• Rosenbarn

Phil & Ted syskonvagn del 15

Välkommen till 15:e Phil and Ted´s tråden!

Text kopierad från Missy Cat Phil and ted tråd nr 14

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ?babypositionen? där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40914001.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

Demofilm av en sport V1

Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-...

Lägg ut era bilder på vagnen, tillbehör och tips och trix

BILDTRÅD 1: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

BILDTRÅD 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-29 00:47
    BILDTRÅD 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496899.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-28 21:32
    Senaste tråden Nr 14 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m43496646.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:40
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-04 06:41
    BILDTRÅD 3 www.familjeliv.se/Forum-3-141/m46088932.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-26 11:51
    Mönster till dynor

www.familjeliv.se/Hem/varmlandsfrun/galleri.php

• Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15
  • Hnosse

Tezzi52: dra upp dragkedjorna och öppna spännena så har du ett mellanliggläge, suveränt när man användre vagnen som singelvagn, funkar dock inte som dubbel....

• tezzi152
    Hnosse skrev 2009-10-28 11:07:10 följande:
    Tezzi52: dra upp dragkedjorna och öppna spännena så har du ett mellanliggläge, suveränt när man användre vagnen som singelvagn, funkar dock inte som dubbel....
    det är KalmarBrud som undrade det Jag citerade bara hennes inlägg!
  • kalmar brud
    Hnosse skrev 2009-10-28 11:07:10 följande:
    Jag såg sen på en film hur det funkade. Det funkar ju att ha lite viloläge på huvudsitsen med när man har syskonsitsen bak.
  • Miniigirl

kalmar brud skrev 2009-10-27 19:33:52 följande:

Var först på babykomfort idag och kollade vagnen där ville dom inte ens sälja vagnen till oss för dom tyckte inte jag skulle ha vagn längre åt sonen... Fick inte ens testa den... Åkte sen till Toys and Baby och där fick jag testa den och jag blev kär i vagnen på engång... Dottern satt jätte bra i syskonsittsen bak och sonen satt jätte bra i huvudsitsen fram. Men frågan är... Är det inte två dragkedjor på sorten på huvudsitsen som man kan reglera läget på ryggstödet??? Här var det typ bara 3 lägen... Sittandes, drog man ner dragkedjorna så blev det lite viloläge och sen tog man spännena bak så blev det helt liggäge
    Måste bara fråga varför dom inte tyckte du skulle ha vagn till din son? Blev smått irriterad när jag läste det du skrev...och var tvungen att kika in på din sida, och ser då att han inte ens är 2 år?:-O eller har du fler söner?
    Blir lite chockad...det ska väll inte dom avgöra?! nej, det finns människor till allt!!
  • kalmar brud
    Miniigirl skrev 2009-10-28 11:45:54 följande:
    kalmar brud skrev 2009-10-27 19:33:52 följande: Måste bara fråga varför dom inte tyckte du skulle ha vagn till din son? Blev smått irriterad när jag läste det du skrev...och var tvungen att kika in på din sida, och ser då att han inte ens är 2 år?:-O eller har du fler söner? Blir lite chockad...det ska väll inte dom avgöra?! nej, det finns människor till allt!!
    Jag har en son som är 3½ år och en dotter på 1½ år... Dom blir 4 och 2 år i april.

Ja du hon sa att det funkar inte alls med dom barnen i den vagnen. Så jag gick där ifrån och åkte till Toys and baby istället. Där fick vi testa den och det funkade att ha dottern bak och sonen fram.

Sonen kan nog till och med kanske sitta i syskonsitsen bak för han väger typ 14 kg.

Eller vad var det för vikt på syskonsitsen på respektive platser?
  • Annagalenpanna

Hejsan!

Vet att frågan kommit upp tidigare, men jag har bara hoppat över att läsa det då. För jag trodde naturligtvis att min åkpåse stämde med selen i vagnen. Såg idag att det sket sig fullständigt.

Vilsa åkpåsar funkar till vagnen förutom Phil and teds egna???

Elodie details???? Vilka fler????

• Ängelii
    Annagalenpanna skrev 2009-10-28 12:30:54 följande:
    Hejsan!Vet att frågan kommit upp tidigare, men jag har bara hoppat över att läsa det då. För jag trodde naturligtvis att min åkpåse stämde med selen i vagnen. Såg idag att det sket sig fullständigt.Vilsa åkpåsar funkar till vagnen förutom Phil and teds egna???Elodie details???? Vilka fler????
    Jag har 2 Lodger Bukner i min sport och det fungerar bra. Sen fungerar min teutonia åkpåse i värsta fall, inte perfekt men det går.
  • Ängelii
    Annagalenpanna skrev 2009-10-28 12:30:54 följande:
    Hejsan!Vet att frågan kommit upp tidigare, men jag har bara hoppat över att läsa det då. För jag trodde naturligtvis att min åkpåse stämde med selen i vagnen. Såg idag att det sket sig fullständigt.Vilsa åkpåsar funkar till vagnen förutom Phil and teds egna???Elodie details???? Vilka fler????
    Jag har 2 Lodger Bukner i min sport och det fungerar bra. Sen fungerar min teutonia åkpåse i värsta fall, inte perfekt men det går.
  • kalmar brud

Ni som tagit vagnen på avbetalning. Kommer första räkningen nästa månad då eller???

Kan man betala in mer än vad som står på räkningen? Jag menar om det kanske står att jag ska betala 249 kr... Kan jag då betala in 1000 kr???

Får man betala av hur snabbt man vill?

• HardcoreHunny

Elodie details funkar utmärkt! Iaf i Viben....men antar att det e samma...

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 15