• Bakar

Västervik

Tack så mycket =)
    Går här med min  tens ska ge mig ut till willys nu och handla vindruvor så sugen på det hehe :P
    Vi får gå sakta men säkert det e ju bra att röra på sig.. Har lyckats sova i 1½timme så nu känner jag mig som en ny människa.. även om värkarna väckte mig till o från..

Musdoktorn du kan ju sätta igång din bebis så jag har någon att prata med på förlossningen hehehe :P

• Bakar

attans då.. men jag har ju inte åkt in igen än så välkommen imorgon halv 9 när jag ska va där hehe :P

• Bakar

Nä nu skiter jag i det här.. värkarna kommer ca var tredje minut nu jag mår illa och vill inte va med längre.. ska ringa FL sen väcka mamma o sambon...
    inte nog med att man att man ska ha ont man ska spy oxå!!!
    värkarna håller på ca i tre minuter!

• Bakar

hej på er... Fick mig en liten pojke idag kl 7.58 på 3240 och 48.5 lång =) åkte in vid 4 precis som jag hade sagt till alla mina vänner dagen innan... Så nu ligger vi här i sängen efter att ha lyckats amma han första gången så nu sussar han sött och jag ska följa hans exempel =) ha det bra nu alla där ute

• Bakar

Det blir en liten Melvin =) Idag ska vi bada lite och hoppas sen på att få åka hem imorgon efter att vi har träffat doktorn... Jag sa från början att jag ville hem så fort amningen funkar och jag känner mig rätt nöjd med det så ska bli skönt att få komma hem och bo in sig lite =) Hoppas det blir bättre med värkarna och att det kommer en liten bebis snart =)

• Bakar

Musdoktor hur går det för dig?? händer det något eller??

cid va roligt grattis till pojken i magen så mysigt ju =)

Nu är vi hemma och har det bra njuter av att bara vara vi tre här hemma storebror kommer förbi en sväng imorgon igen =)
    Har lagt in lite bilder på våran älskling nu oxå..
    Men nu vaknade han så bäst att passa på att mysa och ge lite mat =)

• Bakar

Tack så mycket alla =) Jo han e så söt och han har massa hår ett riktigt litet troll är vad han är min lilla kille =) Nu ska vi ut på promenix igen.. är trött men så fint väder så man vill inte sitta inne och uggla heller.. sova kan jag göra sen :P

Musdoktor: Det låter inte alls roligt det där... Vad sa din bm då??

Jag har redan klagat lite på förlossningen eftersom dom lät mig ligga där inne med ctgn i över 1½timme och dom va bara inne en gång efter det gått 15min och jag hade ringt på dom för jag ville ha en spy påse och tala om för dom att när jag hade som starkast värkar så visade ctg helt fel då gick den ner till allt från 0-7 och när jag itne hade ont alls knappt va den uppe i 20 hel sjukt!!
    Vist had dom mycket att göra och jag hörde akutlarmet osv men tycker någon borde ha kommit in och kollat till mig under den här tiden framför allt när man är förstföderska och inte vet alls hur det ska kännas..
    Jag trodde ju att jag "överdrev" min smärta och tänkte att jag tror säkert att den är värre än vad den var.. men så va det ju inte för när dom väl kom in så sa jag ju att jag ska ha bedövning nu för jag klarar inte det här så skulle hon ju kolla för första gången hur öppen jag var och då va jag ju helt öppen så då va det bara att få in mig på en sal för att börja föda barn..
    Jag kom in vid 4 och jag kom in till förlossningssalen vid kvart i 6 på morgonen och vid 7.58 var han här så det gick ju snabbt.. när jag väl hade personal runt mig så va dom helt underbara på alla sätt och vis... men just att så mycket hände och jag va dum nog och tänkte att jag inte ska störa gjorde ju inte saken bättre heller.. om jag någon gång ska göra om det här så ska jag ringa på klockan när jag har ont skita i alla andra och tänka på mig själv =)

Nä nu vet jag knappt vad jag skrive om för telefonen ringer hela tiden :P
    Så nu lämnar jag datan och luren och ger mig ut på en promenad med min lilla son =)

• Bakar

jo det e illa faktiskt.. jag hade ju även värkar var tredje minut som varade i flera minuter oxå plus att mitt vatten hade gått så någon borde ju ha kollat till en lite mer.. jag vet ju att dom har haft fullt upp på förlossningen sen jag va där men det ska ju inte  vara en ursäkt tycker man,,

• Bakar

väduren82 jag han ju inte få någon badövning mer än lustgas.. knappt det för min astma gjorde att jag hade svårt med för mycket lustgas... så fick ju mycket syrgas

skönt att rul såg bra ut =) Då är det bara att fortsätta längta fram tills bebis är här =)

• Bakar

Musdoktor hur går det för dig..???

Idag blir det att åka ut till mor o far och umgås med systrarna och syskonbarnen =)
    Pappa ska även leka grillmästare så det kommer bli en hel mysig dag..
    Ska även se hur hundarna reagerar på att jag har bebis nu.. tror att dom har tyckt det varit skönt att någon av oss inte har barn men nu e det slut på det :P

Vad ska ni andra hitta på då??
    ni med barn ska väl säkert till brandstationen nu när det är öppethus idag =)

Ha en fortsatt bra helg med er =)

Svar på tråden Västervik