• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • HeddaBigBum

Jag och barnen har precis varit ute runt knuten och lekt på vår lilla lekplats. Det var en annan liten tjej där, som var lite kortare än Alexis... så, ja, runt 3 år gissar jag på.
    Mina barn är ganska klättriga av sig och de gör (oftast) inte mer än de fixar. Så jag låter dem hållas. Den andra tjejen ville leka och försökte hänga på... och det är jag helt övertygad om att hon fixat om hon fått.
    Men i alla fall så kom hon till ett ställe i klätterställningen där hon tydligen inte fick vara och mamman (som suttit och pratat i telefon oavbrutet med säkert 5 olika personer) vrålar:
    Melody!! LISTEN DAMN IT! Do not FUCKING climb there! DUMB ASS!

• HeddaBigBum
    Starline skrev 2009-08-24 05:10:32 följande:
    Tankte hoppa in här lite oartigt o fråga om någon här bor I Boston? Vi ska dit en helg om några veckor o behöver tips om roligt att hitta på där..
    Dricka te?

Näe, det är kanske dags att inte horisontalläge här kanske?
  • LAMadde
    HeddaBigBum skrev 2009-08-24 05:13:47 följande:
    Jag och barnen har precis varit ute runt knuten och lekt på vår lilla lekplats. Det var en annan liten tjej där, som var lite kortare än Alexis... så, ja, runt 3 år gissar jag på. Mina barn är ganska klättriga av sig och de gör (oftast) inte mer än de fixar. Så jag låter dem hållas. Den andra tjejen ville leka och försökte hänga på... och det är jag helt övertygad om att hon fixat om hon fått. Men i alla fall så kom hon till ett ställe i klätterställningen där hon tydligen inte fick vara och mamman (som suttit och pratat i telefon oavbrutet med säkert 5 olika personer) vrålar: Melody!! LISTEN DAMN IT! Do not FUCKING climb there! DUMB ASS!
    Herre Gud asså... Kommer ihåg när vi va på outletet vid mexiko gränsen för nåra år sen och en liten tjej (3-4år) klättrat upp i en såndär 'ride' som man stoppar mynt i. Pappan (mexikan) blir jättearg och drar ner henne och skriker på spanska och slår henne!! Va ingen som gjorde nåt, alla stog och stirra på dom bara.. ush kände mig riktigt svensk då
  • Desertchick
    HeddaBigBum skrev 2009-08-24 05:13:47 följande:
    Jag och barnen har precis varit ute runt knuten och lekt på vår lilla lekplats. Det var en annan liten tjej där, som var lite kortare än Alexis... så, ja, runt 3 år gissar jag på.Mina barn är ganska klättriga av sig och de gör (oftast) inte mer än de fixar. Så jag låter dem hållas. Den andra tjejen ville leka och försökte hänga på... och det är jag helt övertygad om att hon fixat om hon fått.Men i alla fall så kom hon till ett ställe i klätterställningen där hon tydligen inte fick vara och mamman (som suttit och pratat i telefon oavbrutet med säkert 5 olika personer) vrålar:Melody!! LISTEN DAMN IT! Do not FUCKING climb there! DUMB ASS!
    Men guuuuud! Sa ni nåt? Jag tror inte jag skulle kunna hålla mig från att säga nåt.
  • HeddaBigBum

Madde:
    Ja, ibland känner man sig extra svenne. Mamman ikväll satt på andra sidan lekparken och pratade oavbrutet i telefon. Ringde, fick samtal, sms:ade, osv... MEN, hon hade koll på sin dotter. Så fort lilla Melody försökte med lilla minsta (springa för långt, klättra där hon inte fick, lyfte på Lukes cykel, osv) så fick hon en tillsägelse. Så... jag vet inte... mamman hade ju koll. Jag hade nog inte kunnat hålla på med min telefon hela tiden och titta på mina barn samtidigt.
    Men måste man verkligen prata så med sitt barn? Jeez, liksom... Melody verkade som en helgo unge...

• HeddaBigBum
    Desertchick skrev 2009-08-24 05:37:42 följande:
    Men guuuuud! Sa ni nåt? Jag tror inte jag skulle kunna hålla mig från att säga nåt.
    Näe...
    1. Jag satt en bra bit ifrån.
    2. Jag är svensk.
    3. Jag är osäker på om hon skulle brytt sig. Hon pratade ju i telefon hela tiden, så hon skämdes ju knappast för sitt språk. Vem hon nu pratade med frågade nog vad som hände, för mamman förklarade på telefon vad hennes "dumb ass" (dvs Melody) höll på med.
  • LAMadde
    HeddaBigBum skrev 2009-08-24 05:44:01 följande:
    Näe... 1. Jag satt en bra bit ifrån. 2. Jag är svensk. 3. Jag är osäker på om hon skulle brytt sig. Hon pratade ju i telefon hela tiden, så hon skämdes ju knappast för sitt språk. Vem hon nu pratade med frågade nog vad som hände, för mamman förklarade på telefon vad hennes "dumb ass" (dvs Melody) höll på med.
    Hon kanske var en nanny/au-pair..? Eller hennes lillasyster lr nåt.. såg du hur gammal 'mamman' va?
  • HeddaBigBum
    LAMadde skrev 2009-08-24 05:49:43 följande:
    Hon kanske var en nanny/au-pair..? Eller hennes lillasyster lr nåt.. såg du hur gammal 'mamman' va?
    Lite yngre än mig kanske... så... ja... vad blir det? 15?
    Näe, men hon var nog 25 i alla fall.
  • Hjartesjalen
    HeddaBigBum skrev 2009-08-24 05:54:03 följande:
    Lite yngre än mig kanske... så... ja... vad blir det? 15? Näe, men hon var nog 25 i alla fall.
    Haha, ja visst blir man forvanad manga ganger over vilket sprak folk anvander o speciellt till ett litet barn, harlig sprak-forebild mamman blidde dar
  • All American Mom

Gud så hemskt om att kalla ett barn så där! :( Skulle aldrig falla mig. Visst när Alex slår eller nyper oss hårt så säger jag "Varför är du dum mot mig?" men han förstår att HAN är inte DUM men att det han GJORT var dumt. Han är 4 år.

Svar på tråden USA tråden.