Leonberger
Någon som har erfarenhet av den hundrasen?
Jag ska kolla på en ikväll och vill veta lite mera om hur deras temprament är osv.
Tacksam för minsta lilla svar
Någon som har erfarenhet av den hundrasen?
Jag ska kolla på en ikväll och vill veta lite mera om hur deras temprament är osv.
Tacksam för minsta lilla svar
www.slbk.com/
Så underbara de är!!! Har själv haft en! :)
Enda erfarenheten jag har av leonberger är grannen som hade en innan, som de rastade på innergården vilket resulterade i att alla andra med hundar fick klagomål från hyresvärden.
Så min spontana reaktion kanske inte är så jättepositiv,
men de är säkert jättetrevliga hundar
det lilla jag vet säger en stor, trevlig och mysig hund... =) har inte haft själv, men vänner har haft.
Har en är en helt underbar kille.
Min mamma hade en hona under typ halva min uppväxt och det är verkligen en underbar hundras. Dom är verkligen lugna och keliga.
Och även fast jag bara var 11 år så hade jag inga problem med att gå ut med henne trots hennes storlek =)
Älskade verkligen den hunden.
Ps. Hon dog utav ålderdom och hade aldrig haft några andra problem. Ds
Av det jag läst så verkar det verkligen vara en mysig hund! tack till er som skrivit
Våra grannar har 2. Jättemysiga hundar. Grannarnas 2 är i alla fall inte så sugna på långpromenader o sånt. Dom är lugna o barnen kan göra nästan vad som hellst med dom. 2 nackdelar jag kan komma på är dels att dom dreglar ganska mycket o att dom hårar en massa.
Har haft en. Hon hårar massor. Skäller inte alls, lite svår att få att lyda. Underbar med barn. Hon gillar att ligga i sin egna soffa, inga långre promenader inte.