• Gravid 89

Förberedelser inför Ramadan, Mat och Bak!

Hej!
    Jag undrar om det finns någon mer muslim, liksom jag, som gärna vill sätta igång och förbereda månadens mat och bak under Ramadan (även under Eid).

Jag tänkte, om det finns fler muslimer, att vi kunde dela med oss med smaskiga recept och bakverk, bl a

Här hemma hos oss lagar vi mest pakistansk/indisk mat pg a familjeförhållandena, men det blir också annan mat såsom persisk, libanesisk, turkisk o sv.

Vore så himla bra om vi kunde tipsa varandra om olika recept! Håller ni inte med?!

• Svar på tråden Förberedelser inför Ramadan, Mat och Bak!
  • Zixi

Är tyvärr inte till nån hjälp men skulle gärna vilja veta när Ramadan infaller i år.

• Gravid 89
    Zixi skrev 2009-08-15 01:07:09 följande:
    Är tyvärr inte till nån hjälp men skulle gärna vilja veta när Ramadan infaller i år.
    Här har vi fått veta den 22:a, men det vet vi inte riktigt säkert ännu men det blir säkerligen mellan den 20:e - 22:a.
  • Zixi

Gravid 89 skrev 2009-08-15 01:09:40 följande:

Här har vi fått veta den 22:a, men det vet vi inte riktigt säkert ännu men det blir säkerligen mellan den 20:e - 22:a.
    Tack
  • timalillah

Jo det finns nog massor som kommer ploppa in eftersom men dom flesta nog inte är inne på forumet nu.

• Gravid 89
    timalillah skrev 2009-08-15 01:16:30 följande:
    Jo det finns nog massor som kommer ploppa in eftersom men dom flesta nog inte är inne på forumet nu.
    Ja, det har du nog rätt i... men jag skrev trådstarten i tisdags, kom precis på att ingen skrivit, så jag blev bara tvungen att skriva något och locka fler till tråden!
  • timalillah

Gravid 89 skrev 2009-08-15 01:17:59 följande:

Ja, det har du nog rätt i... men jag skrev trådstarten i tisdags, kom precis på att ingen skrivit, så jag blev bara tvungen att skriva något och locka fler till tråden!
    Det missade jag . Jag brukar inte förbereda så mkt utan gillar att ta varje dag som den kommer under Ramadan och planera måltiderna allt eftersom. Så jag kommer nog kolla in när det är dags. Kommer dock inte fasta iår då jag väntar på att min bebis ska komma ut närsomhelst. Men det är en speciell känsla ändå.
  • Gravid 89
    timalillah skrev 2009-08-15 01:21:16 följande:
    Gravid 89 skrev 2009-08-15 01:17:59 följande:
    Det missade jag . Jag brukar inte förbereda så mkt utan gillar att ta varje dag som den kommer under Ramadan och planera måltiderna allt eftersom. Så jag kommer nog kolla in när det är dags. Kommer dock inte fasta iår då jag väntar på att min bebis ska komma ut närsomhelst. Men det är en speciell känsla ändå.
    Haha! Åh, så spännande... jag fastade inte heller förra året eftersom jag var gravid då. Nu ammar jag och kan inte heller fasta. Ska bli kul med första Ramadan med min lilla son också!
  • timalillah

Ja spännande och vi väntar med en son som ska heta Elias inchallah fint namn .

• Gravid 89
    timalillah skrev 2009-08-15 01:28:32 följande:
    Ja spännande och vi väntar med en son som ska heta Elias inchallah fint namn .
    Okej hehe... våran son heter Ilyas!
Svar på tråden Förberedelser inför Ramadan, Mat och Bak!