• Desertchick

USA tråden.

Vi som hänger här är lika olika som landet vi bor i, eller bott i, och det funkar utmärkt. Nya trådmedlemmar är jättevälkomna, även om ni inte bor i USA. läs gärna om oss i presentationstrådarna som finns så att ni får er en uppfattning om vilka det är som hänger här.

Föregående trådar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41370736.html

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m38416561.html

För människor som är intresserade av att flytta till USA, men inte vet hur man går tillväga, kolla in den här tråden. Vi har inte några definitiva svar pa någonting så förlita er inte på vad vi säger. Men det kan ju i alla fall vara en början till era drömmar:

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34504074.html

PRESENTATIONS TRÅDAR

Nr. 1

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m28583842.html

Nr. 2

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m31651078.html

Nr. 3

www.familjeliv.se/Forum-5-175/m38416715.html

Nr. 4

www.familjeliv.se/Forum-5-154/m41372386.html

PRESENTATIONS TRÅD Nr. 5
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m45736163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 04:14
    Föregående tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m43556310.html

• Svar på tråden USA tråden.
  • LabLover
    MG: Nä, vad trist En del människor bara är sådana där energislukare. Du får försöka stå ut och hålla dig undan henne.

Tror aldrig jag har sett en kackerlacka

Håller tummarna saargr!

Hade jag inte haft hundarna hade jag gillat att träna på gym och då gå på "pass". Gjorde det innan hund+barn men nu räcker inte tiden till. Springer/går jag en runda kan jag ju åtminstone ta med mig en hund.
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Sweden

Håller tummarna Saargr!

Får ju dåligt samvete när ni pratar träning, en tur i skogen (3 km) har det blivit här i Sverige men desto mer mat, kakor och godis.... Ställde mig på vågen idag och den visade 2,5 kg+ och jag har inte ens varit här i 2 veckor Jaja, bara att ta tag i när jag kommer hem antar jag, jag har ju semester!

Var på sångstund på Öppna Förskolan här imorse, träffade min kompis som har tvillingtjejer i samma ålder som mina grabbar där, jättekul! Som vanligt har ju inte mina killar ro att sitta och lyssna på sånger i mer än 5 minuter men de hade en massa lekrum att springa i så det gick bra ändå! Efteråt bjöds det på hönökaka med ost och gurka och saft, så svenskt

• Mealla

Va mysigt Sweden,

Jag haller tummarna ocksa saargr.

Jag kommer aldrig ivag pa taning, det ar hemskt, min man kommer hem runt 8 sa da ar jag for trott for att masa mig ivag trots att jag borde. Men vi har kopt en exercise bike som kommer levereras nu i veckan, sa da har jag ialla fall nat att gora har hemma, den har 50 olika program som man kan kora sa jag aterkommer med rapport.

Jag var heller aldrig jattehurtig med traning, jag gick val ett par ggr i veckan, men sen jag var med i sjoscouterna, dansade jazzdans, spelade fotboll, var teater gick jag val pa ocksa, sa det var inte sa mycket tid over helt enkelt. Jag skulle vilja ta upp segling igen, jag har ett par vanner som ar med i seglarklubbar har, och i mitt tycke kan man inte spendera en fin sommardag pa battre satt an pa sjon. Men det far val bli om nagra ar nar barnen ar lite storre.

• laven

Julis - visst är det många som börjar som barn, fast i vår dojo (och säkert de flesta) har de barnklasser och vuxenklasser. Enda grejen är att det inte finns några andra gamla tanter som mig..... de enda tjejerna i klassen är typ 15. Fast det finns många män som både är yngre och äldre än mig - uppåt 55 t.o.m. skulle jag vilja påstå. Iofs finns det en instruktör som är kvinna och hela 24 år. Ja, ja, det spelar ju egentligen ingen roll. Bra träning att få kasta folk i backen som väger mycket mer än vad jag gör.

• Tuplan

Vad ni alla är duktiga med att träna regelbundet! *skäms*

Jag gillar att promenera men den säsongen är snart slut då det är mörkt före jobbet och även efteråt. Jag får väl masa mig till gymmet med maken och gå på eliptical maskinen men det är svårt att få motivering till det för det är ju sååå tråkigt!

DS: Hur går det i skolan? Har du vant dig att gå upp tidigt??

• Desertchick

tuplan: Bara andra dagen i dag, och jag har inga klasser som jag ska gå till. Jag tar dock en online klass som jag ska jobba på om en stund. Så jag går bara i skolan 3 dagar i veckan, mån, ons, och tors. Rätt skönt.
    Tackar som frågar.

• LabLover

Äntligen känns det som förkylningen är på väg ur kroppen! Orkade cykla till jobbet idag i bra fart och sprang en kort runda med lillhunden nu på kvällen.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Sweden

LL - Skönt att du är på bättringsvägen!

Hittade en fästing bakom örat på en av mina grabbar ikväll, huva vilka äckliga små kryp det är!! Som tur är hade jag ett helt gäng kompisar på besök som kunde distrahera honom medan fästingen drogs bort.

• Hjartesjalen
    Sweden skrev 2009-08-25 21:37:18 följande:
    LL - Skönt att du är på bättringsvägen!Hittade en fästing bakom örat på en av mina grabbar ikväll, huva vilka äckliga små kryp det är!! Som tur är hade jag ett helt gäng kompisar på besök som kunde distrahera honom medan fästingen drogs bort.
    Tur att den upptacktes, dom e sa ackliga dom krypen! Detta e forsta aret som igen av vara hundar har haft en enda fasting pa sig, dom brukar fa nagra aven fast dom har fastingmedel pa sig, men i ar har dom inga haft alls, underbart.
  • Hjartesjalen
    LabLover skrev 2009-08-25 20:45:16 följande:
    Äntligen känns det som förkylningen är på väg ur kroppen! Orkade cykla till jobbet idag i bra fart och sprang en kort runda med lillhunden nu på kvällen.
    Va skont att du e sa mycket battre nu, inget kul o vara krasslig.
Svar på tråden USA tråden.