• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • maja under eken

Tack snälla Pess! Kan säga att ditt svar lugnade henne mycket! Tycker d e märkligt att dom inte pratar mer om planerat snitt i såna här fall, istf o riskera akutsnitt. Men d handlar väl om pengar o olika plånböcker. Nån hade sagt t henne att ett planerat snitt kostar runt 150 000 medans en vanl förlossning kostar 20 000......

En fråga till förresten. Om d blir akutsnitt, blir d alltid sövning då lr kan man hinna lokalbedöva? Tycker d verkar så sorgligt o sova när man första skriket fr ens unge ljuder i rummet...

intrauterin, va betyder d? skönt att du får ut den lill* klimpen så snart d går. Har ni kollat va d blir f nåt? Jag satsar på lillasyster! Jag säger inte RUL! Du har sagt att d e rektalt ultraljud o d ska gudarna va veta att d e bra mkt otrevligare än rutin UL på sin lilla mage!!!

Jag har hämtat tygprover t vår soffa, den ska reklameras pga nopprigt tyg. Jag föll som en fura för ett mörkrosa, lite metallicskimrande tyg. Döläckert t allt vitt o alla mina spetskuddar o Mårbackapelargoner! Håll tummarna f att jag inte blir motarbetad. Vilket jag lär bli, d e ju regel i d här hemmet. Man KAN inte tycka likadant som sin fru, om NÅT!!

kram kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • Minna72

Kikar in och säger hej! Åker till Amsterdam imorgon för några dagars konferens. Skall bli kul!

Har någon meddelat Kun, SS och Labi om den nya tråden?

Kvällens roliga ord: Öki (som lagt sig tillrätta med täcke i sitt leksakstält) bad mig hämta hans "kytty". Det blev nog lite krock i hans huvud: tyyny + kudde = kytty (tyyny är alltså kudde på finska).

F.ö. tycker jag en fördel med dagis är att Öki somnar som en ängel, utan problem, redan kl 21 de dagar han har varit där.

• maja under eken

cirkel, jag skaffade mig ett konto f bra länge sen. Men jag hajar nada!! Kan varken buda lr sälja..

synd att Knase lämnat oss, saknar henne ofta här. Hon e ju kung på Tradera!!

• Pess

Maja, det är sällan man INTE hinner lägga spinalbedövning (så att man kan vara vaken) Sovsnitt är ovanligt tack och lov.

Jag sätter nog en lite peng på en liten gosse denna gång. Av den anledning att jag mår så himla mycket bättre på alla sätt än med L. Men vi vet inte alls. Bara en gissning.

• Minna72

skall tyvärr gå och sova nu... Lång dag imorgon! Men kram på er där i Mårbackaidyllen (ja för huset är verkligen en idyll!)

• maja under eken

SYND! jag kanske e här imorg om du kikar in nåt. sov gott!!

ännu mera TACK pess!!! Jätteskönt o höra!

Aha, inte så mkt illamående. Ja, då ändrar nog jag mig t kille oxå - en lillebror blir d!

Hur trivs ni i nya bostaden?

• cirkel

Jag har meddelat SS & Kun, men inte Labi än...

Maja: Köpa kan jag, men att sälja verkar lurigare.

Minna: Ha det så kul på resan!

Dax att göra sig i ordning och lägga sig...
    Hoppas att Sia sover hela natten igen! Idag har vi sänkt spjälsängen, för hon försöker sätta sig upp i vagnen och kika över kanten.

Natti!

• maja under eken

När jag såg cirkels svar så hajade jag att jag nog missat nåt.. Ser nu att Minna e i Tulpanernas huvudstad imorg o lär inte ha tid f mig på msn..

Ha en riktigt härlig resa m massa matnyttig info och lite avkoppling!

kram

Svar på tråden minnas xiii