• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • julmusten

laven, jag skulle verkligen vilja testa pa nan sorts kampsport, men jag kan inte hitta nagot kul stalle har. Tiger Schulmans Karate ser sa smutsigt ut och sa ar det mest 7-aringar dar nar jag har kollat in det typ!!

Hedda, en gang i tiden da jag nastan var traningsnarkoman, (eller det ar val att ta i, men om man kanner mig sa var jag valdigt tranig for att vara mig), sa gjorde jag alltid en cardio eller styrkepass och sen yoga, eller pilates efter, (typ 5-6 ganger i veckan, som sagt, lite smatt traningsgalen), och jag blev fan aldrig vigare, (eller longer and leaner eller vad det nu ar man skall bli), sa jag skiter i det nu. Pilatesen var roligare an yogan for det var alltid nagon som pruttade nar man gjorde de dar ryggrullningarna.

Na, nu skall jag ga och lagga mig. Jet lagen borjar slappa har och det kanns dumt att borja lagga sig sent och inte kunna ga upp nar man ska bara for att jag orkar stanna uppe lite.

• southernbelle

Jag tränar Zumba, yoga, pilates och sculpting. Jag hatar Step, jag slår ihjäl mig på brädan mer eller mindre. Jag gillar oxå kick boxning men just nu är jag så out of shape så jag dör på dom passen!!!

• TingTing

Charly - Jag tranar ocksa Zumba. Ar hur skoj som helst! Och sa tokig som jag ar i spansk musik som salsa och samba och merengue, sa blir det ju annu roligare!

Fast mest springer jag (las GAR) pa rullbandet och tranar med vikter. Och sa har jag ju personlig tranare ocksa... Skulle vilja prova kickboxning.. eller power fusion som det heter pa mitt gym. Brukade gora det innan na jg var har som aupair och det var himla skoj! Yoga och pilates har jag inte vagat mig pa... ar ju for fan smidig som ett kylskap!

• LAMadde

Jag har velat prova zumba men inte vågat prova.. har inte lika bra koll på armar och ben som 'förr i tiden' så är rädd att ja ska stå där som ett fån.. Finns en hiphop klass också som min kompis brukar gå på, men där e ja också rädd att ja ska stå där o ha noll koll.. Men i helgen när ja körde cardio så såg ja dom som körde hiphop genom glasväggarna och de såg faktiskt inte sååå svårt ut (+ att de va ganska många 'äldre' och killar/gubbar som såg ut som dom hade noll koll).. så ja har tänkt pröva på de nu i veckan tror ja.. Jag brukar gå till gymmet 4-5ggr/v.. kör bara styrka och cardio ibland o pass ibland. Är lite mer komplicerat att komma iväg nu när ja inte orkar ta me abbie till barnklubben.. så de blir att pricka in klasserna som är på kvällen när Josh är hemma. Ska faktiskt iväg på yoga om 30min Fick en stor låda me godis (tuttifrutti, salta katter, häxvrål, marabou choklad.etc).. åt 1 häxvrål och nåra tuttifrutti bitar å nu mår ja sååå illa, o har dåligt samvete haha.. så måste iväg o röra på mig lite (så ja kan smälla i mig lite choklad framför TV:n ikväll utan att må dåligt haha).

• southernbelle

Madde, jag brukar oxå göra hip hop och det är mycket svårare än vad zumba är. I hip hop är stegen mycket mer clean än vad dom är i zumba. Jag kan verkligen rekommendera zumba. Urkul!!

• HeddaBigBum

saargr:
    Jag håller alla mina tummar!

Julmusten:
    Jag har -aldrig- varit någon träningsbesatt människa. Jag menar *a-l-d-r-i-g* (och inte nu heller).
    När jag växte upp sköt jag (luftgevär bl.a.) och sjöng i kör. En kort period var jag med i scouterna och en ännu kortare period tog jag ridlektioner. Så näe, inte så mycket flås där inte...

Men nu har en kompis här i mitt kvarter gått och blivit hemma-mamma och det innebar en massa träningspass... som tydligen inkluderade mig. Så nu är vi inne i en "träna-regelbundet-på-gym-fas" hon och jag, men jag vet inte hur länge det kommer vara. Än så länge är det kul i alla fall!

• LAMadde

Precis hemkommen fr yoga.. very nice Sitter nu o kollar på 'diners, drive ins and dives' och han är på 'Tre Kronor' i chicago. Ni som bor där i krokarna har ni varit där?? Bara massa skandinavisk mat.. hmmm.

• Nena70

Madde, jag åt där när jag bodde i Chicago. Bl a julbord ett år - helt OK!

Svar på tråden USA tråden.