skönt det, gick det bra?
    Själv tyckte jag att det var ganska krångliga frågor ändå :S och jag fick de svåraste frågorna i början :P
  • HannaJennebo

Oj då, inte bra :S Trist att det ska hänga på sådant... En i vår grupp hade sitt internet nere på morgonen, men hon löste det genom att gå till någon och lana dator. Jag hade fått panik, inte kula att ha nå släpandes i denna kurs, men vad gör man?!

Jo, samma frågor men jag tror att vi fick dem i olika följd.

• HannaJennebo
    Bästamorsan skrev 2009-10-09 19:26:52 följande:
    En fråga till er som läser på ett lärocenter,hur mycket läser ni där tillsammans med andra studerande?Dvs hur mycket väljer ni själva att plugga ihop? =)
    Vi träffas inte så mycket i själva studiegruppen, då vissa jobbar och bor långt ifrån. Därför är det många träffar virituellt.

Men som mammahela sa så brukar vi sitta ungefär varje dag nu (iaf den senaste veckan).
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-10-09 20:51:01 följande:
    nä, nu har jag stängt PES! och nu är det bara resesidor som gäller! :) :)förresten. har ni fått veta var ni ska ha praktik nu?
    Ja, Mammahela fixade till oss! Hon är bäst (L), om det inte vore för henne hade jag inte haft någon plats :S

Ta helg nu! Själv sitter jag och försöker tänka bort huvudvärken (det blir inte bättre av all falsksång på idol :S), kan inte lägga mig för då kommer illamåendet :S hmm undrar om det är stress :S
  • HannaJennebo
    stariz skrev 2009-10-09 20:45:34 följande:
    Heeeejjjj!! Ser vilka som påtar här som vanligt
    Hej! Så du har hittat hit! Välkommen ;)
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-10-09 21:07:01 följande:
    skönt att det ordnat sig! men vadå, hjälpte inte skolan dig med plats?ja. nu är det helg. men jag ska plugga ihelgen med...gäller att passa på när sambon är hemma på dagarna!
    Det fanns tydligen inga platser men de hade inte meddelat mig det, jag vet inte säkert. Men nu har jag iaf plats
  • HannaJennebo
    Bästamorsan skrev 2009-10-14 17:32:41 följande:
    HUr många är det ungefär som läser på varje lärcentra?
    Vi på vårt lärcentra är just nu 8 (7 eg men nu har en ny tillkommit som bara ska läsa några enstaka kurser, om jag förstått det rätt)... men det varierar mellan orterna!
  • HannaJennebo

VIlka frågor var det eg på quizzet? Jag behöver hjälp. har 11 frågor men kommer inte på den 12:e!

jag har förkortat frågorna men hoppas att ni fattar. Det jag har är alltså:
    Vatten i sjöarna, avdunstning
    GMO, vilken är det inte
    Vfr Mäta vatten
    A-vitaminbrist
    Syret i vattnet gör...
    skapade vatten, dyraste
    sjukdomen
    vatten avdunstning
    förorening i vatten, största
    genmanipulering, sant/falskt
    gröna revolutionen

• HannaJennebo

Mrs WW skrev 2009-10-15 11:07:31 följande:

Hej! Snubblade in på denna tråd men orkar inte för mitt liv läsa igenomm hela Är lite nyfiken på om det finns några ifrån Uddevalla lc här?Det är så att jag har läst ett år i Lilla Edet och är nu föräldraledig i ett år. Ska börja nästa höst i uddevalla med andra året.Hade varit kul att få lite kontakt med någon därifrån innan så jag inte är helt vilsen när jag börjar i ny studiegrupp.
    Ingen från uddevalla vad jag vet här, ingen som har skrivit hittills iaf.
  • HannaJennebo
    Thegran skrev 2009-10-15 19:49:58 följande:
    vi har varit i karlstad en gång med övernattning och en gång på tentaskrivning + kursstart, och så blir det två ggr till innan jul, båda gångerna är det två dagar.
    Är det v 47 vi ska in också eller? Vi satt och diskuterade det där förut men kom aldrig fram till nå svar!
Svar på tråden vi som pluggar lärare på distans via karlstad