• Minna72

minnas xiii

Minnas XII
    Tråd nr 13! (fortsättning på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-XI)

I: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    II: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    III: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    IV: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    V: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    VI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    VII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    VIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html
    IX: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html
    X: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38604075.html
    XI: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41756849.html
    XIII: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44121291.html

• Svar på tråden minnas xiii
  • ProPPens
    Özlem skrev 2009-09-18 23:05:32 följande:
    Jag ser fortfarande inte min muff
    Knappt jag heller... Men om man tejpar upp den där påsen som hänger på magen så kan man ana något!!
  • Minna72
    Mamsen68 skrev 2009-09-20 20:31:05 följande:
    Hej måste bara komma in jag som är så dålig på att skriva men jag är lycklig i går gifte jag mig med Björn pappa en helt underbar dag det ligger lite bilder på min bloggPuss och kramKikar in här då och då för att hålla kolla på alla nya bebisar som ska komma
    GRATTIS mamsen!!!
  • cirkel

Grattis Mamsen! Vad roligt! Berätta mer!

• Nafrung

Rapport från dagen:
    0 bebis
    1 groda i källaren
    1 städad tvättstuga
    5 chokladkakor uppätna

Vad göra om bebis aldrig vill komma ut? Putsar fönster? Ger mig ut på joggingtur?

Ska på koll i morrn, ul + dr + bm, får se vad som sägs då...

Grattis mamsen, men kan inte se nån blogg inne hos dig! Vill gärna se bilder...

• Essi73

Naffe min kära vän, vet du vilket jag tror (och enligt självupplevada erfarenheter) är hetaste tipset för att få bebis att titta ut? Att tagga ner. Det tråkigaste och svåraste av dem alla. Här kom ju 98% av förvärkarna på natten, när jag "sov". Eller iaf tog det lugnt. Så min vän, käka du 5 chokokakor till minst och tagga ner. För helt ärligt, du kommer SÅ att önska att du hade gjort det mer sen när bebis är ute! Jaga grodor på sin höjd, är min rekommendation till dig!

Mamsen, jätte jätte grattis!!
  • cirkel

Naffe: Rolig rapport! Kolla nedersta raden på mamsens inlägg så hittar du bloggen. Jag blev alldeles tårögd!

Rapport härifrån:
    *Mosterstor spindel innomhus i hallen häromdagen. Snabb också! Tur att T inte hade gått till jobbet än när jag såg den utan kunde ta ut den.

*Sofia sov hela natten igen efter att ha haft ett par oroliga kvällar.

*Emmas nypande har som väl är minskat, men vi har övervakat henne. Man vågar inte låta dem umgås på egen hand ens en liten stund som läget är just nu.

*Sofia har lärt sig att titta på lampan när vi frågar vart den är.

• maja under eken
    cirkel skrev 2009-09-20 22:20:07 följande:
    Naffe: Rolig rapport! Kolla nedersta raden på mamsens inlägg så hittar du bloggen. Jag blev alldeles tårögd! Rapport härifrån:*Mosterstor spindel innomhus i hallen häromdagen. Snabb också! Tur att T inte hade gått till jobbet än när jag såg den utan kunde ta ut den. *Sofia sov hela natten igen efter att ha haft ett par oroliga kvällar. *Emmas nypande har som väl är minskat, men vi har övervakat henne. Man vågar inte låta dem umgås på egen hand ens en liten stund som läget är just nu.*Sofia har lärt sig att titta på lampan när vi frågar vart den är.
    Hur stor e moster då? E hon jättejättestor lr lika liten som du?

Skönt att nypandet minskar men trist m övervakning.

Hur mår du idag Naffe? Min sf-mått hade planat ut rätt rejält i tisdags, fr hur d var 2v innan. D tydde på att hon kilat ner i kanalen lite, men inte kommer d nån bäbis för d... Ett tips e o sitta o gunga o jucka åt sidan på en sån där stor boll, pilates-historia.. Jag har en sån men inte har den kommit ner än, tv-soffan e ju så mkt skönare...

Vill inte ha bäbis idag, Skalman ligger i onåd igen o jag bara känner att jag inte vill ha honom med.. Hoppas d ändras t d e dags o föda.

Jag ser inte heller mufflan längre, men d gjorde jag sist faktiskt. Dock har jag ju varit där o röjt innan så jag vet ju hur mr Gilette ska fara runt.. Jag hade en finne f nån vecka sen o innan jag visste va d var så glodde jag m spegel för o klura ut d... Shit... Den e lila! Hela mufflan! Förskräckligt ruskigt FUL! Bara nån dag senare kraschade spegeln, tacka fan för d - den blev väl aldrig sig lik igen!

Mamsen! Grattis!!!!! Så himla roligt! Kalas att du haffat mannen i ditt liv - o han dig!

Minna, hur mår du idag? Jag lovar o njuta, o d gör jag väl redan - förutom när d gör ont. Tänker på dig ofta o njuter lite åt dig oxå {#lang_emotions_kiss}

Jag e skitbra på o inte göra nåt! Men d föds ingen unge ändå.. Fast igår blev jag trött på Skalmans lovande att vi ska släpa ut gamla möbler, fota o få ut på Blocket. Så jag släpade ut allt själv, partytält, soffbord, mattor o annat bråte. Sen kunde jag inte flytta fötterna om jag hade överkroppen minsta framåtböjd! D gick bra om jag stod upprätt men böjd fick jag flytta benen m armarna så att dom stod i rätt läge, skum känsla o ont som fan!

Idag e Viran ledig fr dagis, lr dom e lediga fr henne... d e stängt idag.. Vi myser o glor som vanligt på Emil, herregud - Emil i kvadrat dygnet runt!! Förhoppningsvis kommer Mormor o underhåller oss lite, orkar inte packa oss iväg o åka nånstans.

kram så länge
    Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Maja: Hoppas att Skalis faller i nåd snart igen så att ni är vänner när det sätter igång.
    Vi fick faktiskt sålt babyskyddet på blocket igår och har ute liggdelen till syskonvagnen. Vilket fynd degjorde som köpte babyskyddet!!!

Här är det Pippi på rymmen som gäller. Vet inte hur många gånger hon har sett den, men tröttnar aldrig för det. Vi har spelat in Pippi på de sju haven också, men jag tycker att den är lite för skrämmande för henne även om hon inte själv klagar.
    Inatt blev det inte så mycket sömn för min del. Sia ville ha mat 23.10 coh sedan 5.10. Ingen sömn före eller efter för min del. Ska passa på att krypa ner nu när hon sover.

Förresten, kan inte fler avlägga rapporter så att vi andra får reda på vad ni har för er och vad som händer?

• Pess

....och här är "Bullerbyn" högst på favvolistan. Men även jag gillar ju den filmen, så inte mig emot (även om jag snart kan alla repliker utantill )

Även här är det lite gnissel i relationen just nu. Eller relation och relation? Vi delar hem snarare. Försökte ta upp ett litet samtal igår, men fick som enda kommentar - Tur att vi inte är gifta! Jävla okänsliga karlslok.

Senare på kvällen började jag prata igen, och denna gången lyssnade han iaf, även om han såklart är totalt perfekt och felfri och att allt är mitt fel. Dock bad han om ursäkt för sin kommentar tidigare på dagen. Vi ska försöka bli vänligare och varmare till varandra och FÖRSÖKA bli mer kärleksfulla. Och just nu skulle en klapp på axeln vara rena kärleksförklaringen Det är ju fan när man hamnar i desssa perioder. Men efter snart 13 år tillsammans så vet vi båda att de kommer och går och att bättre tider stundar. Även om jag ibland har god lust att dra.

Ett av våra största problem genom åren är att vi har så lite gemensamma intressen, och att M har så många som tar så nycketav vår gemensamma tid. Lovade igår att iaf försöka planera dem lite bättre så att vi får mer gemensam tid ihop. Det går ju bort så många helger för oss eftersom jag jobbar nästan varannan helg och han jobbar till 19 på vardagarna.

• Mamsen68

Tack allihopa
    Ni som nyligen gift er vilka ska man kontakta  vid namnbyte el sker det atomaotiskt.
    Har ju anmält det till skattemyndigheten.?
    Kram

Svar på tråden minnas xiii