Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla
    malinoski skrev 2009-09-15 22:48:16 följande:
    Åååå.. hade förälskat mig i en Pointell Me Dress i almost black och beställde den på nätet. Den kom idag, men nej... det var inte alls rätt modell för mig :( Vad tror ni, lyckas man sälja den för ett rimligt pris på T eller ska man ge sig på besväret med en retur (ingen svensk site tyvärr)??
    Åh den är superfin! Tyckte den var himla skön också.
  • Duntoffla

God kväll!

Fru vanheden- vilken sabla otur du har med Nelly hela tiden. Jag kommer aldrig våga beställa därifrån. Superfin i BT är du och visst ser det ur som om du har pose-vana

Kajsan skrev 2009-09-16 20:18:44 följande:
    Överaskning! Har fått mig en 738 jacka i powder. Men nä, den är ju snygg och perfekt i storlek, men jag tycker den ser rätt billig ut...Och min rumpa ser gigantisk ut i den men det är den ju, så varför hymla om det liksom Funderar på om den ska behållas eller inte...
    Det där med rumpan är kanske en anledning för mig att hoppa den då
    Jag har ju redan dissat jackan då jag inte gillar nylon men nu känner jag nästan att jag vill se den IRL bara för att jag är så nyfiken på den. (ska inte köpa dock)
  • Duntoffla
    isako skrev 2009-09-16 21:42:28 följande:
    Klaaart man skall ha rumpa. Hatade min rumpa tills jag fick höra mina killkompisar diskutera rumpor.. Nu är jag stolt över min rumpa o svänger den säkerligen mer än nödvändigt haha nejdå. Men de flesta gillar rumpa så det är bara att var stolt.. Fru Vanheden - Fiiint i bt! Duntoffla.. Se men inte röra.. Vad skall du värma dig med i vinter då? *nyfis*
    Det är iofs sant. Jag börjar bli vän med min ladugårdsvägg

Jag har en skön dunjacka från Mountain works. inte så sexig kanske men den är varm. Är ju däremot sjukt sugen på Noblesse-kappan men det är ju sååå dyr så det blir nog en kappa från Asos istället att ha i höst.
  • Duntoffla
    fru vanheden skrev 2009-09-16 21:55:25 följande:
    Tack till dej också
    Min sambo tycker jag är lite småfånig som fotar och har mig. Fast han har vant sig. Fotar ju sonens molo-kollektion också. *lätt nördvarning*
    One skrev 2009-09-16 22:34:30 följande:
    Hörni, har precis varit och synat min 738A i sömmarna. Ser nog ok ut men det är en sak som verkligen stör mig. Ska fickorna på bröstet sitta på olika höjd?? Ser ju inte klokt ut när man har den på sig? Ser era ut så också? På min jacka skiljer det åtminstone en hel centimeter, vilket gör att det syns direkt när man har den på sig. Sedan en annan grej...hur luktar era jackor?? När jag packade upp min ur plastpåsen så luktade det allt annat än odd mollydoft...det luktade som om det legat fuktigt och instängt... Nu har jackan legat utanför i 2 dagar och den luktar fortfarande unket. Luktar era jackor? Hoppas ni orkar kolla- för jag börjar fundera på om jag ska skicka tillbaka min...för när jag började kolla min så ser jag en fläck precis vid ena fickan...och inuti ena ärmen så ser det ut som en smutsaktig fläck på det rosa fodret. Fläcken utanpå jackan var det första jag såg när jag packade upp min. Den i ärmen såg jag nu ikväll. Obs! Jag har inte använt jackan, bara provat den en gång!
    Det låter ju inte som det ska. Säger jag som inte har någon men inte fasen ska fickor sitta olika högt? En sak om det är olika typer av fickor och ex att det finns en extra på ena sidan men två i olika höjd? Tycker det verkar vara mkt strul med jackorna. Supertrist för de är ju inte gratis trots att de är de billigare av OM-jackorna.
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2009-09-17 08:34:07 följande:
    Duntoffla: Den är normal i  storleken, superskön! Mina knappar går inte upp utan håller sig stängda. Brukar kunna fyndas på T och så vitt jag vet finns inga kopior.
    DEn ser verkligen toppenskön ut. Vet du vad nypris är? Vill inte betala för mkt
  • Duntoffla
    Skrutteruttan skrev 2009-09-18 07:25:16 följande:
    Tänkte bara be om lite smakråd...Imorgon skall jag för första gången på väldigt länge gå på stan UTAN barn. Tänkte prova lite klänningar, känner att det är nästa plagg jag vill satsa på...Vilken skulle ni rekommendera? Många av er har nog sett mig ett par gånger i bildtråden . Något förslag på vad jag skulle kunna tänkas passa i? Tycker om Indydress men den "påminner" ju lite om Taradiddle med fjärilarna..Tycker jättemycket om Everywear dress, men den verkar ju lite stickigt (och vad har man under?), T88 dress är jättefin men min man tycker det är "samevarning" på den...Amarind (heter den så?) är också fin... Någon som vill tipsa mig? Ha en bra dag!!!!
    Du passar jättebra i Taradiddlen! Supersöt på dig!

Ang tips om klänningar så tror jag att du skulle passa i dessa;

Pointell me dress
    Amarind
    Indy dress (dock är den som du säger lik Taradiddlen)
    T88

Sidesaddle

Kanske även dessa?
    A one silk short dress
    Ikat indy dress om du hittar ngt mönster du gillar

Nu vet jag inte vad som kommit ut än men om man kollar av det som står på hemsidan
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2