Inlägg från: fru vanheden |Visa alla inlägg
  • fru vanheden

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Saraia skrev 2009-09-11 19:01:10 följande:
    Finns det olika vinterjackor??? ni pratar om 112 o ngt annat nr 700-nånting?!
    det finns 112 och 738a

kolla på country-dreams.se så ser du de olika
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    SooJuicy skrev 2009-09-11 19:31:50 följande:
    Jag har den i stl 2, (är1-2 i OM) den är framförallt längre än 1, vilket jag föredrar i den jackan, rymlig men absolut inte förstor. 173cm lång.
    Jag är 2 ibland kan jag ha 1 men tog tre i jackan..
    Är 169 68 kg (ja, jag ska ner i vikt) och 75D och denna jackan är precis som du skriver rymlig..
    Tänk vad man upplever saker olika..:
    Jag tyckte att 112 kändes liten mindre i strl
    men anna på CD upplevde det tvärtom

Sen ser den nog extra rymlig ut nu med en tunn topp under..:
    Till kallare väder med tjockare under och snygg halsduk till så blir det nog bra...

De virkade är ju döläckra!
    Jag har aldrig sett i verkligheten men ville så gärna ha en sån när de kom ut...
    Sen slutade jag att röka och gick upp 8 kg direkt så bara tanken att ha en virkad klänning på denna kropp är lite rolig
    Undrar vad det blir för klänningar till våren?????
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    alias skrev 2009-09-11 21:25:21 följande:
    Tack för uppmuntrande ord ... du har säkert rätt. Nojae till det lite, kanske ... CD har allrid vari så snabba att leverera, men hon ar säkert jättemycket just nu.Jag håller ut ...Väntar på leverans från Innebutiken, och suktar efter att MissGreta ska uppdatera ...Provade OnceInALifetimeCoat i butik igår, ohlala så underbar. Men jag får bara inte köpa den, det är too much ... Men i det ögonblick jag tog den på mig så var det som jag hade died and gone to Molly-heaven ...Samtidigt är den inte riktigt jag ... och med det priset måste det kännas som att YES, den kan jag sova i!!!Nåja, vi får se.
    Ja men klart att man vill ha sina grejer som man har beställt redan nuuuu
    Jag har också beställt från inne butiken, en lovely knit almost black, fick snygga Björn Borg trosor med
    Beställde den 8 och kom idag..
    Vilken färg tog du på jackan???
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Innerjoin skrev 2009-09-12 14:32:46 följande:
    Jag fick ju min jacka med igår, och är glad jag tog 2 (och inte 3), denna var perfekt!
    Fick du din jacka igår ialla fall?????
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Innerjoin skrev 2009-09-12 17:31:07 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-12 15:08:23 följande: Japp, var på stan på eftermiddagen då det plingade trevligt i min mobil
    Åh, så roligt
    Jag vet precis hur det känns!
    Längtar tills vi kan börja använda dem
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    villemina skrev 2009-09-14 10:20:55 följande:
    *förvirrad*I min lokala OM-butik sade de att 112:an är höstjacka och 738A är mer en vinterjacka. Hur är det egentligen?? Är 112:an tjockare (har aldrig klämt eller provat 112:an).
    Jag tyckte också att 112 kändes tjockare och varmare...
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Audrey Will skrev 2009-09-14 11:24:11 följande:
    Det var det jag fått för mig! Däremot är ju 112:an kortare än 738:an, så inte lika varm över lilla baken..
    Ja precis man får inte glömma bort at värma lilla baken
    Därför tog jag en storlek storre i min 738 så jag kan ha en kofta under om jag vill

Någon som har firstlady angora cardian?
    Eller som har provat den för jag är lite sugen på den och undrar hur den sitter/ser ut på och om den är skön...?
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    alias skrev 2009-09-14 12:24:21 följande:
    First Lady är en helt underbar kofta, figursmickrande och skön - dvs inte stickig. Jag älskar den!
    Tack, jag litade på dej och beställde den nu
    Den ser så himla fin och och kan nog också lätt pigga upp alla lite halvtråkiga toppar som man kan ha under..
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    SooJuicy skrev 2009-09-14 13:51:26 följande:
    Va och hämtade ut min revolution blouse och är ju verkligen helt underbar, så den behåller jag, men den rosa veulor hodded tunicen va en stor besvikelse! Inte alls lika fin irl som på bilder ju, mer grisrosa, för lång, morgonrockskänsla, sladdrig, nästan 2 pix...nej den åker tbax! Jag som annars älskar veulorplaggen och min robe
    Åh, jag älskar också min revolution bluose..
    Jag har den i powder strl 2..
    Tyckte först att den var lite stor men nu har jag vant mig..
    Vill ha en i chalk också för den är också såååå snygg..
    Vet inte iså fall om jag ska ta 1 eller 2...
    Vilken färg och storlek tog du?

Idag fick jag samtal från Odd Molly
    Jag mailade ju dit angående mitt strul med Nelly och vi mailade ett par gånger sen ringde hon mej idag och de gillade inte alls det som Nelly håller på med och de hade bett Nelly att ringa upp mej så fort som möjligt så nu väntar jag med spänning

Fortsättning följer
    dsmammor rules
  • fru vanheden
    Trollens mamma skrev 2009-09-14 15:30:54 följande:
    VAR hittar jag en nylon parkas powder 112 storl 2????Skulle beställa idag från Zoovillage,men den var slut i den storl.....
    Country-dreams.se
    Jag köpte min där men skickade tillbaka den förra veckan mot en 738
    dsmammor rules
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2