• Anonym (kan inte)

    Hur motivera sig till viktnedgång?

    Jag VILL ner o MÅSTE ner, men jag är som en unge vid syltburken. HJÄLP!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 08:23
    Trist att så fort man startar en tråd om att nåt är svårt, gapar många över att man är otacksam över tipsen. Har bara skrivit att det är VÄLDIGT SVÅRT.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 08:24
    Med anledning av förra uppdateringen, lägger jag inte energi på dömande inlägg. Blir inte hjälpt av dem.

  • Svar på tråden Hur motivera sig till viktnedgång?
  • Jennaz

    Det låter som du är väldigt sockerberoende. Du måste sluta HELT med kolhyderater ett tag om det ska gå! Ingenting hemma, ingen sylt, inget godis, ingen pasta eller bröd. Kanske ta kontakt med en läkare/dietist som kan hjälpa dig? Socker är jävulen självt.

  • Immer

    Träning dämpar sötsug effektivt..Trappmaskin & styrketräning fungerar, efter några veckors seg inkörning har man ett nytt, bättre beroende..!

  • Anonym (kan inte)
    PetraDeliu skrev 2009-08-02 13:32:57 följande:
    Anonym (kan inte) skrev 2009-08-02 13:27:53 följande:
    vet hur du menar; det är väldigt svårt att stå emotmen vet du att du inte klarar av att ha socker hemma utan att äta det så ska du inte ha det. kommer det gäster så måste de ha förståelse för det om du säger och de tar med sig lite själva. jag skulle absolut inte ha något emot det om någon bad mig om det
    Sockret ska jag nog kunna låta bli, om jag bestämmer mig.
  • Anonym (kan inte)
    Jennaz skrev 2009-08-02 13:33:45 följande:
    Det låter som du är väldigt sockerberoende. Du måste sluta HELT med kolhyderater ett tag om det ska gå! Ingenting hemma, ingen sylt, inget godis, ingen pasta eller bröd. Kanske ta kontakt med en läkare/dietist som kan hjälpa dig? Socker är jävulen självt.
    Ja, jag är sockerberoende, men utan socker orkar jag inte med hem o jobb. Ja, får nog söka dietist. Och så har jag aldrig behövt banta förrän jag fick barn. Var underviktig tills puberteten.
  • Anonym (kan inte)
    Immer skrev 2009-08-02 13:33:48 följande:
    Träning dämpar sötsug effektivt..Trappmaskin & styrketräning fungerar, efter några veckors seg inkörning har man ett nytt, bättre beroende..!
    Orkar inte träna o har aldrig gjort det o gör jag det 5 min känner jag ett dödligt sug efter cola. Hemskt, men sant.
  • PetraD

    Anonym (kan inte) skrev 2009-08-02 14:49:05 följande:


    Sockret ska jag nog kunna låta bli, om jag bestämmer mig.
    vet att det är SVÅRT, men försök bestämma dig
  • Anonym (kan inte)
    PetraDeliu skrev 2009-08-02 15:11:48 följande:
    Anonym (kan inte) skrev 2009-08-02 14:49:05 följande:
    vet att det är SVÅRT, men försök bestämma dig
    Ja, sockret. Men hur ska jag orka städa, diska osv utan socker? Är som att köra bil utan bensin.
  • Immer

    Anonym (kan inte) skrev 2009-08-02 14:50:59 följande:


    Orkar inte träna o har aldrig gjort det o gör jag det 5 min känner jag ett dödligt sug efter cola. Hemskt, men sant.
    Ge det en chans! Drick cola -till att börja med. Kroppen reagerar annorlunda (cellerna begriper sej bättre på insulinet) när man börjar träna.
  • Anonym (kan inte)
    Ge det en chans! Drick cola -till att börja med. Kroppen reagerar annorlunda (cellerna begriper sej bättre på insulinet) när man börjar träna.
    Hur menar du?
Svar på tråden Hur motivera sig till viktnedgång?