• mssixty

Är jag en mördare?

Jag har suttit och läst lite på sidan och lagt märke till att det är en hel del trådar om aborter, där detta t.o.m. jämställs med mord (!!!). Jag arbetar nämligen som sjuksköterska och vid kliniken jag arbetar bedrivs abortverksamhet. Jag ger kvinnor både den första tabletten som avbryter graviditeten och de tabletter som driver ut livmoderinnehållet.
    Detta har fått mig att reagera och jag var till slut tvungen att registrera mig för att fråga:

Ni som är emot aborter (eller snarare ni som jämställer abort med mord), anser ni att jag är en mördare? Eller att jag är medskyldig till mord?

Vad anser ni egentligen om personal som arbetar med abortverksamhet?

• Svar på tråden Är jag en mördare?
  • Aramintha
    LyckligtSlut skrev 2009-07-28 04:29:13 följande:
    Tänkte väl. Blev lite förvirrad där ett tag, även om jag förstod att du nog blandat ihop det. Skulle bli mycket oroad om man kunde köpa abortpiller hur man vill på apotek. Galningar kunde lura dem i folks mat eller vad som helst!
    Jag har inte blandat ihop någonting. Möjligen har jag uttryckt mig illa!
  • LyckligtSlut
    Aramintha skrev 2009-07-28 05:19:24 följande:
    Jag har inte blandat ihop någonting. Möjligen har jag uttryckt mig illa!
    Du skrev ju att du blandat ihop dagen efter-piller med abortpiller? Tycker inte att du uttryckt dig illa, men det är två helt olika läkemedel, bara det jag menar. Verkar inte som att jag får svar på frågan om man kan köpa abortpiller på apoteket här, så det spelar ingen roll.
  • LyckligtSlut
    Euphoria skrev 2009-07-28 04:40:29 följande:
    Fast "dagen-efter-piller" fungerar genom att skjuta upp ägglossning. De dödar alltså ingenting alls. Varken spermier eller embryon.
    Vad det jag förstått också!
  • Chivasreal

kolla med apoteket om de är fria. Ingen kan anklagas för någon vill avsluta nåt nån måste göra det. Läkare har knappast val när det gäller abort. Nej du är ingen mördare

• Disan
    Dagen efter piller gör så att ägglossningen förskjuts, thats it. Har man redan haft äl kan man inte göra så mkt åt saken, men annars är det väl toppen. Äl kommer alltså senare än planerat då, om den skulle ha kommit inom de närmaste dagarna. Finns receptfritt på apoteket. (Har själv tagit en sådan kur.)

Ang TS fråga så måste jag känna mig lite kluven i hela grejen. Jag kan inte direkt säga att abort är mord, men alla sena aborter, ja, gjorde själv en sådan (vecka 11) och får därför leva med att jag har dödat ett barn. Hemskt, men så är det. Ibland är det dock bättre att döda barnet än att behålla det!

Abortpersonalen har kanske inte det roligaste yrket, men samtidigt måste ngn vilja göra det också, även om det innebär att man hjälper till att ta bort ett liv. Hur hemskt skulle det inte vara om kvinnor skulle försöka göra aborter själva??
    Ronja kom till oss 070620 & Maya tittade ut 090322
  • Euphoria
    LyckligtSlut skrev 2009-07-28 06:26:26 följande:
    Vad det jag förstått också!
    Mitt inlägg var uppenbarligen (?) inte riktat till dig.
  • LyckligtSlut
    Euphoria skrev 2009-07-28 06:43:01 följande:
    Mitt inlägg var uppenbarligen (?) inte riktat till dig.
    VAR skulle det stå, inte VAD. Jag frågade om det var så som du beskrev så jag trodde faktiskt att du svarade på det för att bekräfta att jag hade rätt uppfattning.
  • ladynorway
    mssixty skrev 2009-07-27 18:35:57 följande:
    Jag har suttit och läst lite på sidan och lagt märke till att det är en hel del trådar om aborter, där detta t.o.m. jämställs med mord (!!!). Jag arbetar nämligen som sjuksköterska och vid kliniken jag arbetar bedrivs abortverksamhet. Jag ger kvinnor både den första tabletten som avbryter graviditeten och de tabletter som driver ut livmoderinnehållet. Detta har fått mig att reagera och jag var till slut tvungen att registrera mig för att fråga:Ni som är emot aborter (eller snarare ni som jämställer abort med mord), anser ni att jag är en mördare? Eller att jag är medskyldig till mord?Vad anser ni egentligen om personal som arbetar med abortverksamhet?
    Iom att du frågar här,så tar jag mej friheten att svara.
    Ja,jag anser du,och andra som jobbar med aborter(och annat) är medskyldiga till mord!
    Livmoderinnehållet:ett foster-ett blivande barn!
  • TigerLily

Nej du är ingen mördare. Sjukt att det finns folk som ens tycker det.
    Däremot om det var aborter som skedde vääääldigt sent..som det var ett program om på tv för länge sen, ett sjukhus som utförde aborter så sent som i 8:e mån!!!!!
    Dessa läkare och sköterskor skulle jag kalla för mördare tror jag... Iallafall icke älskvärda människor med fruktansvärt låg (läs obefintlig) moral...

• WickedCherrie

en vän till mig fick just veta att hennes FAR..är hennes egen morfar...hennes mamma fick inte göra abort i det land de är ifrån eftersom det anses som mord....
    Tänker er känslan att först bli våldtagen av sin far och sedan vara tvungen att föda det barnet och sedan varje dag bli påmind om vem fadern till det barnet är.

Jag tycker inte TS är ansvarig för mord...precis som det tidigare sägs i denna tråd så är det ett yrke som hjälper kvinnor.

Att man sedan gör aborter sent beror helt på situationen.

Svar på tråden Är jag en mördare?