• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • Desertchick
    Mealla skrev 2009-08-24 23:46:49 följande:
    Usch nu kraktes jag lite i munnen har,
    Haha! Jag med. Kackerlackor är verkligen vidriga.
  • HeddaBigBum

Jo... baserat på min spontana reaktion så kan jag inte annat än att hålla med!

Ikväll tänkte jag testa kickboxing på gymmet och det var inte igår kan jag säga. Men det spelar kvitta om jag är den som alltid är vänd och sparkar åt fel håll, för idag är den enda gången kickboxing-tiden passar för mig i alla fall. Jag behöver alltså inte visa fejan där igen ändå.
    Men för att detta ska funka så behövde barnen sova middag. Annars somnar de i bilen på vägen till gymmet. Jag FATTAR INTE varför trötta barn inte vill sova. I alla fall inte mina. Till slut fick det bli en biltur och 2 minuter senare sov de ju som stockar.

• LAMadde
    HeddaBigBum skrev 2009-08-25 01:07:01 följande:
    Jo... baserat på min spontana reaktion så kan jag inte annat än att hålla med! Ikväll tänkte jag testa kickboxing på gymmet och det var inte igår kan jag säga. Men det spelar kvitta om jag är den som alltid är vänd och sparkar åt fel håll, för idag är den enda gången kickboxing-tiden passar för mig i alla fall. Jag behöver alltså inte visa fejan där igen ändå. Men för att detta ska funka så behövde barnen sova middag. Annars somnar de i bilen på vägen till gymmet. Jag FATTAR INTE varför trötta barn inte vill sova. I alla fall inte mina. Till slut fick det bli en biltur och 2 minuter senare sov de ju som stockar.
    Jag tog en vända me Abbie på förmiddan runt kvarteret för hon inte ville sova i sängen.. suck asså. Jag va på kickboxing igår, tycker det är superkul. Första ggn ja va där höll ja på att DÖ av träningsverk dan efter.. Men nu känner jag mig bara 'stark' liksom haha. Jag varvar det me pilates och yoga för att få mer 'smidiga' muskler

Ang kackerlackor så gjorde jag ett allergitest för nåra veckor sen.. och just kackerlackor va istortsett de enda på den där listan som ja INTE va allergisk mot.. good to know haha
  • HeddaBigBum

Madde:
    En gång i tiden, innan barn och hela den biten, brukade jag träna på 24 hr fitness och det fanns en kickboxing-instruktör vid namn Tim som var helt fenomenal. Så'n energi och positiv och glad. Han älskade verkligen sitt jobb och hela han var en senig liten studsig kille som peppade allt och alla. Så jag började följa efter honom... *haha* Jag dök upp på alla lokala 24hr Fitness under hela veckan så länge han höll i klassen.
    Och det säger en del, med tanke på min koordination (den suger).

• julmusten

Jag kor pa Spinning och Boot Camp klasser jag. Jag brukade gilla step med, men sa har jag gatt pa nagra klasser nu och kan inte for mitt liv forsta hur jag kunde tycka det var kul. En klass vet jag att jag alskade pga instruktoren, men jag gick pa step hur ofta som helst utan min favvoinstruktor och tyckte det var skitkul forr i varlden. Boot Camp gillar jag starkt, och skulle nog ga lite oftare om jag kunde hitta en som ar som den jag gick pa idag. Eller idag var den inte alls som den brukar, men det var bra anda. Normalt ar det en jattestor no nonsense Darrell, eller Donnell eller nat sant, och i dag var det lilla, vana Michelle, som "bara hade blivit inlangd som temp en kvart innan klassen borjade". Jag har inte varit pa en san tyst gymklass nagonsin!! Aven fast honvar liten och van sa var hon tuff som bara den. Och jag har san traningsvark redan nu, vilken val innebar att jag inte kommer kunna rora mig i morgon.

• Nos

hedda: Jag går på step up och varje måndag är jag den där som behöver halva passet för att få rätt på kordinationen liksom. De andra dagarna är det samma kille som har passen ( tack o lov) Hans intensitet är högre men stegen i sig är lättare att komma ihåg. Måndagar alternerar de tränare, vilket jag aldrig minns. Dagens tränare såg ut som Sarah Palin *scary*

• HeddaBigBum

Nos:
    Du å ja...
    Jag kör spinning också och där spelar instruktören väldig stor roll också. Steppen jag går på är med mestadels pensionärer, men de har ju stenkoll!!
    Yoga och pilates har jag varit på en gång var. Jag är inte den vigaste i rummet, men helt ärligt, vem tittar på mig liksom?

Nähä... nus ak jag slåss är det tänkt!

• laven

Jag tränar jiu-jitsu, så jag får sparkas och slåss och kasta folk hårt i marken.

• LAMadde

Jag har bara varit på step en ggn och de va i sverige för en massa år sen.. Va jag och 3 andra tjejer (dom va alla kompisar me instruktören). Instruktören va RYSS och snackade superdålig engelska, inte ett ord svenska men lite ryska här o där. Shit va ja kände mig SÄMST. Efter de har ja inte vågat gå på step igen haha.

• rasajj

Sa hurtiga ni ar! jag simmar, ibland. men mest sa kallar jag mina 8 timmar a jobbet for 'dagens traning'....

Jag fick en intressant vaxt att plantera idag, av en arbetskamrat. Tree onion. Nan som sett sana forr? Iallafall, blomman av vaxten, producerar de nya lokarna, som lokar som sitter pa en boll, om man sager.. Rita sa att man kan ata hela loken, inkl 'roten', som da vaxer pa vardplantas blomma. iallafall sa satte jag tva rader av de dar lokarna, far se om de tar sig..    http://www.stewo.no/A/Allium%20cepa%20var%20proliferum%206.jpg

visst ser de intressanta ut?

Min man hade intervju for en ny, hogre tjast idag. pa samma foretag han ar nu. Sa om ni alla ville halla tummarna for honom. Det vore nagot hogre lon.. Och dagtids schema.

Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
Svar på tråden USA tråden.