Inlägg från: fru vanheden |Visa alla inlägg
  • fru vanheden

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Jool76 skrev 2009-09-14 16:45:22 följande:
    OMG OMG OMG!Igår var jag och maken på lite shoppingrunda. Jag provade massa Odd Molly plagg (så klart). Bestämde mig för att en V-neck i Almost black skulle få följa med hem.Jag provade även, åter igen, Hearted tunic som jag sedan tidigare är kär i. Denna gången provade jag den i Almost Black, som jag tidigare inte sett IRL. ( Fru Vanheden....! ) Jag bad maken titta och vi konstaterade hur fin den är. Jag suckade och sa att det inte går, jag måste motstå - jag har shoppat så mycket och den är för dyr. Jag bad honom hålla den tills jag kom ut ur provrummet och kunde lägga tillbaka den. När jag kommer ut har han lagt den över armen. Jag sträcker mig mot den, han säger - "Nej, du får den av mig!" (vi har inte helt gemensam ekonomi, shoppingen sker från våra egna konton)Jag försökte övertyga honom om att det var helt galet, men lyckades inte. Det känns fortfarande helt galet, men den är såååååå fin och jag är såååååå glad och tacksam!
    Åh, din lyckost!!!!!!!

Jag får lov att leva mej in i dina känslor så länge...
    Så berätta....Hur snygg är du i den????
    Jag såg den svarta på bild någonstans och blev lite besviken på bilden men jag tror inte att bilden gav den rättvisa...Den såg "trasig" ut..
    Jag önskar så att jag kunde få se den i verkligheten..
    Kan du inte lägga ut en bild så är du sååå gullig
    Fast jag har inte råd ännu med den...Är säkert uppe i 10 000:- på OM bara denna månaden
    Så jag får vara lycklig för dej
    Och vilken snäll man du har
    Vi här hemma har gemensam ekonomi...Men min man är också snäll och låter mej handla
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Så....Nu har Nelly ringt mej (de ringde väl kanske strax innan fem idag)

Klart de ringer när de skäller på dem från Odd Molly

De ville höra mina version och de fick dem...
    Om alla mina tre blusar som var i fel färg och alla mina jobbiga rundor med barnen till posten och att de inte svarar mej på kundtjänst!
    Jag ville ju behålla den sista blusen som var fel för att slippa gå till posten en tredje gång men de kunde inte dra av mina 300:- som jag fick som kompensation utan enligt dem så var jag tvungen att skicka tillbaka denna också för att sen beställa samma igen (då nu den som jag skulle haft hade tagit slut)

Men idag blev jag orolig eftersom Nelly inte svarade mej och jag ville inte hamna i den situationen att jag var tvungen att behålla fel blus för fullpris om jag behöll den så jag bestämde mej för att skicka tillbaka den och så beställde jag firstlady cardigan i rose för 300:- rabatt istället.

Men nu när Nelly ringde så sa hon att de hade min makeout blouse i chocolate om jag fortfarande var intresserad..(undrar var den kom ifrån?)
    Jo, det var jag väl men nu hade jag ju beställt firstladyn...
    Men då fick jag 300:- rabatt på makeouten också lovade hon..
    Hon skulle också maila mej om detta men det har hon inte gjort..
    Så ännu känns ingen affär säker...

Jag är väldigt imponerad på OM som har svarat snabbt på mina mail och till och med ringt upp mej och även ringt till Nelly för att vilja lösa detta..
    Om Nelly inte sköter detta bra så får de säkert inte sälja OM-kläder..

så det blev 1700:- för mej att betala för dessa två plagg istället för 2300:-
    Om de nu skickar rätt

Jag som ville köpa mej en taradiddle i powder...
    Usch vad jag vill vinna på våra triss som vi ska skrapa ikväll

//Kram på er som har orkat lyssna på allt mitt gnäll{#lang_emotions_heart}

dsmammor rules
  • fru vanheden

Någon här som har taradiddle?
    Hittade den efter lite dektetivarbete i powder och är så sugen!!!
    Vad har ni till? Strumpbyxor? jeans?
    Läste att den var urringad och att man nog behövde ha något under...Hur löser ni det?
    Egentligen har jag shoppat mer än tillräckligt men usch jag vill ha allt

Är hemma och vabbar nu för min dotter som har fått svininfluensa och då har jag extra mkt odd molly tid och kommer på allt som jag bara vill ha!

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Frusna flickan skrev 2009-09-15 08:30:55 följande:
    Förlåt för OT frågan men har hon fått det kostaterat att det är svininfuensan? Min väninna fick inte ens göra test om det var det när hon var jättedålig. Hoppas tösen blir bättre snart.
    Nej, vi har inte fått det konstaterat men vi åkte in akut i lördags då hon hade feber som bara steg trots hon hade fått panodil. den var tillslut upp i 40,5.
    De sa att de inte tar prover för svininfluensan om man inte är allvarligt sjuk men alla hennes syntom stämde på det..
    Hon var helt frisk fredagkväll och kom sen in till oss på natten med hög feber..Hon ligger på ca 39,5 nu utan panodil
    Trött, ont i halsen, ont i huvudet, täppt i näsan blev hon igår...

Audrey Will skrev 2009-09-15 00:01:08 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-14 22:58:16 följande: Jag har haft leggings under min Taradiddle powder, och sött vitt spetlinne under som täcker urringningen en smula. Stargirl har den med på bild i sin blogg! Du vet att den är liten i storlek va? Ta inte för liten!(Och hoppas dottern kryar på sig snart!)
    Tack
    År så sugen på den nämligen och väntar jag för länge tar den slut...
    Men gick du upp en storlek?
    För jag får nog ta en i 3 då om brösten ska få plats
    Stargirl skrev 2009-09-15 08:12:21 följande:
    Jag har lite olika varianter i min blogg. Både med underkjol och linne, utan underkjol och med tights.
    Tack, jag såg din ena bild med scarf till, så snyggt...Men visste inte att du hade flera så jag ska genast in och leta
    dsmammor rules
  • fru vanheden

MORTYYYYYYY????

Jag är objuden till din sida

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Morty skrev 2009-09-15 12:07:47 följande:
    Åh sorry, glömde!!! Så nu är du välkommen! 
    Tack
    Kommer snart

Så...Nu har jag beställt min taradiddle klänning i powder strl 3
    Kunde inte riskera att den tar slut så jag tog den på kortet direkt och la ut fler auktioner på tradera direkt efter så känns samvetet genast lite bättre
    Längtar så tills jag får den och kan prova den!!!
    Fick idag mail från hon som jag pratade med på Nelly att min chocolate makeout blus och firstlady cardigan rose skickades idag så de ska jag väl få imorgon...
    Kan bli spännande
    Nu ska jag återgå till mina sjuka barn...
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    fru vanheden skrev 2009-09-15 13:49:52 följande:
    Tack Kommer snart Så...Nu har jag beställt min taradiddle klänning i powder strl 3 Kunde inte riskera att den tar slut så jag tog den på kortet direkt och la ut fler auktioner på tradera direkt efter så känns samvetet genast lite bättre Längtar så tills jag får den och kan prova den!!!Fick idag mail från hon som jag pratade med på Nelly att min chocolate makeout blus och firstlady cardigan rose skickades idag så de ska jag väl få imorgon...Kan bli spännande Nu ska jag återgå till mina sjuka barn...
    Nähä....Som vanligt när jag shoppar på nätet..
    Fick ett mail nu att taradiddle i strl var felmärkt och var en strl 2 (?)
    Så min order kansulerad som hon skrev
    och att de skulle föra tillbaka mina pengar

Men går jag in på sidan så finns det fortfarande fler i strl 3...
    http://www.ruslifestyle.se/sv/product/445/Odd-molly--44

Tänk om man skulle öppnat en egen OM butik

Hoppas att jag får mina pengar snart...Därför ska jag aldrig mer betala på kort!
    Och så får jag jaga vidare efter en taradiddle powder till mej...
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Audrey Will skrev 2009-09-15 15:23:57 följande:
    Men hallå, är du säker på att hon inte menar att 3:an är liten som en 2:a? Eller menar hon verkligen att de sytt dit fel storlekslapp i nacken? Jag hade dubbelkollat om jag varit som du!
    Ja, jag blev också så himla glad när jag hittade den..Så typiskt
    Så här skrev de i mailet till mej:
    "Vi har tyvärr råkat ut för att vår trea var felmärkt och var en tvåa.
    Så vi måste kansulera din order. Dina pengar kommer att återbetalas till dig.

Välkommen åter till oss"

Jag har mailat tillbaka och frågat på vilket sätt den var felmärkt..
    Men enligt deras sida så har de ju fler i strl 3?!
    Och iså fall vill jag ha mina pengar fortast möjligast tillbaka...

60 auktioner har jag ute för att döva mitt shoppingsamvete
    Men jag har en snäll man som hjälper mej sen att packa och skicka
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Audrey Will skrev 2009-09-15 15:45:17 följande:
    Fortfarande osäker på hur dom egentligen menar.. Du är vet ju att 3:orna är små som 2:or, det är ju en sån du vill ha! Att du inte mailar dom och säjer att du är medveten om att en 3:a i Taradiddle motsvarar en normal OM 2:a. Motsvarar den en 2:a vill du ju ha den, eller?Oj, 60 auktioner! Jag är utmattad efter 4 Snäll man du har som assisterar!
    Jo, jag mailade dem och förklarade också att jag egentligen är en strl i odd molly men att eftersom denna är så liten i strl har jag därör valt en strl 3..
    Men jag har ännu inte fått något svar...
    dsmammor rules
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2