Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Mabimao skrev 2009-09-08 20:51:26 följande:
    Jag har efter att ha retat mig på detta med knapparna länge, fixat det. Först sydde jag stygn vid varje knapp, funkade sådär, sedan har jag sytt ihop längs framsidan så att den träs på istället. Låter kanske dumt, men jag lovar, det blev toppen. Det syns inte alls. Jag sydde längs den söm som redan finns och började där man knäpper första knappen tills där man knäpper sista. Helt plötsligt använder jag denna jämt.Jag kan maila bilder till den som vill se. Inboxa mailadress.
    Så brukar jag också göra på vissa kläder för att det inte ska glipa vid brösten - skitbra!

Jag sitter här och deppar lite.. Hade min ljuvliga reolution på mig idag och fick tre komplimanger på en timme av olika personer. Sedan hade min freedom äntligen kommit men vad trist med färgen. Har ju tänkt lite på att de blir för lika men hoppades att freedomen skulle kännas mer vit då jag tycker den ser sådan ut. Chalk passar verkligen till det blå men jag tycker inte att det är en optimla färg till det rosa faktiskt. Jag hade velat ha freedomen kritvit med rosa kanter istället. Jag skulle inte snålat för att handla med 15% på folkart utan skulle tagit den i blått istället. Säkrare också då de lila tofsaran antagligen fäller sådär jobbigt som på livaloten. Hänger an tofsarna så de nuddar tyget så färgar de av sig........... Vilka I-landsproblem man har
  • Frusna flickan

Sorry för alla stavfel och missade bokstäver ovan... Och jag menade altså att jag beställde från folkart som bara hade freedom i chalk ist för att beställa från stayhard som jag eg ville...........

• Frusna flickan
    Morty skrev 2009-09-09 09:44:42 följande:
    Åh en till iaf som oxå vill ha chocolate.
    Jag vill med! Me jag kan ej bestämma mig om jag ska sälja min förra årets i bomull för det... Anser mig inte ha råd med två likadana jackor. Undrar om den är så "lätt" som förra årets?
  • Frusna flickan
    villemina skrev 2009-09-10 10:52:16 följande:
    Ingen som vill svara på min fråga...? Det där om foder & yttertyg, asså. Någon mer som har sin 738A hemma som kan kolla?
    Jag ahr ju min från förra året och fodret hänger liksom löst nertill. Det är bara fastsytt i sidorna så att säga. Jag har iofs den tyngre modellen av jacka i bomull men jag tycker ej att det blåst upp eller delat sig på något sätt. Jag minns att jag tänkte som du först men det har ej stört mig sedan. Jackan är jättefin!
  • Frusna flickan
    Audrey Will skrev 2009-09-10 11:48:11 följande:
    Kan jag inte få liiite sympati över min upp-och-nervända logga? För att spä på mitt trauma så svarar inte M&H på mitt mail, har mailat igen. Tycker jag är värd en liten handkräm eller nåt från dom när jag nu måste sprätta och sy i en sån dyr blus. *tycker synd om mig själv, och om min symaskin som ska behöva utstå mig*
    Jag håller abslout med om att du är värd en fin handkräm för besväret
  • Frusna flickan
    alias skrev 2009-09-10 16:04:41 följande:
    Jaghar nog glömt tacka dig för detta, tyvärr tappade jag bort mig ialla inlägg så det blev aldrig gjort (att ringa, alltså).Men idag har jag fått tag i DEN SISTA i stl 4 hos innebutiken, yippie!(Kålle och Ada hade nämligen hunnit sälja slut nu).Tusen tack för ditt erbjudande om hjälp!!!!Kram
    Ingen fara Härligt att du fick tag på en!
  • Frusna flickan

Skrutteruttan: Jag bytte in min freedom i chalk (som jag tyckte var för lik revolution i chalk) mot en check me andress i rose efter din fina bild i bt. Vilka strumpbyxor har du på dig till?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2