Sonens flickvän :(
Jag har bara inte behov att diskutera mina problem med 20-åringar, särskilt inte om jag skulle ha problem som handlar om min son och dennes partner. Då har jag min fru och mina vänner.
Jag har bara inte behov att diskutera mina problem med 20-åringar, särskilt inte om jag skulle ha problem som handlar om min son och dennes partner. Då har jag min fru och mina vänner.
;)
Låt det bara vara, det kommer med 99% säkerhet ta slut ändå pga deras unga ålder.
Det är bara att genomlida
Anonym (linda) skrev 2009-07-23 12:10:55 följande:
Jag har inte riktigt men nästan samma problem. Det gäller min lillebrors (numera) fru men han har alltid varit mer som en son än en bror.
Han träffade sin tjej när han var 20.
Ingen tyckte om henne. Hon var (och är) rent ut sagt skitjobbig. Tänker bara på sig själv, är omogen, ointelligent etc.
Alla hoppades precis som du på att det inte skulle hålla men nu, 11 år senare, är de fortfarande tillsammans och förra året gifte de sig. De har inga barn (än) och hade det inte varit för att min bror skulle bli den bästa pappan i världen så önskar jag nästan att de inte skaffar några barn - för då är han ju verkligen fast med henne.
Det har blivit något lite bättre men i den bästa av världar hade han haft en annan fru.
Men vi har i familjen kommit överens om att respektera hans val och stå ut så gott det går.
Jag vet att han har förlorat vänner pga henne men han är vuxen och måste få leva sitt eget liv.
Vad mer kan man göra?
Jag kan prata utifrån lite egen erfarenhet.
Min pappa tyckte inte att min förra pojkvän passade mig eller var bra för mig. Han var inte elak eller så men väldig olik mig. Han berättade detta väldigt ofta och det gjorde att jag skulle minsan visa honom att han hade fel. Men sen till sist orkade jag inte längre och gjorde slut. Det kvittar hur många av familj eller vänner som säger att man inte passar, det är inte förrän man själv fattar det.
Jag tycker att du ska säga hur du känner men sen är det upp till honom. Bra att du försöker.
Hoppas det går bra..