Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

isako skrev 2009-10-03 21:41:31 följande:
    Ohhh men du är ju perfekta storleken!! Vi 3-4 or betalar nypris ibland mer för bättre begagnat.. Nytt skall vi inte sncka om.. Fynda på på Tradera din fuskis *muttrar över långtradar arsle, gäddhängsarmar & basuckor som väger ton*
    Hoppla! Nog för att den kanske är svår att få tag på men 1000 spänn?!
    Morty skrev 2009-10-03 22:21:40 följande:
    Halloj i tråden! Idag invigde jag min jacka (738:an). Det blåser ju något kopiöst här nere. Den värmde skönt. Min son på 4 år sa -Mamma jag tycker din nya röda jacka är så fin! Helt sjukt vilka överpriser det blir ibland på T. Känner nästan ibland att jag hellre köper nytt för då vet jag att det är äkta samt att det är ju supersvårt att fynda. Ja, jag lyckas då inte iaf. Samtidigt så vill man ibland ha tag på något från gamla kollektioner. Svårt det där.....
    Vilken söt son du har!

Visst vill man ibland ha gamla godingar men en vit tunnare topp för ca 450 kr mer än vad den kostar i butik känns lite galet.
    isako skrev 2009-10-03 22:50:48 följande:
    Förresten! Vad sjutton har man för mössa etc till jackan i Dark red?? Tips? Passar inget vidare i gräddvit - vit. Är ju en blekfis..
    Röd? Fast det kan ju vara svårt med samma nyans förstås. Är iofs säker på att du visst passar i gräddvitt.
  • Duntoffla
    isako skrev 2009-10-03 22:59:06 följande:
    Heeelt galet juh!! Plus att den är typ genomskinlig så man måste ha antingen ngt under eller ngt över.. Nej tack. Diggar inte lager på lager! Tror du? Kanske har ratat det för tidigt.. Hmm får ner på stan o testa igen
    Jag gillar verkligen Cupcakes longtop (sitter i min dark powder nu) men inte för de pengarna.

Japp, jag tror du kommer vara jättefin i det!
  • Duntoffla
    isako skrev 2009-10-03 23:14:22 följande:
    Men är de inte genomskinliga? Kan du ha dem utan linnen o så under?
    Nja, det är ju lite "perforerat" och har två spetskanter ( en under bysten och en nertill) men jag tycker inte att det är genomskinligt ändå. Men det kanske är för att huden inte lyser igenom lika mycket som kanske på ett vitt.
  • Duntoffla

Pointelle top- hur är dessa i storlek? Och är det mest avsaknaden av den vågiga kanten nertill samt att spetsen saknas vid bysten som skiljer den mot Cupcake?

• Duntoffla
    Sara Mia skrev 2009-10-03 23:37:13 följande:
    Jag har cupcake longtop i den naturvita (chalk) färgen. Den är inte särskilt genomskinlig tycker jag. Jag har en hudfärgad BH under och då tycker jag att det blir helt OK. Den är toppenskön. Dessutom är den riktigt snygg att ha sticka fram under tex. Lovely knit koftorna. Den är tunn och följsam, samt att det är snyggt med spetsen nertill. Testa om ni har möjlighet.
    Visst är de toppensköna? SKulle vilja ha flera andra färger.

Har du provat Pointelle top?
  • Duntoffla
    skåne tjej skrev 2009-10-03 23:41:17 följande:
    Hej! jag har ca strl 36 i tröjor, ibland strl 38. Vilken storlek skall jag då välja av Odd mollys plagg? 1 eller 2? Tänkte handla på nätet nämligen.
    Storlek 1. Jag har storlek 2 och har 38-40 upptill och storlek 3 nertill (42)
  • Duntoffla
    isako skrev 2009-10-04 10:07:04 följande:
    Såååå fin! Inga kopior finns så vitt jag vet. Dock är de stora i strlk och "växer" med uppgiften. Tror absolut 2 blir tokstort på dig.. Skulle tippa en 0a kanske en 1a om du vill ha den löst sittandes. Meinen gotten vad jag svamlar på.. Nåja..
    God morgon svammelfia

Jag har samma i Cupcaken som i mina andra överdelar dvs 2. Visst är de ju inte heltäta men genomskinliga skulle jag nog inte säga i alla fall. Antar att det beror på vilken färg. VItt är ju för det mesta lite genomskinligt oavsett vad man tar. Jag har som sagt dark powder och alltid en hudfärgad BH under.
    Tuffelisa skrev 2009-10-04 09:27:58 följande:
    Godmorgon allihopa! Jag satt som en dåre i 2 timmar igår och klickade fanatiskt igenom varenda webbshop jag känner till för att hitta Everyday long cardigan i grått storlek 3. Helt plötsligt MÅSTE jag ha den. Undrar därför om någon här har sett den...jag vet att den fanns nyligen i någon webbshop men jag hittar den inte igen...
    Jag har sett den i Bronze i strl 3 på Shirtstory men tyvärr ingen grå
  • Duntoffla
    JuliaochNelly skrev 2009-10-04 10:34:51 följande:
    Jo det är för mycket känns det som men ack villken dröm.
    Ja, den ser så himla fin ut. Känner dock att min smärtgräns för en kappa är max 2500-3000 kr
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2