• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Audrey Will skrev 2009-09-11 17:13:32 följande:
    Snygg dörr
    Men vad fasiken.... trot fl jävlas med mig. Nu har jag provat igen.-
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Audrey Will skrev 2009-09-11 17:21:33 följande:
    Både din och Fru Vanhedens ser supermysiga ut! Jag tycker du är fin i den bruna Morty! Can't wait att hämta ut min, ska dra om 10 min.
    JTack, ja den var jättemysig. Som sagt lurvigt foder i hela jackan förutom i ärmarna. Gosigt! Men jag ska ta och byta storlek iaf. Kul å höra vad du tycker om den.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Stargirl skrev 2009-09-11 18:34:44 följande:
    Jättefin bild! Jackan sitter ju som en smäck på dig.
    Tack! Fast den är lite snäv över axlarna på mig när jag rör mig. Sen håller maken fast vid att jag ska ta en röd istället. Tycker det är jättesvårt att välja för jag tycker de är fina båda två på olika sätt.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-09-11 20:45:53 följande:
    Tjo! Här var det livat värre Antar att ni andra har ett liv? Bäst att göra något vettigt då.
    Hej!

Ska hålla utkik efter jackor/kappor när jag är på stan.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    barn05 skrev 2009-09-11 20:49:54 följande:
    Jag har köpt 112an men funderar på att byta till 738an eftersom jag tror den är längre och jag har alltid långa tunikor eller klänning. Är det nån som kan hjälpa mig med svar, är 738an längre i modellen? och hur mycke skiljer det i sådana fall? Jag blev förälskad i volangen på 112an och därför beställde jag den men många av er verkar vara helt fast vid 738an. Är den rymligare eller skönare på något sätt? Skiljer sig de annars något, rymligare upptill eller så? Stort tack för svar på förhand!
    Jag valde 738:an för jag ville inte ha den där volangen längst ner. Inte jag. Tyvärr har jag inte provat 112 och kan inte jämföra.
    Duntoffla skrev 2009-09-11 20:51:13 följande:
    Hej! Vad fin du var i jackan! Är du nöjd med den? Tack!
    Nja, jag gillar ju inte bilder på mig själv. Moa som tog bilden och jag tycker jag ser halvdrogad ut. Fast jag är ju förkyld så jag får väl skylla på det. Ja, jag är nöjd. Förutom då att jag behöver byta till en 3:a. Verkar som jag har för breda axlar och det blir lite tight. Sen fightas jag med mig själv om jag ska ha en brun eller röd. Jag gillar ju färg men så har jag en bäska som är beige, brun och lila och passar så bra till den bruna. Fast maken tycker att väskan passar till den röda oxå!!??!!
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-09-11 21:01:32 följande:
    Jag gillar inte heller att vara på bild. Hmm...svårt val mellan röd och brun, bägge är snygga färger. Röd är "roligare" medan brun kanske är mer användbar. Väskan tror jag också funkar till den röda jackan som det låter
    Ja jag provad den till en anna röd jacka jag har. Ja, en röd är ju som du säger 'roligare'. Hade man haft råd hade jag köpt båda.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Frusna flickan skrev 2009-09-11 20:53:07 följande:
    Var iväg i butik idag och provade nylon parkasen i stl 3 som jag på min 738:a i bomull från förra året. Men gud vad ärmarna är långa!!!!!!! Jag är glad att jag behöll min för jag kunde inte ha den utan att vika upp. Butiksbiträdet sa att de förlängt armarna och det var nog bra i de mindre stl men större kvinnor har ju helt plötsligt inte längre armar än genomsnittet. Lite tunnare var den också. Annrs, vilka ljuvliga färger. Den i almost black tycker jag var svartare än almost black brukar vara. Ej åt det grå hållet. Ljuvligt fina allihop, gillade också den röda!
    Skoj att prova! Jag hoppas att den inte blir allt för lång i ärmarna till mig.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Solskensmamman06 skrev 2009-09-11 20:59:28 följande:
    Såg ni att Laila Bagge hade en 327:a på sig i pre-viewen inför nästa vecka?
    Har inte sett det ännu, har spelat in. Så då ska jag kika extra noga.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    alias skrev 2009-09-11 21:25:21 följande:
    Tack för uppmuntrande ord ... du har säkert rätt. Nojae till det lite, kanske ... CD har allrid vari så snabba att leverera, men hon ar säkert jättemycket just nu. Jag håller ut ... Väntar på leverans från Innebutiken, och suktar efter att MissGreta ska uppdatera ... Provade OnceInALifetimeCoat i butik igår, ohlala så underbar. Men jag får bara inte köpa den, det är too much ... Men i det ögonblick jag tog den på mig så var det som jag hade died and gone to Molly-heaven ... Samtidigt är den inte riktigt jag ... och med det priset måste det kännas som att YES, den kan jag sova i!!! Nåja, vi får se.
    Jag har oxå mailat och ringt dit idag. Iofs inte förräns efter 17. Hon håller väl lite fredagskväll kanske. Jag frågade om jag kunde komma förbi och lämna/byta jackan då jag inte bor långt ifrån henne om adressen stämmer på paketet. Får se när vi får svar och jag hoppas du får ditt paket på måndag. Jag vet att det brukar kännas som en evighet tack vare att man måste vänta heeela helgen.

Åh, jag fick hämtat min 100gr frill l/s i cherry. I love it!!! Sååå skön! En fråga bara, det ska bara vara en rosett på vänster ärmen? Ingen på höger? Inget jag tänkt på tidigare men reflekterade över det idag för jag som sagt 'antagit' att det skulle vara på båda. Absolut inget som stör för det behöver inte vara symetriskt för min del.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Puffig Pingla skrev 2009-09-11 22:56:11 följande:
    Det ska bara en rosett så den är ok
    Vad bra, tack! Misstänkte att det var så men ville bara dubbelkola.
    Pluttan & Plutten
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2