• gnuttenn

Friskies torrfoder, poäng?

Köper Friskies torrfoder till min ena katt. På påsarna finns en liten ruta man kan klippa ut och så står det ex 4 poäng på den. Vad ska man göra med de små lapparna? Hittar ingen info om det men någon här kanske vet!

Det brukar ju vara så att man kan samla poäng och skicka in på andra varumärken, tänkte att det kanske var så här med

• Svar på tråden Friskies torrfoder, poäng?
  • Pysselgalningen
    Sandra011 skrev 2009-07-23 02:47:43 följande:
    Jo precis, vi kör med RC och det funkar jätte bra :)
    gjoorde vi med den andra katten efteråt med, men vi ficj ta bort honom med tyvärr då sorgen blev för stor för honom så han blev knäpp. Men RC är helt klart det bästa vi använt!
  • leppäkerttu

Beklagar :/ Ja det är helt klart värt priset!

• rasajj

Det ar knappast att maten ar BLOT som orsakar urinsten, utan vilka andra ingridienser maten isafall har i sig.

Jag ger mina katter mat utan spannmal! Dvs inget vetegluten, ris eller majs eller soja i den maten som mina kissar far!!

Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Pysselgalningen
    rasajj skrev 2009-07-23 03:29:03 följande:
    Det ar knappast att maten ar BLOT som orsakar urinsten, utan vilka andra ingridienser maten isafall har i sig. Jag ger mina katter mat utan spannmal! Dvs inget vetegluten, ris eller majs eller soja i den maten som mina kissar far!!
    Det har med hur mycket salt det är i det och inget annat.
  • Zaria

Vilka blötfoder räknas i så fall som "bra" blötfoder?

har inte haft det innan då gammelkatten avskyr det, men hämtade hem lillkisse idag och han vill gärna ha det tillsammans med torrfodret.

Vilka är bra att ge?

• rasajj
    Zaria skrev 2009-07-23 03:40:11 följande:
    Vilka blötfoder räknas i så fall som "bra" blötfoder?har inte haft det innan då gammelkatten avskyr det, men hämtade hem lillkisse idag och han vill gärna ha det tillsammans med torrfodret.Vilka är bra att ge?
    Miau blotfoder ska tydligen vara bra i Sverige. Jag ger mina kissar EVO eller WELLNESS. Men jag tror itne de finns i Sverige.
    Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • Zaria
    rasajj skrev 2009-07-23 03:41:29 följande:
    Miau blotfoder ska tydligen vara bra i Sverige. Jag ger mina kissar EVO eller WELLNESS. Men jag tror itne de finns i Sverige.
    Tack, är det jag försökte med på gammelkatten...han såg ut som han ville kräkas eller ha ihjäl mig =) (torrfodret var slut och äffären stängd)

Idag har de delat på en burk sheeba när vi kom hem sent på kvällen så det gick ner, vet dock inte om den är så bra.

Försöker ta det lugnt med lillkisses mage då han hos förra ägarna fått euroshopperfoder och mestadels matrester. Med orden att "han äter allt" jag som ju tänkt mig en mjuk övergång vid ev foderbyte.
  • Em00

bara på fl som en fråga om kartonger börjar handla om bra mat, dålig mat, njursten och avlivning ^^

Kan ni inte bara svara på hennes fråga och starta en egen tråd om kattmat??

• gnuttenn
    Em00 skrev 2009-07-23 04:50:40 följande:
    bara på fl som en fråga om kartonger börjar handla om bra mat, dålig mat, njursten och avlivning ^^Kan ni inte bara svara på hennes fråga och starta en egen tråd om kattmat??
    haha! Håller med! ;)
    Jag struntar i vad ni skriver i den här tråden ändå, jag tänkte fortsätta att ge min katt den mat hon får. Hon vill inte ha något annat och hon mår bra!
  • NinnaBus

Kan bara säga att häromkring rekommenderar veterinärerna enbart torrfoder.... varför vet jag inte, men här anser de inte blötmaten vara bra...
    Ger våra 3 katter torrfoder och de mår toppen...

Svar på tråden Friskies torrfoder, poäng?