• Anonym

Sonens flickvän :(

Jag har bara inte behov att diskutera mina problem med 20-åringar, särskilt inte om jag skulle ha problem som handlar om min son och dennes partner. Då har jag min fru och mina vänner.

• Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 12:05:38 följande:
    Perfekt, ni har ju verkligen full koll på hur man tänker o känner i den ålder sonen befinner sig i
    Då diskuterar jag det med min son när saker rör MIN son och inte hans vänner...
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 12:54:24 följande:
    Jag bör nog tillägga att det inte är jag som är TS Jag har inga problem med mina barns nuvarande pojk-flickvänner Ett förtydligande är säkerligen på sin plats, självklart väljer jag inte i första hand att diskutera vare sig mina barn eller deras val i livet beträffande respektive eller vad det nu kan vara med deras kompisar och lika självklart så har jag pratat  med mina barn om de "problem" som ramlat i vår väg under åren men att inte kunna se att man ibland kanske väljer att ta en omväg fram till problemets lösning dvs att prata med ngn  annan än den det berör vem det än är tycker jag är lite trångsynt.... Att bry sig om någon är inte likvärdig med skvaller och skitprat som en del vill ha det till
    Jag är hemskt ledsen om jag har framställt det som så. Det som irriterade mig är just att TS kom överens med sonens kompis att de inte tyckte om hans tjej. Visst kan man diskutera problem, men saken är den att killar i den åldern är ganska "känsliga" om mamma lägger sig i sådär, kan det lätt leda till att kontakten/relationen mellan dem blir dålig/sämre. Ibland finns det saker som man som förälder inte är så förtjust i, som ens barn gör och då är det bättre att vara där som stöd och kanske ibland även bita ihop och finnas där för sitt barn hur de än väljer. (Nu menar jag inte ta beslut när det gäller droger begå brott osv..) Att ifrågasätta sitt barns känslor utfriån den partner de väljer osv.. tycker jag är fel, särskilt att diskutera det med hans vänner, hur mycket man än inte tycker om barnens partners är fel. För på ett sätt väljer jag som förälder att "ifrågasätta" barnets känslor och det är/kan vara sårande. Om man väljer att diskutera sitt barns val av partner med hans kompisar, bakom hans rygg då ifrågasätter man dess känslor. TS skriver ju att sonen inte vet hur hon upplever det, det är att gå bakom ryggen på. Varför inte sitta i lugn och ro och föra en vettig diskussion med sitt barn än att göra det med hans kompis?
  • Anonym

Låt det bara vara, det kommer med 99% säkerhet ta slut ändå pga deras unga ålder.
    Det är bara att genomlida

• Anonym

Anonym (linda) skrev 2009-07-23 12:10:55 följande:

Men vilket tjafs.. som sagt: De är ju så unga - bara 20 - så det lär ju ta slut! Se det som en tonårsförälskelse. Låt honom lära av sina misstag.
    tånårsför'älskelse?
    jag var 19 när jag träffa min sambo och vi håller ihop än efter 7 år
  • Anonym
    Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-22 13:08:43 följande:
    Vet att det inte är jag som bestämmer men vad gör man när man inte tål sin sons flickvän? Bara att acceptera o gilla läget?Han har haft jättegoa flickvänner tidigare men den han har nu klarar jag bara inte av. Är tyvärr inte ensam om detta för även hans vänner tycker illa om henne. Detta gör mig så ledsen. Han har en flickvän som ingen gillar mer än han själv och ett fåtal till. Lider med honom, undrar om han vet vad andra tycker.Dom har varit tillsammans i drygt ett år och är båda i 20 års åldern.Jag bara går och hoppas på att det ska ta slut. Känner mig som världens hemskaste mamma.Fler som har det som jag och som vill ventilera lite?
    Det beror på hurdan flickan är, det är säkert därför Du hatar henne, om hon är en jävla ego...eller också är hon en sådan som alla hatar, p,g,a det jag nämnde nyss. Ingen rök utan eld, heter det ju.
  • Anonym
    keya12 skrev 2009-07-23 16:01:42 följande:
    TS, ju mer du skriver desto klarare blir det för mig att du inte vill ha hjälp med detta. Du vill bara gnälla och fortsätta tycka illa om henne. Du säger att HON är problemet men det är DU som skapar en tråd och säger att du inte gillar henne. När folk kommer med råd så försöker du bara rättfärdiga ditt ogillande mot henne. Så lycka till med att fortsätta vara bitter på henne och ogilla henne. Din son KOMMER att märka och snart nog har du nog honom inte i ditt liv. Lycka till med det!
    Eller så upptäcker han hur flickvännen är och *puts väck borta*

TS, jag tycker att du verkar vara en schysst mamma som gör vad du kan för att få relationen att funka, det är inte alltid helt lätt...
  • Anonym

Jag har inte riktigt men nästan samma problem. Det gäller min lillebrors (numera) fru men han har alltid varit mer som en son än en bror.
    Han träffade sin tjej när han var 20.
    Ingen tyckte om henne. Hon var (och är) rent ut sagt skitjobbig. Tänker bara på sig själv, är omogen, ointelligent etc.
    Alla hoppades precis som du på att det inte skulle hålla men nu, 11 år senare, är de fortfarande tillsammans och förra året gifte de sig. De har inga barn (än) och hade det inte varit för att min bror skulle bli den bästa pappan i världen så önskar jag nästan att de inte skaffar några barn - för då är han ju verkligen fast med henne.
    Det har blivit något lite bättre men i den bästa av världar hade han haft en annan fru.
    Men vi har i familjen kommit överens om att respektera hans val och stå ut så gott det går.
    Jag vet att han har förlorat vänner pga henne men han är vuxen och måste få leva sitt eget liv.
    Vad mer kan man göra?

• Anonym

Jag kan prata utifrån lite egen erfarenhet.
    Min pappa tyckte inte att min förra pojkvän passade mig eller var bra för mig. Han var inte elak eller så men väldig olik mig. Han berättade detta väldigt ofta och det gjorde att jag skulle minsan visa honom att han hade fel. Men sen till sist orkade jag inte längre och gjorde slut. Det kvittar hur många av familj eller vänner som säger att man inte passar, det är inte förrän man själv fattar det.
    Jag tycker att du ska säga hur du känner men sen är det upp till honom. Bra att du försöker.
    Hoppas det går bra..

Svar på tråden Sonens flickvän :(