rasajj skrev 2009-08-23 04:35:36 följande:
Varfor sa lang vantetid for en doktor for dig? Ar det for att du inte har forsakring alls? Har ni kollat Medicaide? For manga som ar utan forsakring ar ju de som kvalificerar for medicaid men inte har sokt... Jag haller med om att det ar jobbigt om man har behov av lakare, men saknar forsakring da kostnaderna kan bli hoga, men jag tror anda inte att 'one-payer' ar losningen. Den versionen har ocksa en hel del daliga sidor, och jag vette sjutton om jag tycker att de ar 'battre'.Har ar ett bra stalle att kolla ocksa..
www.ehealthinsurance.com/ehi/Alliance det gar ju att skaffa forsakring pa egen hand, inte bara vanta pa att nan erbjuder tackning.Jag tror att det ar bra, overall, att lata folk vara ansvariga for sig sjalva och sin egna familj. Att lamna over ansvaret till andra, gor ju att man ocksa forlorar kontrollen.
Jag har inte varit har i 5 ar annu, vilket gor att jag inte kvalificerar.
Den sjukvarden som jag far just nu tex med min hjartmonitor maste vi bet sjalva, vilket vi garna gor om vi hade nagot "over" o lagga undarn till nar sadant hander.
Vantetiden hos doc har inget med att jag ingen forsakring har o gora, det bara ar sa dar.
Min man ar forsakrad genom Oowa Care som det heter. Jag har ansokt tidigare med blir ej kvalificerad dar heller. Det gick sa langt att vi pratade med bada parter dvs bade forsakringsbolaget + The judge pa samma gang, senare skulle vi fa svar o det fick vi. Nej blev det.
Nej, inte ska man sitta o vanta att det ska falla ner en forsakring fran ovan o ta ansvar for en sjalv. Men ar man skjuk o inte kan jobba o darav inte far nagon hjalp sa ar det forbannat svart o klara av det. Speciellt nar det ar allvarliga sjukdomar man har, en vanlig latt forkylning dor jag inte av.
Vi har varit precis som alla andra, jobbat o haft allt, tills vi bada blev sjuka + att maken forlorade sitt jobb. Det innebar att man snabbt beh anvanda upp alla sina sparpengar till rakningar, mat osv for att overhuvud taget klara sig. Jag jobbar o far in en halvtidslon ca, det e vad jag klarar av just nu, men det racker ju darakt inte till nagon sjukforsakring. Har man turen o aldrig e sjuk sa ar det ju uppeligt. Nu har vi tyvarr inte haft den turen utan allt kom pa en gang.
Jag tycker att det finns for o nackdelar med allt, o inom detta finns ocksa bada bra o daligt. Men som sagt, ar man i en oerhort jobbig sits sa ar det svart, o det betyder inte att man inte vill ha kontroll over sitt eget liv o sina egna pengar, det handlar om att fa den hjalp man beh nar man val beh den.