• Anonym

Sonens flickvän :(

Anonym (C) skrev 2009-07-23 11:30:14 följande:

HA HA HA detta är verkligen lustigt. Bara för att man har en son som är tillsammans med någon man inte gillar så är man "en sådan där" svärmor. Eller så är tjejen som sagt att ts sons flickvän inte en person folk gillar, sådant sägs bara för att hon är i hemlighet kör i killen. Detta resonemang kanske kan fungera men snälla!!!! Finns det belägg på att ts verkar vara en korkboll? Jag tycker snarare att hon resonerar vettigt. Ts är snäll och trevlig mot flickan vad mer kan man begära? Fö så var det inte ts som ringde runt utan den tjejen var hemma hos dem
    Jag har aldrig påstått att någon är en "korkboll" men att snacka skit bakom sin sons rygg om hans partner med hans kompis är så nära korkboll man kan komma, för hon kommer i slutändan att förlora på det!
  • Anonym

Anonym (Svärdotter) skrev 2009-07-23 11:32:38 följande:

Du måste lita på din sons omdöme. Minns att det är du som har uppfostrat honom. Du gräver en grop åt dig själv genom att prata med hans vänner om det. När det kommer fram (sanningen kommer alltid fram till slut) så finns det alltid en risk att han inte vill ha något mer i framtiden med dig att göra. Finns tyvärr många sådana par i det här landet. Googla får ni se. Vanligaste scenario: Svärmor vill att det tar slut mellan sonen och tjej/sambo/hustru.   Tar det slut så kommer sonen aldrig förlåta sin mamma. Eller så tar sonen avstånd från sin mamma för alltid. Kommer mamman tillbaka är det på nåder. På hans villkor. En sådan här situation går ALLTID ut över FRÄMST sonen. Du gör din son mest illa, inte tjejen. Inte dig. Tjejen kan alltid lämna, men sonen kommer alltid minnas vad du gjort.
    Det är exakt det jag menar!
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:33:23 följande:
    Skvaller, skitsnack... ja kalla det vad du vill. Kanske är de berörda helt enkelt är  oroliga och det måste inte vara något negativt bara för att de väljer att prata om det, snarare tvärtom de kanske pratar om det för att försöka förstå tjejen ifråga och därmed hitta en lösning på det hela så att alla trivs tillsammans... Ärligt talat så har jag svårt att förstå varför man måste vända det hela till något negativt direkt, det händer att folk pratar om en situation som uppstår och därmed hittar lösningar på problem som skulle växa sig stora om man inte engagerade sig och pratade med varandra. Sorgligt att direkt döma någon som "en sån där" och kvalificera allt till skitsnack och skvaller men kanske är det så att man dömer andra efter sig själv och hur man sälv tar sig an de problem som uppstår
    Att diskutera och komma överens om att man inte tycker om en person bakom dennes och sonens rygg, är skitsnack och att vara "en sån där"
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:33:23 följande:
    Skvaller, skitsnack... ja kalla det vad du vill. Kanske är de berörda helt enkelt är  oroliga och det måste inte vara något negativt bara för att de väljer att prata om det, snarare tvärtom de kanske pratar om det för att försöka förstå tjejen ifråga och därmed hitta en lösning på det hela så att alla trivs tillsammans... Ärligt talat så har jag svårt att förstå varför man måste vända det hela till något negativt direkt, det händer att folk pratar om en situation som uppstår och därmed hittar lösningar på problem som skulle växa sig stora om man inte engagerade sig och pratade med varandra. Sorgligt att direkt döma någon som "en sån där" och kvalificera allt till skitsnack och skvaller men kanske är det så att man dömer andra efter sig själv och hur man sälv tar sig an de problem som uppstår
    Om man vill lösa ett problem, gör man det inte bakom ryggen på folk, utan beter sig som vuxna och väljer även att kanske prata med sonen och svärdottern tillsammans och inte göra det bakom deras rygg? Hur löser man ett problem när man inte ens pratar med problemet och låtsas som allt är frid och fröjd?
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:39:42 följande:
    Nu upplever jag inte att TS och hans kompisar har "kommit överens" om att dom inte tycker om henne utan att dom ventilerat problemet med hur dom känner... Som sagt, hur man tolkar det som skrivs beror nog till stor del rätt mycke på ens personlig erfarenheter bla hur man själv beter sig i en sån här situation....
    Jasså gör det? Själv är jag man och hade aldrig accepterat att min mamma skulle göra något liknande. Jag har inge problem med mina svärföräldrar, så jag vet inte riktigt om din teori stämmer så bra in på mig. Men alla har ju sina teorier. I min värld, när någon vuxen person (hon (TS) kanske är någonstans mellan 40-50 år) diskuterar sin sons partner med en 20-åring är enbart skitsnack. En "vuxen" kvinna beter sig mer vuxet än så, kanske diskutera problematiken med sin son, svärdotter eller varför inte med sina jämnåriga kamrater? Och det står klart och tydligt här i tråden att TS och sonens kompis har kommit fram till att de INTE tycker om hans nya flickvän...
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:42:53 följande:
    Ja hur läser man problemet den vägen genom att ventilera sina känslor så kan man sen hitta en gemensam lösning som givetvis inkluderar sonen o flickvännen - jösses det tycker jag är så uppenbart att jag inte ens behövde skriva det En lösning kan se ut på många sätt, för en del funkar det att attackera problemet direkt, andra behöver kanske prata med någon för att se om h*n är ensam om att känna så och att man sen gemensamt tar sig vidare till ruta två....
    När man diskuterar på ett vuxet sätt så behöver man inte "attackera" något eller någon. Hur löser man ett problem genom att gå bakom ryggen på någon? Vet inte jag måste nog vara ganska trög...
  • Anonym
    Cornbread skrev 2009-07-23 11:46:12 följande:
    killen gillar henne och låt dem få leva sina liv.. vem bryr sig om ifall du eller hans polare inte gillar henne , huvudsaken e la att han gör det
    Tummen upp!
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:42:53 följande:
    Ja hur läser man problemet den vägen genom att ventilera sina känslor så kan man sen hitta en gemensam lösning som givetvis inkluderar sonen o flickvännen - jösses det tycker jag är så uppenbart att jag inte ens behövde skriva det En lösning kan se ut på många sätt, för en del funkar det att attackera problemet direkt, andra behöver kanske prata med någon för att se om h*n är ensam om att känna så och att man sen gemensamt tar sig vidare till ruta två....
    Och denna någon måste vara sonens kompis?
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 11:57:08 följande:
    Hmm... Om jag och min dotters kompis pratar och då upptäcker att vi båda tycker bra om hennes pojkvän, ja då är allt frid och fröjd men om vi istället skulle ha prata o kommit fram till att vi inte tyckte om honom ja då "har vi kommit fram till att vi inte gillar honom" Ditt sätt att resonera gör ju att man aldrig kan prata med någon annan än det berör *kliar mig i huvudet* F.ö så tycker jag att det är intressant att diskutera problem o problemlösningar både med mina vänner, mina barn, deras kompisar, min egen svärfar, mina föräldrar, min farfar... ja kort sagt vem som helst, att diskutera utanför sin egenlåda gör att man ser problemen på ett helt annat sätt. För mig skulle det kännas oerhört trångsynt att bara diskutera med mina jämngamla vänner när "problem" dyker upp..... Men som sagt, vi har alla våra sätt att lösa våra problem på vare sig det gäller relationer eller vad det nu kan vara. Jag är glad över att mitt "diskussionsnät" är betydligt större än bara mina jämnåriga vänner - det gör att jag ofta får en helt annan vidd på det hela  
    Vad kul att jag kan glädja dig. Jag diskuterar inte mina problem med min sons vänner nej.
  • Anonym
    S vali s skrev 2009-07-23 12:01:48 följande:
    Vem vet, du kanske skulle bli förvånad över hur oerhört berikande det kan vara att våga kliva utanför den trygga  lådan för en gångs skull
    Vem vet?
Svar på tråden Sonens flickvän :(