Inlägg från: Nallebjörnis |Visa alla inlägg
  • Nallebjörnis

Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!

Cissi nu är det dax skrev 2009-09-30 14:07:14 följande:
    Nallebjörnis - det där lät inge roligt. Hoppas det går över snart!4blommor - var inne och läste din blogg... Det går liksom inte att föreställa sig vad du går igenom. Visst skulle du får provsvaren imorgon? Lycka till!Jag ska på ul imorgon så jag kan inte hänga med på öf. Men kanske nästa vecka? Ni som varit där nu under hösten, är det många snoriga/sjuka barn? Tänkte lite på det här med svininfluensan. Vi kom hem från en grym vecka på Cypern. Mycket sol och bad blev det Och pojkarna stormtrivdes och var så duktiga. Jag har gått runt och varit sååå stolt över mina grabbar, som verkligen har charmat gäster och personal med sina små upptåg. Tror nog alla fick sig en liten flash av deras magar efter middagarna Det är liksom deras grej just nu. När någon tittar och hälsar på dom, så ska tröjan upp Inte för att dom hajar att jag har en bebis i magen men det är väldigt lustigt att det är mycket mage på dom just nu
    nej inte alls kul...
    jag med tack så mycket kram
  • Nallebjörnis
    4blommor skrev 2009-09-30 20:39:29 följande:
    Nallebjörnis- du kan ju alltid fråga.. =) Nu har det troligtvis med att barnet ligger o trycker på njuren, men för säkerhets skull, e ju bara att lämna ett urinprov...:)
    dom tog ett urinprov.. dom borde väl se om det var nåt fel när dom fick svaret på det el?
    det var så hon sa.. att bebis ligger och trycker på urinblåsan så man går på toa oftare men kanke inte tömmer helt varje gång då utvidgas njurarna tydligen...
  • Nallebjörnis
    4blommor skrev 2009-09-30 20:54:48 följande:
    Nallebjörnis - okej, ne men de hade nog berättat det då. Så du behöver inte vara orolig för det. Var inte meningen att göra dig orolig om så är... Allt står ju i din journal ändå..
    nej precis det tycker ja.. hoppas de iallafall..
    ingen fara!
  • Nallebjörnis
    Cissi nu är det dax skrev 2009-10-01 22:09:06 följande:
    4blommor - sååå skönt att allt var ok.Mitt ul gick jätte-bra idag. Bm gjorde en väldigt noggrann undersäkning av den lille och allt såg prima ut Det enda som hon reagerade på var att min moderkaka låg lite för nära livmoderhalsen. Därför ville hon att jag skulle komma tillbaks i v. 32 för att kolla att moderkakan har växt uppåt, som den ska, och inte över livmoderhalsen, för då blir det kejsarsnitt. Mitt andra i sånt fall. Och jag vill så JÄTTE-gärna föda vaginalt denna gång, så skulle det bli ks igen kommer jag bli sjukt besviken. Men jag räknar ändå iskallt med att det blir vaginalt, tills någon säger något annat.
    vad skönt att allt gick bra för dig tjejen!!
  • Nallebjörnis
    Rödklint skrev 2009-10-05 11:22:15 följande:
    Hej!Får man hoppa in här i tråden? Bor visserligen inte i Haninge än, men flyttar till Vendelsö i januari. Fram tills dess bor vi i Högdalen. Har en dotter som blir 2 år i december och bf med liten i magen 24/2-10.
    självklart välkommen!!
    är väl bara ja här inne som inte har barn sen innan.. väntar mitt första... bf 7 dec...
  • Nallebjörnis

Åhhh ida är ja lite ledsen.. var hos min BM och allt såg bra ut 148-150slag/min och SF 30 och ja fråga henne blir det nån föräldrar kurs el? Då berätta hon att hon skulle sluta åxå så därför har hon inte fixat nån kurs... *suck*
    Inte nu igen... ja byte ju för bara 1 mån sen eftersom hon ja hade då åxå sluta.... *snyft*

• Nallebjörnis
    4blommor skrev 2009-10-12 20:30:08 följande:
    hej tjejer!VIll bara få ur mig lite..Men detta måste vara den jobbigaste graviditeten jag varit med om!! Står inte ut!!! Är bara i vecka 22+3 o idag när mamma sa att det bara blir värre...jösses.!! alla mina 3 första var inte så här....Måste vara för att det e en pojke!! Jag har ingen energi, jag gör det jag måste... Soffan som förr var mjuk o skön..näää..golvet o mattan funkar..av nån anledning... helt galet!!! Men det får vara värt det.. Vill ha pojken kvar så länge som möjligt.... puh....
    Hoppas du mår bättre snart tjejen!!
    Tänker på dig !
  • Nallebjörnis

Hej tjejer... ida gick ja in i v 33... 55 dagar kvar till bf...
    ska snart iväg till min 3:e nya BM... har byt från älta till handen nu eftersom mina andra 2 bm har slutat.. *suck* hoppas ja får en bra som inte ska sluta...

• Nallebjörnis
    Rödklint skrev 2009-10-14 08:55:34 följande:
    Vad skönt att redan ha fått plats, grattis. Var bor ni, det kanske är olika beroende på vilka områden man bor i? Nallebjörnis: Hur gick det hos BM, blir det någon som ska vara kvar nu? Jobbigt att byta så mycket när man inte gör det för att man själv vill. Jag fick samma nu som jag hade förra gången så hon känner ju till allt redan. Tror jag stannar kvar där även efter flytt om det går. Det är ju bara någon månad, max 2 som det handlar om.
    Alltså ja byte till Handen MVC ist... gick ju till Älta förut.. så var lika bra tyckte ja.. då dom inte vet om dte ens kommer nån ny till älta jue..
    ja precis.. och ialalfall när man är förstföderska tycker ja att dte är viktigt ju.. så mycket annat man har att tänka på jue.. men men ...

vart gårdu nu då? *nyf*
  • Nallebjörnis
    Rödklint skrev 2009-10-15 08:23:13 följande:
    Hm, skrev ett inlägg igår som tydligen inte kom in. Nallebjörnis: Går i Högdalen där vi fortfarande bor. Flyttar till vendelsö någon gång under januari och då är det ju bara en månad kvar till bf. Känns krångligt att byta då. Nu har jag iofs inte varit på mvc sedan i juli på inskrivningen så det har ju inte varit så täta besök än så länge Nästa besök är 2/11 och därefter blir det oftare.Sus To: Ja, men då är det en helt annat inplaceringshandläggare, de kanske jobbar lite olika. Kanske är olika stort tryck på olika områden och därför tar det olika lång tid? Skönt att ni redan fått besked och där ni ville ha. Har egentligen inte väntat mig besked förrän i december som tidigast. Men det är ju skönt att få veta så man kan planera hur vi ska göra. Får vi plats någonstans alldeles för långt bort så får nog stora tjejen vara hemma med mig och bebis till efter sommaren. Men helst vill vi att hon går på förskola eller familjedaghem så hon får träffa barn i sin egen ålder också. Det kommer bli så stor omställning för henne med flytt och bebis och allt vad det innebär ändå.
    jaha oki.. det är ju sant.. ja har ju bott här hela tiden.. så ja tänkte lika bra.. samt att man går ju efter bf åxå jue.. så ja byte... super trevlig BM fick ja!
  • Nallebjörnis
    SusTo skrev 2009-10-15 11:34:07 följande:
    Cissi nu är det dax skrev 2009-10-14 21:36:09 följande: Ja, det skulle ju vara jättebra. Vi får hoppas ni får plats där. Stackars Dexter hostar på nätterna, låter som lungorna är på väg upp ibland.. Stackars liten! Envis förkylning... Hållit i sig en vecka ganska rejält snart.Hur har ni gravida tänkt göra med influensavaccineringen förresten?Jag var emot den först men nu vet jag inte riktigt..
    Jobbigt... hoppas han kryar på sig snart!
    Ja har åxå varis emot de hela tiden.. men sa till sambon att säger BM åt mig att ta dte så gör ja de.. så dom börjar ju vaccinera 19 okt.. på mån.. så bra pallra sig dit då.. *gulp* ja som är sååå himla spruträdd jue..
  • Nallebjörnis
    Tant JS skrev 2009-10-16 08:51:44 följande:
    Hej!Är inte omföderska men vore kul och hitta någon att prommenera med nu i höst. Har beräknad BF på söndag och känner ingen i Haninge med barn, bor själv i Vega :)Någon som är hemma på dagarna och vill ha lite prommenad sällskap?
    Välkommen!
    Jag är inte heller omföderska utan har BF 7 dec...
  • Nallebjörnis
    Tant JS skrev 2009-10-18 09:09:04 följande:
    Åh villket trevligt mottagande :) Låter som att vi kanske blir några som rör på oss i höst :)Ska in till sös i morgon för ev igångsättning så vi håller tummarna på att vi får en liten i veckan :) Vart brukar ni prommenera någonstans ?
    lycka till tjejen!!
  • Nallebjörnis
    Rödklint skrev 2009-10-19 15:26:05 följande:
    Jag tog den i torsdags och fick jätteont i armen framåt kvällen. Det kändes som om jag tränat extremt hårt, men bara vänster överarm. Eller som om jag fått en hård smäll på armen. Tog ett tag innan jag fattade vad det berodde på Höll i sig fram till igår även om det blev bättre och bättre för varje dag. Annars inga biverkningar.Tant J S: Lycka till med igångsättning och bebis Har läst om barnvagnsslingan i Tyresta, är den så lång som 3 timmar? Jag trodde detvar en trevlig liten stig på max en timma, ha ha. Får testas i vår!
    har åxå fått ont nu och är öm.. men det är väl vanligt när man tagit sprutor ju...
  • Nallebjörnis
    Tant JS skrev 2009-10-19 21:29:47 följande:
    Nu var det klart, 0730 i morgon bitt blir jag igångsatt, läskigt men skönt att få det "överstökat". Håll nu tummarna på att det inte tar allt för lång tid !! P.S Tog sprutan i fredags kände inte heller av den förutom att man vart öm i armen. Hoppas att liten har hunnit få lite antikroppar!
    lycka till tjejen!!
  • Nallebjörnis
    Tant JS skrev 2009-10-24 10:56:53 följande:
    Nu är vi hemma igen men nu med en liten Melvin i famnen :) Efter värkar i 23 timmar så slutade det hela i akut snitt eftersom litens hjärtljud gick ner vid varje värk och jag fick hög feber :( Men nu är han här i alla fall och frisk verkar han vara också :) BM trodde han skulle väga drygt 4 kg men ut kom en liten sparvel på 3225 gram och 51 lång.
    Grattis tjejen!
    Min granne fick åxå en liten Melvin för 3 v sen...
    Vad skönt att dte gick bra tillslut iallafall!
Svar på tråden Haninge söder om Sthlm, Omföderskor SE HIT!