• Bakar

Västervik

Har oxå hittat hit men vad snabbt tiden går... men jag hatar fl sett att man måste starta nya trådar hela tiden *suckar*

Vad hittar alla på för roligt idag då??
    själv måste jag skaffa mig ork för att tvätta och städa sovrummet.. jag orkar inte mer än ett rum i taget innan ryggen tar död på mig!!
    Bebisen trycker neråt nu pch det bränner och svider som bara den.. känslan av en melon mellan benen e ju inte så skönt heller för den delen hehe :P

sen ikväll kommer tjejerna över och ser på sista avsnittet av prison break riktigt sorgligt ju...

• Bakar

Vi är ju äntligen färdiga med barnrummet så det känns skönt att man kan släppa det nu lite... men jag förstår att det tar på krafterna jag orkar städa ett rum i taget om ens det.. tycker det e jobbigt nog att stå böjd och plocka ur disken till och från!

Men nu e en maskin tvätt på gång i alla fall och jag har börjat damma lite småt i sovrummet.. men e så hungrig så ska ta mig ett knäckebröd... sugen på tacopaj men har ingen energi för att gå och handla ställa sig och laga mat och sen fortsätta städa.. så jag ska städa klart sen får jag se vad jag har ork till!! Man orkar ju bara äta tre tuggor sen e man ju mätt i alla fall för att sen va hungrig en kvart senare!!

nehepp nu måste jag fortsätta med städandet innan jag fastnar här :P

• Bakar

ewis1: finns det mycket roligt eller?? kanske ska ta mig en promenad och kolla läget någon dag =)

Nu har jag städat färdigt i 2 rum.. sambon e ledig imorgon så då får vi ta resten...
    Jag har inte hunnit med att handla än så jag får nog skippa tacopajen idag oxå =/
    Känns lite jobbigt att ställa sig och fixa med allt sånt nu får nog bli nått enkare typ tonfisksallad eller nått.. ikväll ska vi ju äta kladdkaka och glass så kan ju va bra med något nyttigt innan :P

hoppas ni får en mysig kväll nu tjejer

• Bakar

Nu ska jag lägga mig i ett bad.. jag passar verkligen inte som gravid och tål tydligen inte smärta så bra :P Räcker med att städa lite och hänga tvätt sen e ryggen halv död, samandragningarna kommer tätare och förvärkarna kommer med posten typ..
    Så nu ska jag lägga mig i ett bad och hoppas på att dom släpper... så man kan ha lite mys tid med sambon och hans son =)
    Imorgon bär det av till Blackstad och hälsa på sambons föräldrar samt plocka blåbär och lite svamp =)

Vad ska ni alla hitta på för trevligt ikväll då??

• Bakar

blä vad mycke man sovit i natt Not! Om jag haft tur blev det 2timmar allt som allt... Typiskt att man har hela dagen planerad så man har ingen chans att vila heller... Hoppas inte dom här förvärkarna blir värre när man ska ge sig ut i skogen och plocka svamp och blåbär bara... Min käre far skulle ju dö då tror jag hehe =p nehepp nu ska jag ta hand om "sonen" som har vaknat sambon ska ju iväg och klippa sig ... Ha en bra dag alla nu kram o hej

• Bakar

Nu är man äntligen hemma efter en hel dag i skogen.. gick bra trots allt =)
    meen nu e jag färdig som människa tror jag så nu blir det att lägga sig i badet med min bok och hoppas på att jag inte somnar :P

• Bakar

Man kan boka besök via sin barnmorska.. föräldrargruppen anordnar ju oxå träffar på förlossningen men det e ju inte alla som väljer att gå i gruppen så då får man ju tid på annat sätt =) jag ska gå den 1/9

Fick reda på igår under våran sista föräldrarträff att det ev inte blir någon föräldrargrupp till hösten pga svininfluensan.. väldigt trist måste jag säga..
    tycker folk är lite väl rädda för det här med svininfluensan om jag ska va ärlig!
    Men dom som jobbar på BVC sa att tiden dom har till föräldrargrupper ska användas till att vaccinera samt att man inte ska träffas i stora grupper!

Idag bär det ut till päronen i ankarsrum för min del så man får umgås med underbara syster hela helgen och mina 2 små gullungar.. Isabelle lär väl trycka på magen som vanligt och kräva att den lille ska titta ut snart :P
    Men nu börjar jag nog hålla med henne.. bebis har ju bakat färdigt nu hehe :P

Fick min tens apparat igår det va en kladdig gudagåva måste jag säga =)
    Bebis hjärtljud va 151 igår SF mått 37 precis över kurvan så nu blir det ett nytt ul för att kolla att det inte är en jätte där inne!! Huvudet va rörligt så nu har jag fått mycket info ifall vattnet skulle gå innan den har fixerat sig :P

Någon som har lust att förklara hur slemproppen ser ut??? tror min lossnade igår.. jag vet ju att dom återbildar sig tänkte bara ifall någon kunde beskriva den för mig så jag inte e helt fel ute hehe

• Bakar

musdoktor: ja jag tycker verkligen det... Det e ju föräldrar träffar man vill gå på sen när bebisen är här... Så man lär känna lite andra med bebisar i samma ålder... Imorgon bär det av till ALV med mamma, syster och båda syskon barnen.. Hoppas man orkar gå och stå hela dagen... Men med bältet går ju det mesta i alla fall :) Ha en bra kväll nu alla själv ska jag äta kräftisar wee

• Bakar

Miss Cee: Jag sa till min BM att jag ville ha en tens så jag fick den sen gången efter.. så det ska väl inte va några problem för dig heller.. man lämnar ju tbx dom på förlossningen sen efter den lille har valt att titta ut =)

Besök på Förlossningen löser sig bara prata med den BM du kommer få här så ska det inte va några problem... vilken BM får du vet du det eller??

Nehepp nu ska jag slänga mig i sängen och läsa klart min bok.. har ju varit hela dagen på ALV och sen kammat en långhårig collie när jag kom hem som tog 2 timmar och då fuskade jag :P men imorgon ska min gamle tant (12år) få bada lite vare sig hon vill eller inte :P kanske slänger in hennes dotter i duschen oxå bara för att ha det gjort...

Hoppas ni alla mår bra och haft en fin helg kram o hej

• Bakar

tror inte det är något som kommer träda i kraft... Kan inte läsa artikeln nu för e inne på mobilen MEN det e så många kvinnor som vill använda tens vid förlossning så det kan ju inte va möjligt att man ska betala för det... Men jag tycker synd om hans fru om han säger att vi har valt att bli gravida o typ får stå vårt kast! Oftast är man 2 om beslutet och för det andra ifall nu män skulle föda barn skulle graviditet va en sjukdom för länge sen! Blä vad jag hatar att aldrig kunna sova som jag till en hej nått... Ska det va så mycket begärt eller?

Svar på tråden Västervik