Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

isako skrev 2009-09-05 18:12:15 följande:
    Näää!? Hoppas nu bara det är rätt då?! Tjejer.. Ni som har #17 Check me tunic.. Har ni varit med om att bandet lossnat? använde moin för första gången idag!! O bandet gick av.. Eller ja.. Hänger i en tråd.. Själv sidenbandet har fransas upp och lossnat. Hur är OM med reklammationer?
    PRecis så blev min och när jag reklamerade den i OM-butiken lät de inte direkt förvånade så jag antar att det hänt förr. Min skulle de lämna till skräddaren men jag bad om att få köpa ngt annat i stället och det gjorde jag. (var inte helt nöjd med puffen på axlarna på check me tunic)
  • Duntoffla
    isako skrev 2009-09-05 18:31:04 följande:
    Oki perfa. Har ju betalat dyyyyrt för min älskade check me tunic (150 spänn i frakt från OM butiken.. ) PLUS att det är absoluta! favoriten denna kollektionen. Känner mig skitsnygg i den o får kanon fina former! Skall höra med OM butiken. Kanske kan de skicka mig en ny.. Fast egentligen.. Är det inte bättre de lagar den.. En ny kommer ju bara hända likadant?!
    Tror det är bättre att laga eftersom de flesta verkar bli så.
  • Duntoffla
    jojoa75 skrev 2009-09-05 18:47:24 följande:
    Halloj i tråden! har lite, lite sug efter en lovelyknit kofta... OM jag nu skulle ta mig råd med det, vilken strl bör jag ta tycker ni? Är 2 i alla OMisar förutom summerof2007tunic där borde jag nog ha 3 pga bysten. Inte storbystad men tyckte ändå den var lite trång. Ska man ta en 2 el 3? Har vit o cherry 100grfrill o tänkt att ha bla dom under och så kanske nåt annat basplagg även light embr både s/s o l/s. Så tveksam om färgen oxå.. almostblack eller cherry...
    Jag har 2 i det mesta från OM och har 2 i Lovely Knit. Men jag har obefintlig byst, dock bredaxlad. Det beror nog på hur man vill att den ska sitta. SVårt val med färg, båda är fina ju...
  • Duntoffla
    One skrev 2009-09-05 21:08:12 följande:
    Vill förresten bara berätta, eftersom många har ju haft problem med countrydreams, men mot mig har hon varit jättegullig och trevlig hela tiden. Trots tretusen frågor och storleksgrubbel. Beställde två (!) lovely knits i ull (och vad skönt - de är inte stickiga) i stl. 3 eftersom jag var lite osäker på storleken, jag brukar alltid ha stl2 men just ärmar kan bli lite för trånga.. De sitter jättefint, lite stora i ärmarna men ull brukar ju ha en tendens att dra ihop sig lite vid tvätt. Att de är för långa, ja , det är ärmar på alla plagg för mig. Har tydligen korta armar.... Gulligt nog så skickade hon med lite godis (det lämnar jag åt barnen) och en tub med odd mollys handkräm! Tack säger jag...! Hon berättade också att min favoritjacka, noblesse hood coat kommer att kosta 4999kr!! Suck...det blir nog ingen sådan...kan inte hitta argumenten för att betala så mycket för en jacka - hur snygg den än är...
    Oj är den så dyr? Har också spanat in Noblessen men 5000 kr är nog lite väl över min budget

Kul med bra bemötande!
  • Duntoffla
    alias skrev 2009-09-05 22:02:27 följande:
    Godkväll! Har precis skrikit mig hes efter Zlatans mål, nu till något mycket viktigare - Odd Molly. Klickade hem en revolution blouse av bara farten förut, och undrar om någon har köpt den? Har inte sett den IRL, men den ser så himla läcker ut. Hur är den i storlek? Är den lika fin som på bild? Tacksam för alla synpunkter, jag kan ju förhoppningsvis boka av om det skulle vara helt fel ... TACK
    Är det fotboll? *totalt ointresserad av att titta på sport på tv*

Var det inte någon som skrev om den i sin blogg och tyckte den var superfin? Eller var det skrutteruttan som skrev om den? *virrig*
  • Duntoffla
    One skrev 2009-09-05 22:04:50 följande:
    Noblesse hood coat är nr 107. Får väl hoppas att någon annan köper den och tröttnar till nästa höst och vill sälja den..... Det är den med luva bak, spetsar längs med ärmen och nederkant, vippig "kappdel" och skärp i midjan. Obs alltså inte kappan i samma serie! Har hört av åf att kappan är lite väl mycket tyg i nederdelen och står ut mycket. Inte lika snygg i verkligheten som på produktbilden. Men men...den blir ju ändå inte min Någon som har några tips om vad man kan ha under min everywear dress i almost black? Ljuslila fjäril på ryggen...
    Aha, ska kappan inte vara så fin IRL?  Tycker den ser så himla fin ut på bilden. Det kanske är tur att den inte är så fin då om den nu kostar 5000:-

Äntligen lite Traderafix avklarat. Så trist att mecka med men kul när pengarna rullar in

NU är det dags att kolla på "Män som hatar kvinnor"

Ha en fortsatt trevlig kväll!
  • Duntoffla
    Kajsan skrev 2009-09-05 22:50:16 följande:
    Mmm, den vill jag också verkligen verkligen ha, men 5000? Nä, då hoppar jag den!
    Ja, det känns lite väl mycket tycker jag. Om jag inte vinner på Lotto

Jag skulle verkligen behöva en lite finare kappa/jacka till hösten.
  • Duntoffla
    Morty skrev 2009-09-06 16:58:39 följande:
    Grattis!! Så fin!
    Tack! Ja, den är himla fin. Enda kruxet som jag har med dessa blusar från OM är att de är så korta. Måste snart hitta det perfekta linnet att ha under som har en bredare kant av spets/brodyr.
  • Duntoffla
    MrsFreckles skrev 2009-09-06 17:02:02 följande:
    Jattefin! Gillar den dar gammelrosa fargen men passar tyvarr inte i det, har morkrott har sa haller mig till andra farger
    Funkar det inte alls?
    fru vanheden skrev 2009-09-06 17:03:24 följande:
    Spoiler tanken i royal? Jag har den och den är så snygg under särskilt till de som är i powder
    Den är superfin men jag fyller inte ut spoilers tyvärr. De ser inte kloka ut på mig. Jagar fortfarande OT linnen
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2