Inlägg från: fru vanheden |Visa alla inlägg
  • fru vanheden

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Och nu fick jag hem min tredje makeout blouse från Nelly och denna var också i Chalk när jag nu har beställt Chocolate TRE gånger!

Vad ska jag göra???
    Ska skriva in till dem igen men jag pallar inte gå ner till posten IGEN med alla barn!
    Jag har liksom annat att göra också!
    Sen var inte rabatten på 50 kr avdragen och inte heller frakten!
    *sur sur*

dsmammor rules
  • fru vanheden
    Kajsan skrev 2009-09-07 13:45:20 följande:
    Du skojar?! Ring och fråga vad de håller på med.
    De har inget nummer så man kan bara skriva till kundtjänst...
    och nu när jag tittade så är makeout blusen i chocolate slut i min storlek..
    Fan så besviken jag är...
    Jag skulle ju haft den på mej förra helgen...
    Såå  tröött på det!

De kommer säkert bara att be om ursäkt och nu är den ju tyvärr slut och då ska jag gå ner till posten med alla barn och besvära mej med att skicka tillbaka denna igen!
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    barn05 skrev 2009-09-07 13:59:38 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-07 13:42:07 följande: Exakt samma sak hände mig. Jag fick den Makeout bluse jag beställt från Nelly i brunt levererad i chalk förra veckan. Nu har jag skickat tillbaka den och de lovade byta. Får jag inte rätt färg nu vill jag ha pengarna tillbaka...sånt här strul orkar man inte med! Kollade på hemsidan och där finns den bruna bara i XS så troligen är den slut i mörkbrunt stl 4.
    Så du har också varit med om samma sak på nelly och samma blus??
    Då borde de väl ha lärt sej att kolla bättre!
    Det står på mina både chalk och brun så det skrev jag till dem att det måste vara en miss där och att de istället kollar färgen och de lovade de...
    Första gången och andra gången jag fick fel och ändå får jag fel..

Chocolate verkar vara slut överallt också nu så nu vill jag nog behålla denna i chalk..
    Med BRA rabatt iså fall!

Så himla trist..stackars oss...
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Jag fick ett svar nu från dem där de skrev att det var ju inte bra att jag fick fel färg och att de kan kompensera, ha en bra dag.

det var allt...
    Jag svarade att jag inte orkar till posten en tredje gång och kan tänka mej att behålla fel blus för att slippa att strul som följer med om jag får en bra kompensation..
    Ännu inget svar på det..

dsmammor rules
  • fru vanheden
    villemina skrev 2009-09-07 22:13:51 följande:
    Jag har förbokat en i storlek 3. Jag har oftast 3 men ibland 2 i mina mollysar.
    Är det 738 du menar?
    Var har du förbokat?
    Skulle Donna få in den?

Jag ska skicka tillbaka min 112...Förvirrad jag vet
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Usch ja, jag är så arg på alla kopior på tradera och blocket!
    De får ju nästan nypris för kläderna..
    Jag köper Odd molly för att jag älskar deras kläder, då vill jag inte betala för kopior!

Ialla fall,
    satt i går kväll vid datorn och råkade visst klicka hem en freedom blouse
    Ooops

Ja mailade igår CD angående att jag vill skicka tillbaka jackan (för det stod att man skulle göra det innan) och jag har fortfarande inte fått något svar..
    Någon som har returnerat där tidigare och iså fall gick det bra?

villemina skrev 2009-09-07 23:49:17 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-07 22:39:22 följande: Hej hej!Va synd att du inte gillade 112:an! Jag tror att 738a passar mig bättre längdmässigt (jag är lång), därför har jag förbokat den i en butik jag blev tipsad om. Långt från mig med jag vet med säkerhet att jag får den skicka till mig. Härligt! Hoppas den kommer ut i butik nästa vecka!! Donna ska få in den men de går inte med på förbokningar...
    Ja...Jag gillade den massor först...
    Men sen när äldsta dottern provade den (som var såå snygg i den till skillnad från mej ) så kände jag mej som en söt grädbulle i den
    Vill ha utan volanger...
    Vet du vilka färger den kommer i för jag har hört olika?
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Åh vad jag är sur på Nelly nu!

Jag fick ju fel blus tre gånger (makeout blouse i chalk istället för chocolate)
    Varje gång jag fick fel fick jag gå ner till posten med alla barn för att skicka tillbaka den till dem.
    Nu efter jag fick fel blus tredje gången så var jag riktigt sur och dessutom hade chocolate i min färg tagit slut.
    Jag mailade att jag inte pallar ner till posten med barnen (har inget körkort och min man driver eget och jobbar väldigt mkt) och eftersom min blus nu är slut så ville jag behålla min blus med rejäl rabatt som plåster på såren för allt.
    Jo, jag kunde få 300:- men skulle iså fall skicka tillbaka denna sista blusen och beställa en ny igen!!!
    För de kan inte ändra min faktura menar dem!
    Jag mailade nyss igen och menade att de måste ju ändå ändra min faktura för det var nya fakturakostnader på denna också som de skulle ta bort så visst kan de om de vill!
    Jag skrev igår att jag skulle då behålla blusen efter de skrev att jag skulle få rabatt så jag har ju packat upp den och allt sen idag fick jag svar att de drar av min rabatt på nästa beställning...Men jag vill ju inte göra någon ny beställning hos dem!
    Och jag vill inte ta barnen till posten IGEN!

Har man någon som helst konsumenträtt här?
    Jag kommer inte in på konsumentverkets hemsida...
    Jag mailade nyss iaf att jag annars kommer att gå vidare med detta och att de ska kämpa för nöjda kunder...

Kommer aldrig mer att handla där!

dsmammor rules
  • fru vanheden
    jojoa75 skrev 2009-09-08 10:36:23 följande:
    fruvanheden: fy vad dåligt gjort av dom! Som jag sa tidigare så tycker jag att du borde kontakta OM, de borde veta att en av deras återförsäljare beter sig såhär...
    Ja, det ska jag göra...Finns adressen på deras hemsida?
    dsmammor rules
  • fru vanheden

Nu har jag mailat Marie på Odd Molly...

Summan av allt=
    Ingen makeout blus och nästan 6 timmars gå tid med barnen till posten!!!

dsmammor rules
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2