• gnuttenn

Friskies torrfoder, poäng?

Köper Friskies torrfoder till min ena katt. På påsarna finns en liten ruta man kan klippa ut och så står det ex 4 poäng på den. Vad ska man göra med de små lapparna? Hittar ingen info om det men någon här kanske vet!

Det brukar ju vara så att man kan samla poäng och skicka in på andra varumärken, tänkte att det kanske var så här med

• Svar på tråden Friskies torrfoder, poäng?
  • Anova

Kissen är inte med i viktväktarna och räknar poäng?

Kan det ha att göra med någon slags näringsberäkning? Har sett sådana på företags som säljer kattmat förut.

• papercut

Det kanske är små lotter där man kan vinna pengar och således köpa ett lite mer kvalitativt foder? *hintar*

• Kantarellen

Om det bara har 4 poäng är det nog inget att vinna. Nej, men allvarligt så skall du nog fundera över vad du vill ge för kattmat.

• Busbellan
    Kantarellen skrev 2009-07-21 09:10:42 följande:
    Om det bara har 4 poäng är det nog inget att vinna. Nej, men allvarligt så skall du nog fundera över vad du vill ge för kattmat.
    papercut skrev 2009-07-21 00:08:22 följande:
    Det kanske är små lotter där man kan vinna pengar och således köpa ett lite mer kvalitativt foder? *hintar*
    Ofta mycket snack om vad man ska ge för kattmat tycker jag.
    ag försökte verkligen ge vår katt bra foder. Har testat RC, hills och nåt mer från djuraffären, men hon vägrar äta det.
    Det enda som hon äter är just friskies
    Mamma till Nora, August och Ella
  • mona83
    Busbellan skrev 2009-07-21 09:12:27 följande:
    Ofta mycket snack om vad man ska ge för kattmat tycker jag.ag försökte verkligen ge vår katt bra foder. Har testat RC, hills och nåt mer från djuraffären, men hon vägrar äta det.Det enda som hon äter är just friskies
    Ja det är samma här, min 3 katter vägrar annan mat än friskies.
  • Kantarellen

Fast vad katten vill och inte vill äta går att ändra på, men det kräver tid, tålamod och vilja. Att ställa om två av mina katter till mjukmat tog tex ett år ungefär, då vägrade en av dem att ens smaka till en början. Friskies har stora mängder kolhydrater i sig och blir precis som vi "beroende" av de snabba kolhydraterna i maten, därför lär de inte uppskatta någon annan mat till en början. Men det går att lära om!

• Busbellan
    Kantarellen skrev 2009-07-21 09:21:09 följande:
    Fast vad katten vill och inte vill äta går att ändra på, men det kräver tid, tålamod och vilja. Att ställa om två av mina katter till mjukmat tog tex ett år ungefär, då vägrade en av dem att ens smaka till en början. Friskies har stora mängder kolhydrater i sig och blir precis som vi "beroende" av de snabba kolhydraterna i maten, därför lär de inte uppskatta någon annan mat till en början. Men det går att lära om!
    Men vi gav inte friskies från början, utan RC var det första vi gav och vi frösökte ett bra tag.
    Konstigt att du kan skriva att man måste ha tålamod när det i så många trådar ang. katter och mat skrivs att det kan vara jättefarligt för en katt att inte äta på nån dag
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Kantarellen
    Busbellan skrev 2009-07-21 09:25:46 följande:
    Men vi gav inte friskies från början, utan RC var det första vi gav och vi frösökte ett bra tag. Konstigt att du kan skriva att man måste ha tålamod när det i så många trådar ang. katter och mat skrivs att det kan vara jättefarligt för en katt att inte äta på nån dag
    Ja, det ÄR jättefarligt för katterna att inte äta, framförallt om de äter kolhydratsrikt foder och är överviktigt. Jag skrev att man skall ha tålamod och det stämmer. Därmed inte sagt att man på något sätt skall svälta katten! Det förstår jag faktiskt inte hur du fick in i mitt inlägg?
Svar på tråden Friskies torrfoder, poäng?