• Bakar

Västervik

jullan84 haha så söt man kan vara... Dom har verkligen sina idéer dom små liven.. Sambons son va ju där innan han kom till oss... Han pratade bara om pippis brandskola resten av dagen.. Skulle ge oss tips om vad man ska göra när det brinner så det är ju bra att dom kan ha roligt och samtidigt lära sig livsviktig info...

• Bakar

idag är det speedway och jag missar det.. Helt galet ju.. Men får va hemma och mysa med Melvin och en kompis =) vad ska ni andra hitta på en fin och solig tisdag?

• Bakar

Här går tvättmaskinen för fullt oxå.. alltid lika roligt nöje men den sköter sig ju självt så man ska väl inte klaga :P funderar på om jag ska laga mat eller äppelpaj.. hungrig som fasiken e jag hela tiden.. törstig med till tusen men det tillhör väl när man ammar kanske..

Vi va på BVC igår och allt såg super ut.. han hade gått upp 300g så det e ju inte illa på 4dagar =)

• Bakar

musdoktor: hur går det för dig? Idag är det underbart väder och jag vill grilla men sambon ska jobba och jag har inte fått svar av vad mina vänner ska styra med än heller... Hoppas någon vill umgås och grilla lite med mig och Melvin =p idag och imorgon är det premiär för sambons syster och mammas lilla affär att öppnas ute i blackstad dom säjer lite smått och gott =) vi ska dit imorgon och kolla läget =) ha en bra helg nu alla

• Bakar

Det är bara en liten affär som säljer lite keramik och sånt dom målat, stickat osv
    Det ligger ju där dom bor så lite utanför blackstad.. mitt ute i urskogen :P

• Bakar

Jo det går bara bra med lillen =) Han växer och mår nog rätt bra förutom all magknip han har till och från.. men på måndag ska vi köpa mnifom eller vad det heter så då hoppas jag det blir lite bättre oxå =)
    Tror jag äntligen börjat fatta att jag har blivit mamma det e ju hel sjukt ju men helt underbart..
    Sambon va iväg på föräldrar möte i torsdags och då skulle barnen beskriva sina föräldrar utan att skriva namn på ett papper... Då hade han skrivit: mamma jobbar med äldre i gamleby, pappa jobbar som kock, min extra pappa bor med min mamma och han är vaktmästare och min extra mamma är bara hemma och är mamma till min lillebror.. tyckte det va lite gulligt :P

Nehepp nu ska jag passa på att hoppa in i duschen medans killarna sover och sen blir det en tripp till blackstad..

Ha en fin söndag nu alla där ute =)

• Bakar

tänkte höra ifall vi ska ha en träff snart? Det skull ju vara roligt om vi kunde vara lite fler som träffades sist va vi ju bara 3 som kom.. Någon som är intresserad?

• Bakar

vi får väl diskutera fram en dag som passar alla eller dom flesta i alla fall... Jag har ju inte mycket för mig mer än bvc och leka mjölk ko ;) så jag kan anpassa mig efter era önskemål om både vart och hur... Vi kanske ska passa på att va ute innan det blir för kallt och då får ju barnen leka av sig lite oxå =)

• Bakar

vi har ju en underklädes butik på rådhusgatan... Om man går förbi mamma barn affären... Jag ska beställa min där för jag hittade inte heller någon som passade på lindex.. Skulle ha ringt i torsdags men minnet är bra men kort =p dom har 2 sorter att välja på tunna och sen en som är stadigare jag vill ha den sist nämnda men den hade dom inte hemma i min storlek..

• Bakar

Miss Cee hur har det gått med flytten?? har ni kommit i ordning ordentligt och så??

Musdoktor kommer det någon bebis snart??

• Bakar

Musdoktor visst e det jobbigt med alla kommentarer jag hatade när folk jag knappt kände kalla mig tjockis eller är du säker på att det bara är en där inne... Skönt att slippa det även om man saknar magen och sparkarna ibland... Hoppas det kommer en liten snart i alla fall... Ditt bf va i oktober va?

• Bakar

Miss cee förstår att det är jobbigt med rökare.. det finns inget äckligare :P
    Ni som röker här inne lär väl flippa totalt nu :P men ni får röka för min del bara ni inte står 3cm i från mig för då lär jag hosta ordentligt i era små öron :P
    Har ni privat hyresvärd eller bor ni hos bostadsbolaget??

• Bakar

haha jag tänkte inte ens gynekolog utan mer att det är en person med samma konstiga humor som jag har hehe... Någon som vet vart man kan köpa värmeinlägg att ha i bhn? Någon som prata om det i ett annat forum som sa att det va toppen vid mjölkstockning... Eller om ni har andra tips så tackar jag inte nej direkt heller =p

• Bakar

Jullan84 hur långt gången är du?? jag behövde ju inte göra någon vändning jag väntade ju bara på att han skulle fixera sig men det gjorde han ju långt efter vattnet hade gått...

Jag va nog tvärtom jag njöt sista månaden av att vara gravid.. mådde som bäst då.. visst hade foglossning, mådde illa dagligen men spydde ju bara ca 1-2ggr vecka... hade ju förväkar men inget som inte ett bad fixade.. jag tränade ju 3dagar innan han kom... och veckan innan va jag i skogen med min pappa och plockade svamp.. så jag njöt riktigt för första gången av att vara gravid i slutet =) men så kom ju han 9dagar tidigt oxå så jag kanske missade den värsta tiden...

idag har jag umgåtts med en kompis och ätit tacos och haft det bra.. måste ta mig till stan i veckan och se om jag kan hitta mig lite regnkläder så man kan ge siig ut i det här vädret inte roligt att sitta inne direkt...
    Ni med barn när började ni gå på öppna förskolan?? vi har inte varit än men skulle ju vara roligt att gå på lite sångstund eller nått sånt.. finns det nått annat roligt man kan gå på??

• Bakar

Musdoktor stort grattis vad roligt för er att väntan äntligen är över =)
    Du får lägga upp bilder så man får se undret =)

Jag klipper mig på studio JN gillar henne som tusan hon får alltid fria händer när hon ger sig på mitt tråk hår... skulle behöva klippa mig rätt skapligt men sen e det ju det där med tid och sen e jag ju sugen på lite längre hår och då kan manju inte riktigt klippa sig heller :P

Jag ska läsa igenom forumet eftersom jag inte har varit inne här på evigheter.. min mobil vill inte ladda den här sidan längre =/ Går ju oftast in på mobilen så det e lite trist.. Hoppas det är bra med alla i övrigt och att ni njuter av höst vädret =)

Själv har jag flyttat ut till Ankarsrum ett tag framöver pga stambyte i lägenheten.. tyckte det va lite trångt att bo i barack så bor hos mina föräldrar nu i 2 veckor till.. men det  eganska mysigt att traska runt med hundarna och bara njuta av lugnet...

Ha en bra dag nu alla glada där ute

• Bakar

Nu e man i Jönköping, det blir ett snabbis på jula och biltema innan Melvin får mysa med mostrar och kusiner =)

• Bakar

Jag tänker absolut inte vaccinera mig även att jag är en person i riskson som astmatiker... Jag är så trött på allt hysteri om det här med svininfluensan visst är det hemskt att folk dött av det men media gör det till en betydligt större grej precis som dom gjorde med fågelinfluensan men inget hände med det till slut... Då är jag hellre ego och tänker på mig själv än gör alla andra glada... Folk gör som dom vill och tur är väl det =)

• Bakar

Hello hur e det med alla där ute i höstvädret??
    Idag ska jag och Melvin till öppnaförskolan för första gången med en kompis =) det ska bli spännande som tusan tycker jag allt =)
    Man kan inte fatta att tiden går så fort min "lilla" bebis e ju redan 2månader helt galet ju!

Nej nu ska jag gå och baka lite scones =) bäst att passa på medans älsklingen sover sött

• Bakar

väduren82: man blir ju inte direkt piggelin i vädret en resa till värmen skulle inte va fel =)
    Vi va på babysång vid vita kyrka =) Han fattade ju inte mycket men jag hade det trevligt i alla fall hehe :P

• Bakar

KjellRoger: Jag håller med Nina jag gillar mitt Västervik :P Bott i england och spenderat mycket tid i Gbg men jag kommer alltid tbx till viken =)
    Det finns ju en blandning av folk precis som på andra ställen.. med andra ord vissa roligare än andra =) Jag har bra vänner och familj omkring mig så jag trivs som fisken i vattnet..
    MEN allt är inte bra i Västervik det finns ju inte alltid något att göra och mycket droger cirkulerar fortfarande i den här staden tyvärr..  Men nu har dom äntligen börjat satsa mer på ungdomarna i stan som att öppna mejeriet och så där =)
    Alla ställen är ju vad man gör det till.. vinter halvåret e ju inte så roligt vart man än är i det här landet då det har en förmåga att va grått och trist!
    Men våren, sommaren och tidig höst e helt underbara i den här staden enligt mig!

väduren82: då lär vi ju träffas där sen =) jag tänkte kolla den som ligger vid bvc oxå men jag har inte koll på öppet tider och allt sånt.. men jag ska nog lära mig om den här världen oxå :p

Svar på tråden Västervik