• Anonym

Sonens flickvän :(

keya12 skrev 2009-07-23 16:12:00 följande:
    Vaddå pga. henne? Tvingade hon alltså honom att dumpa dessa vänner för att hon inte gillade dem?
    Nej, hon har inte tvingat honom till nåt vad jag vet men eftersom hon gör sig ovän med alla med sitt sätt att vara är det flera av hans kompisar som slutat att umgås med dem.
  • Anonym

CloudBerry the 1st skrev 2009-07-23 17:15:00 följande:

Vad är bättre? Att sonen väljer det ni vill eller att sonen är lycklig? Varför gillar du inte henne? Kanske läge att ni två tar en tjejkväll med vin och ost och rensar luften lite?
    klokt råd! din son har faktiskt valt henne av någon anledning.
  • Anonym
    Thaleya skrev 2009-07-23 16:42:00 följande:
    Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 16:39:34 följande: Nee det är klart men jag skulle känna mig hemskt förnedrad, ovälkommen och bortvald om jag visste att min svärmor hade kontakt med min killes gamla ex. Då känns det verkligen som att dementera öppet för alla att min nuvarande svärdotter är inget att ha, jag önskar att min son fortfarande var tillsammans med någon utav dessa tjejer (hans ex). Eller umgås din son med hans ex lika mycket? isåfall är det en annan sak.
    Jag har absolut inenting emot att min mans ex fortfarande umgås med hans föräldrar, kanske beror det på att jag känner mig såpass säker på min mans känslor och att jag även känner att mina svärföräldrar tycker o mig för den jag är utan att jämföra mig med hans ex.
    Tanken att ett ex inte skulle få umgås med föräldrar o vänner efter en separation känns väldigt avlägsen för min del.
    Bara för att man som partners brutit upp innebär det inte att alla andra band klipps av.
  • Anonym

men tror du han blir lycklig om du går bakom ryggen på honom och snackar skit om hans älskade??

• Anonym

bett om råd hos en jämnårig kamrat till honom???

• Anonym

vad skulle hans kompis ge dig för råd? Du är för sjutton en vuxen kvinna och frågar en 20 åring om råd gällande din son och hans partner?? Okey om du skulle fråga om råd gällande vad du skulle köpa i födelsedags present eller liknande, men du ber om råd gällande hans partner?? herregud ser du inte hur det verkar?

• Anonym

Anonym (*suck*) skrev 2009-07-23 19:28:17 följande:

men hon skriver ju att hon sökte råd hos hans kompis? hur misstolkar jag det??
  • Anonym

Anonym (Gillar inte...) skrev 2009-07-23 19:18:21 följande:

Men herregud...jag har inte gått bakom ryggen och snacka skit. Jag har frågat om tips o råd o någon att ventilera med här. Han har absolut inte en aning om det.
    Men nu säger du ju emot dig själv? Är det inte du som har skrivit detta? Jag måste vara trög på något vis..?
  • Anonym

nepp jag ger nog upp denna tråden. TS du verkar vara en mardröm att ha till svärmor, stackars din son och hans tjej. du ber om råd men du vägrar ju ta dem och kommenterar vartenda råd/tipd du får och bortförklarar det...Väx upp! Du är gammal nog att kunna veta hur du ska bete dig när det gäller det här! Klipp navelsträngen, din son är vuxne och bestämmer själv vem han vill vara med. Han skiter fullständigt i om du inte tycker om hans tjej. Om du hade varit en så orolig mamma hade du inte varit anonym här och du hade vänt dig till din vuxna son direkt! Herregud han är 20 år! Klipp navelsträngen! Det här är så pinsamt, är svärmor själv och jag förstår mig verkligen inte på ditt sätt att agera på!

• Anonym

Har inte en sonhustru men däremot en svägerska som inte drar jämnt med vår familj. Det är jättejobbigt då de även har barn tillsammans. Hon vägrar prata med sin mans föräldrar och syskon, är svartsjuk på oss på nåt konstigt vis, hittar på saker som hon får för sig att vi har gjort, som inte är sanna, helsjuka saker. Tyvärr misstänker vi att hon har psykiska besvär, men min bror orkar inte ta tag i det, är glad när hon är glad, knäckt när hon mår dåligt...

Pest och pina är vad det är, men vi tröstar oss med att dom fått fina barn som vi är rädda om varje kontakt vi får ha med.

Men jag vet ju hur mina föräldrar resonerar och jag förstår precis hur hemskt det är att ha ett barn som lever med någon som man inte tycker om.

• Anonym

Jag undrar lite vad det är ni som talar om "lata" personer/kvinnor lägger in i det. Är det en person som ligger på sofflocket hela dagen och inte gör någonting? Någon som gärna lever på bidrag? Eller någon som inte har samma smak/ambitionsnivå som er vad gäller hemmet?

Själv har jag då och då lite krockar inte med någon svärmor - hon lever inte - men med min man om vad man/en kvinna förväntas göra i ett hem. Han kommer från en annan bakgrund än jag, där ett välputsat hem är kvinnans stolthet, och har lite svårt för min bokröra om man säger så. Funderar på om det är sådant som skälls för lathet.

• Anonym

Ibland är det nog så att den äldre generationen har svårt för att släppa det där med att det är "kvinnans jobb" att se till att det är städat och putsat hemma. Även damer som själva ser sig som "första generationens feminister" har ofta svårt för det i praktiken när det gäller att deras egen SON ska göra lika mycket hemma som svärdottern....Och då är svärdottern LAT och det är SYND om sonen för att han diskar, tvättar osv lika mycket som svärdottern...

Svar på tråden Sonens flickvän :(