mssixty skrev 2009-07-27 18:35:57 följande:
Jag har suttit och läst lite på sidan och lagt märke till att det är en hel del trådar om aborter, där detta t.o.m. jämställs med mord (!!!). Jag arbetar nämligen som sjuksköterska och vid kliniken jag arbetar bedrivs abortverksamhet. Jag ger kvinnor både den första tabletten som avbryter graviditeten och de tabletter som driver ut livmoderinnehållet. Detta har fått mig att reagera och jag var till slut tvungen att registrera mig för att fråga:Ni som är emot aborter (eller snarare ni som jämställer abort med mord), anser ni att jag är en mördare? Eller att jag är medskyldig till mord?Vad anser ni egentligen om personal som arbetar med abortverksamhet?
Jag är inte en av dem som anser att människor som jobbar med detta är mördare, men jag anser att jag kan ha en åsikt ändå!
Faktum är, att jag anser att ni är hjältar! Ni är tvungna att varje dag ta hand om kvinnor som inte vill ha sina barn av olika skäl. Inte nog med att ni är tvungna att se till så att saker och ting blir bra rent fysiskt, ni är också tvungna att ta hand om den psykiska biten. För stannar modern kvar, så blir det helt klart en sån bit, och vem ska ta hand om det om inte sjuksköterskan?
Att du, pga ditt yrke, är medskyldig till mord, tror jag knappast på. Visst kan man tycka att det är medhjälp, men det handlar trots allt bara om ett embryo, vilket inte är så mycket att bry sig om.
Det vet alla som har sett ett befruktat hönsägg! ;)