• Anonym

Sonens flickvän :(

du behöver inte älska henne men du får faktist acceptera henne

• Anonym

Varför gillar du henne inte? Har hon gjort något? Vad har du gjort för att lära känna henne bättre?

Det viktigaste är ju att din son gillar honom så det får du acceptera.

• Anonym

Hon kanske känner av att du inte gillar henne. Hur är hon mot/med din son?

• Anonym

Mina föräldrar och jag tycker inte om min brors val.
    Han får göra allt, hon sitter bara på sin feta röv och gör allt för att bli arbetslös och sjuk så att hon slipper hjälpa till, hon bara klagar och förolämpar honom när det är människor i närheten.
    Nu ska de ha sitt första barn så jag kan lova att det känns tungt!
    Vi har försökt acceptera henne, varit snälla och försökt lära känna henne men hon har vägrat, hon vill inte ha med oss att göra, så de har tagit avstånd från oss och vi får inte vara med om barnet.
    Det är skittrist!

• Anonym

Är du en såndär monstersvärmor?

• Anonym

Åh, det är så svårt, jag har ett lite grann liknande problem... min käre bror har en flickvän sen några månader som jag har jättesvårt för... : ( jag vill verkligen inte tycka illa om henne, hon är söt och trevlig och allting, men det är väl personkemin som bara inte stämmer.

• Anonym

Gilla läget.

Mina svärisar var väl inte sådär glada över mig heller. (VAD JAG VET) TOG 2 ÅR (PÅ VÅR BRÖLLOPSDAG) INNAN DE ACCEPTERADE MIG, även fast vi väntade barn, vi miste vår tös vid förlossningen 2 månader innan.

• Anonym

Det är jag som skrev om bröllopet & barnet igen..

Min man har förlorat ALLA sina vänner för min skull! De gillade inte mig & kunde inte acceptera att vi älskar varandra. Så mitt råd till dig & hans vänner är att acceptera detta & lära känna hennes goda sidor, de måste ju finnas eftersom din son ser dom?

• Anonym
    keya12 skrev 2009-07-22 23:48:26 följande:
    Några MÅNADER? Hur kan du ens ha fått en uppfattning om henne? Än mindre negativ! Bra iaf att du inser att det är personkemin som inte funkar och inte tänker att det är henne det är fel på. Alla funkar inte bra ihop det bara är så, men när det gäller sina närmastes partners så får man faktiskt ofta bita ihop.
    Klart man kan veta efter några månader om man gillar någon eller inte. Här var det liksom en sådan känsla från första stund. : ) Men jag inser som sagt att det inte är henne det är fel på. Tröstar mig med att de är unga och han hinner nog byta några gånger till... : )
  • Anonym

Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 10:45:07 följande:

Frökenfrågvis, naturligtvis har jag inte ringt runt till hans vänner för att snoka. En av hans vänner känner jag väl och umgås lite med och hon har sagt detta till mig i förtroende. Jag är väl inte helt korkad bara för att jag inte gillar hans flickvän. Jag uppför mig bra mot henne, är trevlig, gratulerar till födelsedagen och köpte julklappar. Även vad många skriver så är det inte jag som är problemet utan hon. För min sons skull så hoppas jag verkligen att hon är annorlunda när dom är själva.
    Åhhh du är en "såndär" svärmor, det märks i tonen! Och din sons tjej kompis verkar känna dig nobbad av killen, hon kanske är kär i honom i hemlighet. Jag hoppas att din son och hans tjej förhållande vara livet ut, för såna som dig förtjänar verkligen det!
Svar på tråden Sonens flickvän :(