• Anonym (Hm)

Han röker hasch varje dag :S

Min sons pappa röker hasch varje dag. Flera gånger om dagen.
    De värsta är att han blir "normal" då. Han har troligtvis adhd men har inte gjort utredning. Vi har aldrig kunnat åka o handla eller liknande på ett normalt sätt. Vi har alltid fått sprungit in i affären o tagit de vi ska ha o fort ut. Nu kan vi handla i lungn o ro utan att han ska börja gnälla o få panik så fort jag säger ordet affär. Likadant med släkmiddag, han har aldrig klarat av de. Men nu går de finfint!

Känner mig DUM som tycker de är "okej" att han röker. Känner mig DUM som "tillåter" han att göra de. Känner mig DUM som låter han vara nära vårt barn när han rökt.

Men han har blivit en sådan bättre person och vår familj har de så mycket bättre när han gör det. De gråter jag mycket för. Han mådde så dåligt förut och har alltid gjort. Nu mår han bra. Vi kan göra familje saker vilket han aldrig kunnat varit med på förut. Saker som att åka på semester hade förut varit omöjligt och jag har alltid fått åka själv.

Vill hans ksa på adhd utredning men då måste man vara drogfri och de kommer han inte bli. För inget funkar då. Vilken skit de är. Vilken dum och skruvad situation det är.

Jag är emot allt sådant. men min älskade gör det varje dag och jag låter han vara med vårt barn. Vi ska kanske även ha ett tillbarn om de är så som vi tror att de finns en liten i min magen.

Men jag gråter, för jag vill han ska sluta, men då kommer inget funger. Han kan inte ta ansvar, men nu klara han de.
    Han har aldrig jobbat vi lever på min lön, o han har inte klarat av att hjälpa till hemma. Men nu går de, han hjälper till massor.

• Svar på tråden Han röker hasch varje dag :S
  • idiblon

Anonym (med) skrev 2009-08-01 20:55:41 följande:

Och idiblon, jag har min åsikt och det kan du tycka vad du vill om, jag tycker det du har skrivit i andra trådar (vad du skrivit här vet jag inte, har bara läst det du skrev om mig) är helt åt skogen och det FÅR jag tycka. Lämnar dock tråden eftersom det verkar som om folk hellre har knarkare som experimenterar än att de ska få ordentlig hjälp.
    Men saken är ju att cannabis förmodligen hade kunnat ordineras, om det inte vore för det faktum att det är så stigmatiserat och färgat av tidigare debatt. Att omvärdera det vore att sänka både nuvarande och alla föregående auktoriteter i graven, och jag har mycket svårt att acceptera att det är det som står ivägen för att avkriminalisera och främja något som kanske skulle vara BRA om man såg ett längre perspektiv. Givetvis får du tycka vad du vill, det är dock sorgligt att ditt tyckande baseras på väldigt lösa grunder som dock fått mer underlag än det förtjänar. Som att stötta sig mot luftslott, faktiskt.
  • Anonym

Anonym (med) skrev 2009-08-01 20:55:41 följande:

Om du inte begriper varför jag inte vill ha missbrukare som arbetar utan att folk omkring dem vet det så är du dummare än jag trodde! Trodde faktiskt du var en intelligent människa.
    Jag är mest nyfiken, tycker du att folk som medicinerar opiater eller amfetaminbaserade mediciner också bör ha en varningskylt i pannan?
    Hur du än ser på saken så ?knarkar? dom narkotikaklassade substanser fast med ?tillåtelse?.

?Jag skrev om min vän som EXEMPEL, skrev aldrig att TS man hade med henne att göra, men vem vet om han kommer att stanna vid hasch? Och ska han själv gå på gatan då han inte har råd, eller ska han göra inbrott? Eller ska han tvinga TS att gå på gatan åt sig??
    Ts skriver att hennes man fungerar, mår bra och sköter allt han ska sköta till allas belåtelse,
    Skulle risken vara stor att han övergår till droger som kostar 3-10 gånger mer för att ersätta det som redan ger han det han behöver ?
    Resten av ditt kraxande är inte ens lönt att kommentera.

? Lämnar dock tråden eftersom det verkar som om folk hellre har knarkare som experimenterar än att de ska få ordentlig hjälp?

Jag lämnar detta efter mig och upprepar en fråga.
    ? Klassisk FL (en dramatiserad beskrivning baserad på verkliga händelser)

- Hoppar in i tråden efter ett antal sidor skrivits, bemödar sig inte att läsa annat än trådstarten och knappt ens det.
    - Brodera gärna ut lite och ta upp saker som inte omfattas ämnet men som du tycker bevisar din tes.
    - Missförstå medvetet vad andra skriver för att kunna uppröras ännu mer.
    - Backa upp ditt resonemang med att saker är självklara eller "det vet väl alla". Referera även gärna till forskning eller föreläsningar som du varit på, allt naturligtvis utan att nämna varken namn på böcker, rapporter, forskare eller var och hur forskningen utförts. Släng även in att du har mycket egen erfarenhet.
    - Ignorera alla frågor du inte kan besvara.
    - Resonera gärna helt utifrån dig själv eftersom om du inte vill göra något eller tycker att något är bra, då måste alla andra också tycka det, bara det att de är så dumma att de inte förstått det än.
    - När du blir ifrågasatt och inte har några bra argument, dra till med lite personangrepp typ "du tycker bara så där för att du själv vill dricka/röka på" eller "du har antagligen inga vänner och vet därför inte hur verkligheten ser ut"
    - Bli arg och lämna tråden.?
    Du kanske inte uppfyller alla punkter men många av dom
    Om du har en substans framför dig som du VET funkar, skulle du överge den för att låta läkare experimentera på dig med ?mediciner? som förmodligen inte funkar lika bra och så mycket dystrare biverkningar?
  • Anonym (med)

Gör ett undantag och svarar på ang varför jag enbart läste ts. Jag gav min syn på saken till TS men andra la sig i och ville förklara varför jag har fel. Därav att jag fortsatt svara i tråden. JAG tycker att ts och hennes man bör vända sig till sjukvården, många andra tycker det inte. Valet är till syvende och sist ts och hennes mans. Jag uppfattade det som att ts ville ha synpunkter på hur andra upplever deras situation eftersom det är svårt att vara opartisk när man står mitt i det.

Oavsett vad andra tycker så tycker jag fortfarande att droger inte ska legaliseras hur som helst. Men om någon annan tycker det så står det dem fritt att arbeta för att det ska bli så. NU lämnar jag tråden.

• Anonym (buset)

Anonym (med) skrev 2009-08-01 19:23:53 följande:

Inlägg 32, jag skrev inte att TS man gick på gatan utan att min vän var på vippen att göra det. Vidare skrev jag att min VÄN numera inte riskerar sina barn pga knarkinnehav, hasch är inte en lika tung drog som amfetamin men likväl en drog och jag anser inte att man ska experimentera själv. Min mans chef anställde en kille som visade sig röka hasch. Det framkom när han kört ihjäl en kvinna och hennes barn. Nu har TS man inget jobb, men det vore ju bra om han kan skaffa sig ett så TS slipper stå för hans knark. Och NEJ jag anklagar INTE TS för att hon låter sina barn vara i närheten av en missbrukare, jag inser att hon i sin nuvarande situation får välja mellan pest eller kolera. Men jag anser också att de bör fundera på att byta ut haschet mot mediciner. ÄVEN om det innebär en period av jobbighet.
    Såvitt jag vet har det aldrig påvisats att cannabis skulle vara inblandad i mord eller dråp. Isåfall beror det inte på cannabis, utan på personen i sig eller möjligen någon annan drog.

Kan du svara på följande frågor: När blir man missbrukare?

På vilket sätt är cannabis del av ett självskadande om man endast mår bra av det både för tillfället och i längden samt kan fungera helt och hållet socialt?
  • Anonym

tror din kille är deppig och mår dåligt förstår att han röker på, jag har en ex heroin missbrukare som nu går på sub programmet funkar jätte bra, läser på universitetet till civilingenjör!!!!! mitt råd till dej är att försöka få reda på om han vill må bättre utan att röka på varje dag för är förbjudet här i sverige och försök hjälpa han med det , och när han har fått annan hjäp det kan ju ta ett tag med myndigheter så men det finns nåt som heter Spice som är som hasch och det är lagligt smakar kryddigt men det svänger lika, vet massor av folk som har slutat med hasch och börjat med Spice jag brukar röka nån gång i bland,istället för att dricka

eller varför inte flytta till amsterdam där finns det massor med gräs! och det är lagligt !

• Anonym (absolut)
    Anonym skrev 2009-08-01 23:45:35 följande:
    tror din kille är deppig och mår dåligt förstår att han röker på, jag har en ex heroin missbrukare som nu går på sub programmet funkar jätte bra, läser på universitetet till civilingenjör!!!!! mitt råd till dej är att försöka få reda på om han vill må bättre utan att röka på varje dag för är förbjudet här i sverige och försök hjälpa han med det , och när han har fått annan hjäp det kan ju ta ett tag med myndigheter så men det finns nåt som heter Spice som är som hasch och det är lagligt smakar kryddigt men det svänger lika, vet massor av folk som har slutat med hasch och börjat med Spice jag brukar röka nån gång i bland,istället för att dricka eller varför inte flytta till amsterdam där finns det massor med gräs! och det är lagligt !
    de ska bli förbjudet med spice nu :(
  • Anonym (buset)

Anonym (absolut) skrev 2009-08-02 00:52:27 följande:

Vilket är...?
  • Anonym (absolut)

Anonym (buset) skrev 2009-08-02 00:54:54 följande:

Vilket är...?
    liknande gräs som man köper via nätet ifrån utlandet, lite samma rus som cannabis... har varit lagligt i sverige tills nu...
  • Digestive

Nej, har inte hakat upp mig på något och jag tror du missuppfattade vad jag skrev en aning. Det jag ville förmedla handlade om att begreppet "bra förebild" enbart innehåller subjektiva föreställningar - att begreppet inte går att "vara" överhuvudtaget. Har inte heller kallat dina tankebanor för mer fascistiska än mina, utan har snarare kallat tankebanorna för helt mänskliga.

Hur påverkas då hjärnan av cannabis? Sådan information hämtar jag personligen ur universitetsmaterial som används världen över, huruvida dessa förhåller sig till propaganda i deras material eller ställer sig som drogförespråkare i deras skrift får du själv avgöra. Bokförlaget heter Churchill Livingstone, och dom har iallafall hitintills skapat material som har gjort dom till ett av världens största bokförlag som framställer läromedel åt universitet jorden över.
    Hur som helst så brukar dessa läromedel ge en aning mer och en aning annorlunda information gällande cannabis än vad exempelvis www.can.se ger. Inte heller läser nästa generations biokemister www.can.se utan dom håller sig nog till läromedel som just Churchill Livingstone ger ut, precis som jag gör.
    Så, ja, Churchill Livingstone har i högsta grad "hjärntvättat" mig, precis som dom har gjort med hela universitetsvärlden.

Många av drogerna inom vår läkemedelsindustri rekommenderas att ta dagligen (beroende på åkomma såklart) och i flera fall där cannabis faktiskt tillhör läkemedelsindustrin i landet så rekommenderas även cannabis dagligen vid flera åkommor. Som behandling för ADHD så hör det knappast till konstigheterna att drogen som hanterar ADHD:n tas vardagligen eller helt enkelt vid behov (då behovet finns dagligen av den enkla anlednignen att ADHD:n finns dagligen och inte tillhör någon åkomma som försvinner så som migrän eller annat tillfälligt där cannabis kan ordineras).

Anonym (hm) skrev 2009-07-31 23:52:56 följande:

Digestive: du hakar upp dig på att jag skrivit att det finns föräldrar som "är" bra förebilder för sina barn. Du menar att mitt användande av "är" står för något statiskt, att en person antingen "är" en god förebild, eller inte, och inte kan förändras. Du vet inget om hur jag använder ordet "är", och huruvida jag menar att man kan förändra sitt beteende och bli en bättre förebild. Naturligtvis tycker jag det! Hur du snurrar till det och får mina tankebanor att verka fascistoida, förstår jag inte. Du utgår från ett eget resonemang om begreppet "vara" som har rätt lite med det jag skrivit att göra. Naturligtvis bygger mitt resonemang på mina kunskaper om hur hasch påverkar hjärnan. Men, FL är knappast rätt ställe att diskutera detta på, eftersom så många ganja-förespråkare häckar här. Man hjälper snarare dem att sprida propagandan. Naturligtvis finns det många som menar att jag är hjärntvättad av CAN-folket mfl, men jag hävdar att ni är hjärntvättade av drogliberalister och att ni fortsätter att propagera så att fler får samma "goda" argument att ursäkta sitt självskadebeteende med. Jag förstår att det inte är livsfarligt att röka marijuana någon gång ibland, för den som håller det på den nivån. Men här pratar vi dagligen. Och nej, jag tycker inte att det är lämpligt att dricka två glas vin per kväll. Jag har sett hur farligt det kan vara. Levern tål inte hur mycket som helst, speciellt inte kvinnors lever.
  • Anonym (tuva)

vaa va fan stackars alla spice rökare jag ska nog ta mej en tur till amsrerdam snart ;) och alla ni som tror att jag är värsta storrökaren kan jag medela att jag kan pissa neg i dag om ni undrar , eftersom jag röker aldrig när jag har barnen vilket jag har nästan jämt och jag röker aldrig mer än på kvällen innan jag ska sova går aldrig och flummar på dan om jag inte är i amsterdam då;)
Svar på tråden Han röker hasch varje dag :S