Hoppar oxå in här,fast jag inte blivit änka än(usch så hemskt att skriva
)
Jag är 30 år å maken snart 36år.
Min man kommer att dö av sin hjärntumör.-( vi har kämpat i 7 år,haft motgångar och medgångar,men hela tiden levt livet,aldrig låtit den grymma sjukdomen stoppa oss. Men nu har sjukdomen vunnit
de kan inget mer göra,å maken försvinner sakta men säkert,han är jättesvälld av alla mediciner,å hans personlighet är heelt förändrad,han är inte den jag gifte mig med längre.
Vi har 3 barn tillsammans 2 pojkar på snart 10år å 7 år,å en dotter på 1 ½ år.
Ingen vet hur länge det är kvar,känns som vi går runt i ett hålrum......vi vet ju vad som komma skall,men kan inget planera inför framtiden.Jag har kommit långt i min sorg,mycket tack vare min toppen kurator,å processen i att maken sakta men säkert försvinner.......man kan ju inte förbereda sig till 100% men vi känns ändå ganska förberedda.Jag förstår att när dagen väl är kommen så kommer nog sorgen och saknaden som ett knytnävsslag,men det kan jag inte gå å va rädd för nu,måste ju leva för barnens skull,å min skull.
Att livet kan vara så orättvist är helt ofattbart,men på nåt konstigt vis är det skönt att se att alla ni här "klarar upp det" det ger en själv styrka att kämpa!!
Kramar till er alla!!