• Bakar

Västervik

vad jag älskar det här... Det är så mysigt att ligga i sängen och lyssna på regnet där ute =) tyvärr blev jag färdig med boken för snabbt men nu njuter jag bara av ljudet av regnet som e utanför fönstret =) Hoppas ni alla får en fin dag kram på er

• Bakar

Cid: det va helt underbart =)

Men nu ska jag va duktig och tvätta lite gardiner och bädda rent i sängen..
    Ska även göra fruktsallad till kvällen då jag e solo.. så antingen blir det en ny bok eller om det e nått bra på tvn och bara mysa i lugn och ro =)

Vad hittar ni andra på för trevligt??

• Bakar

Jag va hos BM idag bebisen va helt rörlig och inte en antydning på att den vill fixera sig =/ Sf måttet va fortfarande högt men hur mycke sa hon aldrig..
    Skulle ju på UL idag pga högt SF mått sist.. bebisen låg precis över normal kurvan så det va inget speciellt med den Men jag ska dit på torsdag igen för att göra ett nytt ul och mäta fostervattnet som va för högt idag.. har det ökat så kan det va något som inte står rätt till och då blir det besök på förlossningen och ev igångsättning.. vad som kan va fel fick jag inget direkt svar på... Hon sa att alla har olika mängder fostervatten så det här kan va normalt för mig men att dom måste kolla upp det som sagt... man blir ju lite fundersam när man inte har några direkta svar på nått...
    Hon sa även att bebisen låg väldigt högt upp för att vara så här långt gången så går vattnet skulle jag lägga mig ner och ringa förlossningen med en gång!

Ja det är mycket styr med att vara gravid.. det trodde man ju inte innan :P

Nu ska jag lägga mig i sängen och mysa med min bok och lyssna på regnet!!
    Ha en bra kväll nu alla där ute =)

• Bakar

det har väl med navelsträngen att göra.. trycket av när vattnet går och bebis inte är fixerad kan ju göra att navelsträngen dras åt samtidigt som bebisen trycker neråt..
    Kommer en bit av navelsträngen ut i samband med vatten ska man ringa efter ambulans lägga sig på golvet med kuddar under rumpan så att bebisen inte trycker neråt.. utan tbx lite igen för att inte navelsträngen ska dra åt för mycket..

• Bakar

hehe nej då =) det krävs lite mer än det för att jag ska ta åt mig av saker och ting =p Sen e det ju bättre att fråga om man inte vet saker och ting för tänk så fel det kan bli i onödan annars... Hur går det med magen växer den som den ska eller? Vem hade du som bm? Nä nu ska jag se vidare på csi ha det gott alla där ute och vad hände med att ni skulle skriva mer här ser ju bara mina inlägg hela tiden hehe

• Bakar

Klart man får säga att man e trött på det här... Det har jag sagt sen januari!!
    Jag är så trött på att alla förväntar sig att man ska må bra som gravid och att allt ska va en dans på rosor... Jag har aldrig varit så negativ, klagat eller kännt mig så värdelös som jag har gjort sen jag blev gravid.. Men jag skäms inte för det..
    Det är så synd att så många skäms över hur dom mår bara för att samhället har en viss syn på det här med att va gravid! Visst finns det stunder då jag älskar att va gravid..  men stunderna har varit många många fler åt andra hållet!!!

Jag räknar oxå ner nu... 13 dagar kvar till BF ska bli underbart den dagen jag får träffa våran lilla groda =)

Blev ommöbleringen bra då??

• Bakar

Då hade jag nog bett den personen dra dit pepparn växer.. Klart att det finns hemskare saker men alla upplever vi ju saker och ting olika!! Bara för att det finns hemskare saker så betyder det inte att det jag tycker är jobbigt slutar för det..
    Jag har en kompis som försökt bli gravid i över 2år nu och självklart klagar jag ju inte på samma sätt för henne men hon har allt fått höra vad jag tycker om det här.. vilket jag vet att hon inte har problem med eftersom hon är min vän och ställer alltid upp för mig precis som jag alltid lyssnar och ställer upp på vad hon har att säga..

Jag hade velat se din sambos min när han kom hem och ska gå och lägga sig i erat sovrum så e det helt anorlunda och eran säng syns inte till utan bara en sovande kille i sin egna säng :P snacka om att bli chokad först hehe
    Men jag förstår itne vart du får orken ifrån.. jag fuskstädar och tycker det är jobbigt nog!!! att plocka ur eller i diskmaskinen tycker jag e jobbigt nog hehe :P

Jahopp fredag idag och vet itne vad jag ska hitta på för fem öre..
    Kanske ska sikta in sig på att handla eller gå och träna en liten stund eller nått annat trevligt...

• Bakar

Duktig du är i alla fall =)

Idag blir det att åka och fylla upp frys o kylen med lite mat.. rätt tomt där inne just nu!! Sen får man ju passa på när någon med bil är i stan så man kan handla ordentligt =)
    Så nu kommer min älsklins pappa in strax så bäst man gör sig redo så man kan spendera lite pengar som vanligt :P

• Bakar

Majalaja: jag tycker inte jag styr med så mycke..
    Mycke fusk städande men imorgon måste jag städa garderoben så jag hittar pumpen till min pilatesboll..

idag när vi va runt och handlade överallt kom jag på den hårda vägen att jag glömde ta på mitt bälte för foglossningen så nu har jag både badat oc legat i sängen med vetekudden och tyckt synd om mig själv.. kommer nog bli att ligga i sängen resten av kvällen oxå kan knappt gå utan att det gör ont.. sambon har lovat rygg o fotmassage idag och varma mackor på det så det ska bli skönt att bli bortskämd lite =)

Jag e mer flitig att skriva här :P Mina vänner på facebook blir galna på mig för alla frågar om jag aldrig sover för min status uppdateras dag som natt och hela tiden :P

• Bakar

Hello på er =)
    Vattnet gick med dunder och brak i natt så har spenderat natten och halva dagen på förlossningen eftersom grodan inte va fixerad!!!
    Kl 10.00 idag hade den äntligen fixerat sig men den ligger fortfarande högt upp..  så vi blev hemskickade nu vilket e skönt så man kanske kan få sova lite,, sängarna va ju inget att hurra för direkt :P
    Har inget hänt till imorgon kl halv 9 blir vi igångsatta..
    men värkarna kommer ca var 10min så jag hhoppas det händer nått snart!!
    Men nu blir det sängen en stund =) ha det bra alla där ute

Svar på tråden Västervik