• Anonym (Jobbigt)

Sambons unge förstör relationen

Är nu så jävla trött på min sambos unge.
    Ungen hälsar inte, pratar knappt med mig, har sagt att h*n inte tycker om mig och att h*n inte vill träffa oss (mig och mina barn)..

Jag har verkligen förökt med alla medel men nu har jag gett upp och fasar för de tillfällen ungen kommer . Enl. ungen är det mamman som säger att vi inte ska träffas och att jag är dum av olika småsaker. Pappan, min sambo vill inte prata om det och tycker inte detta ska tas på allvar för barnet är nyss 5 år fyllda och ännu så liten. Han tycker att jag ska köpa presenter till hans unge för att h*n ska tycka om mig. Tycker ungen är otacksam då jag aldrig hört ett tack eller fått någon större respons tidigare av det jag gett h*n.

Jag tycker själv att min sambo borde stå upp för mig och sin nya familj och prata med exet om detta men han kan inte ens be henne sluta ringa mindre (hon kan skicka ungen till att ringa pappan för att själv få prata ibland flera ggr/dag och bara när han är på jobbet har jag förstått).

Så snälla finns det någon som har ett bra råd om hur jag ska göra??

• Svar på tråden Sambons unge förstör relationen
  • Anonym (lisa)

Anonym (Jobbigt) skrev 2009-08-18 00:03:27 följande:

Anonym (hmm) skrev 2009-08-17 23:58:25 följande:
    Då du tycks ha läst lite tokigt måste jag tala om för dig att jag har inte nämnt någonstans att jag inte tycker om sambons barn. Har bara talat om att jag tycker om mina egna barn mer. Du vet, "blod är tjockare än vatten"..
    Kan inte sambons barns ogillande mot dig har med svartsjuka att göra? Att ha skilda föräldrar och sedan får pappa en ny liten bebbe med en annan "tant" kan var jobbigt för ett litet barn.
  • puss

låter som om det är dags att göra slut då.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Anonym (skilsmässobarn)

Ojojoj, nu har jag några tankar. Min första reaktion: Okej, ett barn på 5 år... Det är inte gammalt, men alla försvarar det med att det är ett barn. BARN ska lära sig att bete sig (helst från 0 års ålder) och inte "komma undan" med att det "bara" är ett litet barn. Barn är otroligt testande och beräknande. Och du ska ABSOLUT INTE köpa presenter till det barnet. Vad ger det för signaler till dina egna barn? De får ju ingenting varken av dig eller deras pappas nya dam. Förresten lär sig barnet då att jaha, beter jag mig illa, då får jag presenter av det där "puckot". (Du förstår vad jag menar?) Jag tror absolut att barnets mamma har ett finger (för att inte säga en hel hand) med i spelet.

Sen tänker jag på en sak som många hängt upp sig på. Ni har ett barn ihop, du och sambon, förstår jag. Alltså tror jag inte att det barnets föräldrar separerat för en kvart sen och att du trätt in direkt som "ny" mamma. De måste ha varit separerade ett par år åtminstone, alltså kan inte barnet ha några direkta minnen från föräldrarnas tid ihop.

Jag tycker att du ska sätta dig ner med din sambo och säga att varken du eller hans barn mår bra i den relationen som är mellan er. Säg att det känns som om barnets mamma vänder barnet mot dig. Om han fortfarande inte bryr sig, fast du säger att HANS BARN inte mår bra i relationen, så säg att då måste du prata med barnets mamma om den ohälsosamma relationen, för visst måste väl någon av barnets föräldrar bry sig? Försök att trampa på lite ömma tår.

Jag håller tummarna för att ni ska lösa det här. Stor kram!

• Anonym (lisa)

Anonym (skilsmässobarn) skrev 2009-08-18 07:36:14 följande:

Ojojoj, nu har jag några tankar. Min första reaktion: Okej, ett barn på 5 år... Det är inte gammalt, men alla försvarar det med att det är ett barn. BARN ska lära sig att bete sig (helst från 0 års ålder) och inte "komma undan" med att det "bara" är ett litet barn. Barn är otroligt testande och beräknande. Och du ska ABSOLUT INTE köpa presenter till det barnet. Vad ger det för signaler till dina egna barn? De får ju ingenting varken av dig eller deras pappas nya dam. Förresten lär sig barnet då att jaha, beter jag mig illa, då får jag presenter av det där "puckot". (Du förstår vad jag menar?) Jag tror absolut att barnets mamma har ett finger (för att inte säga en hel hand) med i spelet. Sen tänker jag på en sak som många hängt upp sig på. Ni har ett barn ihop, du och sambon, förstår jag. Alltså tror jag inte att det barnets föräldrar separerat för en kvart sen och att du trätt in direkt som "ny" mamma. De måste ha varit separerade ett par år åtminstone, alltså kan inte barnet ha några direkta minnen från föräldrarnas tid ihop. Jag tycker att du ska sätta dig ner med din sambo och säga att varken du eller hans barn mår bra i den relationen som är mellan er. Säg att det känns som om barnets mamma vänder barnet mot dig. Om han fortfarande inte bryr sig, fast du säger att HANS BARN inte mår bra i relationen, så säg att då måste du prata med barnets mamma om den ohälsosamma relationen, för visst måste väl någon av barnets föräldrar bry sig? Försök att trampa på lite ömma tår. Jag håller tummarna för att ni ska lösa det här. Stor kram!
    Nja, rent teoretiskt KAN faktiskt ts och pappan varit tillsammans i typ en kvart. Det skriver hon ingenting om och många blir gravida på en gång - alternativt har ett förhållande med gifta/upptagna personer.

Oavsett vilket så håller jag med dig om att barnet inte får bete sig hursomhelst - men det är pappans sak att fostra barnet i första hand. Ts får klaga till barnets pappa istället för att gnälla över mamman och barnet tycker jag.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-08-17 22:39:05 följande:
    Men fy vilken pissig inställning du har till honom! Usch för dig.
    Du glömde en grej; " DU visste att han hade barn sen innan så kom inte å gnäll"
  • Anonym (maja)
    Anonym skrev 2009-08-18 21:23:37 följande:
    Du glömde en grej; " DU visste att han hade barn sen innan så kom inte å gnäll"
    Hurru du.. visst, man vet om att personen man träffar har ett barn! MEN, man kan omöjligt VETA hur det kommer att vara, när man lever tillsammans!!!! Det kunde ju ha gått hur bra som helst, DET VE T MAN INTE för alla barn är olika, alla barn reagerar inte på samma sätt.....
    ursäkta, men blev störd av det du skrev.
    Har själv en "bonus-dotter" och jag har hört den där frasen innan.....
    Men då hade dock min sambo sin son varannan helg, för att SEDAN bli varannan vecka, för at SEDAN bli HELTID..... det är jobbit om det inte funkar då...
  • Anonym (maja)

min bonus-son menar jag såklart

• Mittilvet

Anonym (maja) skrev 2009-08-18 22:12:26 följande:

Hurru du.. visst, man vet om att personen man träffar har ett barn! MEN, man kan omöjligt VETA hur det kommer att vara, när man lever tillsammans!!!! Det kunde ju ha gått hur bra som helst, DET VE T MAN INTE för alla barn är olika, alla barn reagerar inte på samma sätt.....ursäkta, men blev störd av det du skrev.Har själv en "bonus-dotter" och jag har hört den där frasen innan.....Men då hade dock min sambo sin son varannan helg, för att SEDAN bli varannan vecka, för at SEDAN bli HELTID..... det är jobbit om det inte funkar då...
    ...jag läste det inlägget du syftar på som ironiskt.

Det är en utav de vanligaste idiotkommentarerna som finns när det gäller "bonus"livet, strax efter anonyma påhopp.

Livar upp trådarna på något sätt, gör dem unika.

...eller nej, gör så att alla trådar ser likadana ut oavsett situation, SÅ var det ja
  • mollieboll

Har bara läst TS.

Din sambo MÅSTE sätta sig ner med sitt barn och prata igenom det här och få barnet att förstå att det inte är ok. Helst ska du vara med vid samtalet.
    Barnet vill nog egentligen inte göra dig ledsen men är nog oerhört förvirrad med tanke på att det är mamman som ligger bakom.

• Anonym (1bonus)

Anonym (lisa) skrev 2009-08-18 07:13:04 följande:

Anonym (Jobbigt) skrev 2009-08-18 00:03:27 följande: Kan inte sambons barns ogillande mot dig har med svartsjuka att göra? Att ha skilda föräldrar och sedan får pappa en ny liten bebbe med en annan "tant" kan var jobbigt för ett litet barn.
    de tror jag med.. har vart och är fortfarande lite i samma sits
Svar på tråden Sambons unge förstör relationen